• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax of beschermmiddel voor onderzijde Polyester boot

Bartezzz

Detailing chief
8 mei 2010
1.844
82
Ik heb een witte simpele polyesterboot.
ik maak deze elk jaar op de kant schoon. en haal alle planten van de onderkant. (ja er groeien planten onder haha)
nu zetten ik de boot altijd in de wax met valma. dit bleef onderwater dan 3 weken zitten. daarna groeien er weer planten onder... :-/

welke Wax zouden jullie aan raden? iemand ervaring met marine RV wax nummer 50 van meguairs?
fleetwax van collinite? of voldoet Jetseal? die laatste heb ik al, dus dat is makkelijk. ik heb ook collinite 915. weet niet of dat ook geschikt is?

de boot ligt trouwens in Zoet water(Loosdrechtse plassen)

mvg Bart

Zou de COllinite nemen. Je kan zowel sealant als carnaubawax nemen. Voor zoutwaterheb je altijd carnaubawax nodig.

een collega van me heeft z'n jacht (10m) uit polyester behandeld met de 925 :klik

Hij is hier tot op heden (na ongeveer 5 maanden nog steeds van onder de indruk) Bij het varen kreeg hij vroeger aan de boeg van z'n boot waar hij het water snijdt steeds vuile bruine strepen.
Sinds hij alles goed gecleaned heeft met de fiberglass cleaner van collinite :klik 2
(werkte trouwens ook fenomenaal goed) en na het waxen heeft hij hier totaal geen last meer van. De romp blijft super glad.

heb een polyester zeilboot met Collinite 845 gedaan een tijd terug; hield bijna een heel seizoen :love

Ik voel een testje aankomen :ja

De ervaring met de Collinite 845 en de versie voor Polyester (Fiberglass) is dat de laatste naar mijn mening wat beter (zeg maar heftig) hecht aan Polyester. De kosten zijn het niet dus ik zou de laatste nemen ook al moet je die apart aanschaffen. Ik heb een hele fles staan en ik heb ook nog wel een kleiner leeg flesje "als u begrijpt wat ik bedoel" ;) Wordt wel op zijn vroegst volgende week dinsdag ...

Hans

Bedankt voor jullie reactie's!

ik voel wel meer aankomen. maar wil wel een testje doen!
de colli voor fiberglass gaat er wel komen dan!