• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax,sealant,glaze ed hoe en wat winter en zomer?

jvacker

Detailing addict
28 feb 2009
115
62
49
Beste mensen,

Ik zit eigenlijk even met een probleempje;

In de zomer is het bloedheet in mijn schuur en in de winter vriest het er.....

Hoe moet ik nu m`n spullen bewaren,want bijv m`n Natty`s paste wax begint nu al `vloeibaar`te worden.
Verder heb ik ook gemerkt dat m`n oude fles nxt shampoo niet of nauwelijks meer schuimt na een vorst periode.
Nou weet ik niet wat de hitte en vorst gaan doen met al m`n andere dure spullen,maar er staat ondertussen voor een heel respectabel bedrag aan poetsspul en dat zie ik niet graag verloren gaan.....
Isoleren jullie dit op de een of andere manier,naar binnen halen vindt ik eigenlijk geen optie,want dan staan je spullen nooit in de buurt.

Graag jullie wijsheid!!!

gr,Joep.

mk-us zei:
Donkere koele plek die niet onderhevig is aan al teveel temperatuur schommelingen moet afdoende zijn
Oftewel, in de winter gewoon lekker naar binnen halen ook al is het niet echt praktisch.
Soms moet je kiezen uit de minst kwade van de twee, of je spullen jarenlang goed bruikbaar houden of s'winters in de schuur laten staan en het jaar erop nieuwe spullen kopen omdat de werking door de kou om zeep geholpen is.
Ik zet alles ook naar binnen als de temperatuur begint te zakken.

Hmm, bij mij staat alles in de kast onder de trap, maar ik wil juist wat spullen verhuizen naar de schuur,
omdat het wat veel wordt.
Heb je niet een oud (keuken-)kastje dat je ergens in een donker hoekje van je garage kunt hangen?
Scheelt al een hoop.

En in de winter gewoon een en ander naar zolder verhuizen ofzo. Dan gebruik je het meeste toch niet.

Ik heb een koelkast in de schuur die ik alleen in de zomer gebruik als er in de keuken wat ruimte te kort is.
In de winter als hij buiten gebruik is doe ik er diverse dingen in die vorstvrij bewaard moeten worden.
Ik heb zo nog nooit problemen gehad met bevriezen van div. dingen, verf plamuur detail/poets midelen .

En met de hitte van vandaag en morgen? De waxen in de koelkast zetten?

Ik heb alles in een kast staan op de overloop, waar geen zonlicht of iets derglijks komt..

Is dat genoeg of morgen de waxen in de koelkast wegzetten?

Ik heb alles juist op zolder staan om extreme temperaturen te voorkomen. Ik sjouw me wel elke keer een bult als ik aan de slag ga, maar dat is niet anders. Een paar keer de trappen op en af geeft meteen een beetje extra lichaamsbeweging. Liever dat dan dat ik wellicht bepaalde producten, die inmiddels inderdaad een behoorlijk bedrag vertegenwoordigen, niet meer zou kunnen gebruiken.