• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax op nieuwe auto

benjaminLD

Detailing trainee
26 apr 2015
21
47
31
Beste mensen,

Ik heb een nieuwe Citroën DS3 besteld. Ik wil hem op het moment dat ik hem heb meteen in de wax zetten.
Het lijkt me dat er op een nieuwe auto geen voorbehandelingen nodig zijn dan? (het liefst zo min mogelijk aangezien ik alles nog moet kopen)
Wat voor wax zou ik het best kunnen gebruiken aangezien het een zwart/rode auto is?
conv_1916.jpg



Ik wil het liefst 1 wax gebruiken voor allebei de kleuren met een goede standtijd (+-3 maanden)
Ik had zelf de Monello Ibrido op het oog. Goede keus?

Alvast bedankt voor het advies ;)
 

Bijlagen

  • conv_1915.jpg
    conv_1915.jpg
    278,6 KB · Weergaven: 237
Dat is een hele goede keus ;)


Ik zal je sowieso adviseren om non ferro te bestellen.... zit altijd een hoop vliegroest op een nieuwe auto.

En misschien een wheelwax on je velgen makkelijker bij te houden.

Ik wil je balon niet kapot prikken maar ook op een nieuwe auto zitten inperfecties. Dus als je hem echt super strak wil hebben zal je hem licht moeten polijsten! Maar dat moet je zelf weten ;)

Knappe emmers, een wash mit, goede shampoo en Droog doek zal ik je zeker wel aan raden... Hier voor kan je ook het beste bij Monello kijken(behalve de emmer ;))

Als je niks in huis heb gaat het toch echt geld kosten in het begin :(

Succes! ow... en mooie auto btw ;)
 
Wasspullen had ik sowieso in gedachten.
Had het stappenplan al doorgelezen, maar een claybehandeling en glaze lijken mij misschien wat overbodig op een nieuwe auto. (Correct me if I'm wrong) maar zal het uiteraard zelf eerst even moeten bekijken.
Als ik evt toch moet polijsten is een claybehandeling wel zo veilig natuurlijk.
 
Hoi Benjamin,

Non ferro is zeker wel aan te raden. (staan in de showroom van dit forum foto,s van nieuwe auto,s waar non ferro op wordt toegepast en dan schrik je toch.)

Zou ook een coating kunnen doen dan wordt het nog makkelijker om de auto schoon te houden.

Voor het wassen zou er dan alsnog wat spullen moeten worden aangeschaft.

Wat ik begrijp van de Ibrido is dat deze wax het niet fijn vindt om gelayerd te worden (b.v glazen en dan een wax laag eroverheen) correct me if im wrong.

ik gebruik zelf Natty,s red en ben hier zeer blij mee staat nu al 4 maanden en nog steeds beading:ja.
 
Hij geeft al aan dat hij een glaze overbodig vind. Ben ik het trouwens 100% mee eens... Dus ibrido lijkt me een prime keuze... Denatty's red het imo echt niet bij d'r ibrido.

een coating zal idd beter zijn!

Kleien is nog niet nodig!
 
Okee bedankt voor de tips [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Ik heb een beetje rondgekeken op de webshop en als ik het goed heb heb ik zo alles wat ik nodig heb:

Ibrido Hybrid Wax - 200ml
Disco Rosso Foam Applicator
Monello New Car Starterskit

iemand nog aanvullingen?

Wheel waxen e.d. wil ik in een later stadium naar kijken.
Interieur spullen heb ik nog en heb ook nog een setje piccolo nero doeken. Als het goed is heb ik zo dan ook voldoende doeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou de wielen wel meteen goed bijhouden en evt waxen maar dat is maar een mening.
schrik ook niet van evt aanwezige swirls bij aflevering. Auto's poetsen voor een detailer is heel wat anders dan de zogenaamde "professionele" poetser voor autobedrijven...maar da's weer een heel ander verhaal. Veel plezier van je nieuwe auto en veel plezier met het in tact houden van je nieuwe lak!
 
Zelfs op een nieuwe auto zou ik clayen. Je zal versteld staan wat er nog allemaal van je lak afkomt, zelf op een nieuwe auto.

Vergeet ook niet dat die auto al heel wat achter de rug heeft voor ie bij jou voor de deur staat.
 
nieuwe auto's zijn al behoorlijk vervuild, ze staan gewoon buiten te wachten na aflevering en worden getransporteerd op trailers die je vast wel eens in hebt gehaald op de snelweg.
 
Mooi ik heb net bijna het zelfde verhaal getikt op facebook....

Maar hier ook maar even.. Ik heb laats tegelijk met een maat van me een nieuwe VW besteld...

Hij had zijne iets eerder en die hebben we eerst aan gepakt(ik wacht nog steeds)... Ik heb advies aan Dennis gevraagd qua stappen plan zei ook dat ik hem wou kleien... Hij adviseerde mij dat kleien waarschijnlijk niet nodig was... gewoon foamen...wassen... non ferro... wassen en dan polijsten...

Ik had de stappen gevolgd maar was eigenwijs en had toch de motorkap gekleid... maar daar kwam echt 0,0 vervuiling van af! Toen was voor mij duidelijk dat ik ook gewoon naar hun moet luisteren. Misschien heeft Arjan hier een andere ervaring mee... maar ik deel mijne... Als ik over 2 weken eindelijk mn auto op mag halen ga ik toch echt de zelfde stappen nemen!
 
En je kunt altijd effe een paar kleine stukjes proberen te kleien om te kijken wat eraf komt. komt er niks af dan niet verder gaan, komt er wel wat af zou ik mooi de hele auto kleien.
 
Als de schoon is vlieg je heel snel met de klei over de auto heen. en is de auto vuil, merk je dat snel genoeg met kleien.
En met kleien haal je ook de troep van de dealer/poetsbedrijf eraf.
 
In mijn geval word hij ongepoetst afgeleverd op verzoek... Maar je merkt het idd snel genoeg ;)
 
Ik twijfel toch of ik nou een lakcoating zal gebruiken (Cancoat) of wax. Wat zou beter zijn?