• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax Test uit de UK

Gerbrand

Detailing rookie
20 mei 2008
128
0
Voor mensen welke bekend zijn op DW hebben deze topic wellicht gelezen. Er wordt een Wax Test gedaan met een aantal gerenomeerde merken zoals, Dodo, Swissvax en Zymöl. Van Zymöl worden de volgende waxes gebruikt:

Carbon
Glasur
Vintage
Royale

De test is nu 3 maanden oud en er zijn een aantal opmerkelijke gebeurtenissen. In de eerste maand was het niet zo spannend, de afvallers waren:

Revive
Cherry Glaze

De 2de maand werd het beduidelijker spannend. De volgende moesten het veld verlaten:

Meguiar's NXT Liquid
Dodo Blue Velvet
Dodo Rainforest Rub
Dodo Supernatural
Finish Kare Pink Wax

Dit is echt een verrassing voor vele.

De derde maand waren er geen afvallers, maar echter wel genomineerde waxes. Dit zijn:

Nattys White
Nattys Blue
AG HD Wax
Swissvax Onyx
Collinite 476s

Vooral de laatste 2 zijn zeer verrassend te noemen.

De trailer wordt 2/3 dagen per week gebruikt en staat altijd 24/7 buiten in weer en wind.
Alle waxes zijn met dezelfde behandeling aangebracht er is dus geen sprake van truckage oid.

Voor mensen die het hele verslag willen lezen heb ik de link toegevoegd.

http://www.detailingworld.co.uk/foru...ad.php?t=76435

Heel veel plezier met het lezen er van!

Groet,

Gerbrand
__________________
 
Leuk dat je het hier ook even neer zet.. :)^

Het verbaasde mij ook zeer ,zeker de supernatural valt tegen..Maar goed dit wilt niets zeggen 2 maanden is toch sterk..

Collinite stond wel bekend voor een lange levensduur ,maar ik vind vooral de levensduur van natty's boven verwachting..:ja
 
NXT ..vanwege de syntethic stond toch bekend om duurzaamheid?.. toch is die qua duurzaamheid te vergelijken met de SN bijv... toch jammer!
 
Is het die test met die vrachtwagen? Met die vakken?

Leuk natuurlijk dat de Natty's er goed uit komt, maar ik vind de methode wat betrekkelijk.

2 maanden voor Supernatural vind ik juist prima, ik denk dat Supernatural mensen het voor de glans kopen en niet voor de duurzaamheid. Daar heeft Dodo harde waxen voor.
 
Tim,

het is de test met de vrachtwagen. Nattys komt er idd goed uit. Dodo echter niet echt. Vooral de SN, hier hebben ze ooit van gezegd dat deze evengoed moet zijn als de Royale:-"
 
Tsja, met alle respect voor de test, maar het is een beetje op zijn Jan boeren fluitjes gedaan. Wel heel leuk natuurlijk, maar ik vind het niet heel representatief.

De methode van verwerking en testen is een beetje dubieus. :)
 
De test op zich lijkt me redelijk objectief, of het alles zeggend is is punt twee. Ik kies een wax vooral op uiterlijk (met de auto in de garage + een laag sealant onder de wax) maar het kan toch wel handig zijn om te bekijken welke waxes redelijk duurzaam zijn. En zeker Collinite en NXT (die het daarvan moeten hebben) lijken hier toch lichtelijk de mist in te gaan.

Ik ben overigens benieuwd hoe de SN het hier houdt, heb hem er toevallig nu op zitten. De eerste wasbeurt is deze week gepland.

Ga het draadje wel volgen, ben benieuwd hoe het verder afloopt.

NB: ik las trouwens dat er meerdere Dodo's in de revisie zijn gegaan?

Dodo Factory: "Rainforest Rub, Blue Velvet and Supernatural are all on v2 recipes"
 
Volgens mij waren er in het draadje ook vraagtekens bij het testen van de aanwezigheid van een wax.
Als ik het goed herinner is er bij deze test van uit gegaan dat als er nog beading is, is de wax er nog.
Gevonden: er zijn vergelijkingspanelen en de beading/sheeting word daar mee vergeleken

Drie maanden lijkt misschien niet zo lang maar:

DW Finerdetails zei:
I'm at the point where none will dissapoint me personally. If any one wax layer will survive the weather we have had this year for 3 months, I am more than happy. Brae in mind how many applications you can get if you apply once every 3 months, a pot will last you 6-7 years on a single car, now that has to be dam good value for money in soo many cases. And waxing once every 3 months, I can cope with that

Een wax die drie maanden houd, dan hoef je dus nog maar 4 keer per jaar je auto te waxen.
Met de SN met 2 maanden dus 6 keer per jaar.
En als je dan kijkt hoe lang je met een pot doet, voordat je dan door je wax verzameling heen bent :D
 
Sven S8 zei:
En zeker Collinite en NXT (die het daarvan moeten hebben) lijken hier toch lichtelijk de mist in te gaan.

De Collinite 476s is toch juist genomineerd als 'duurzaam' of lees ik het hierboven verkeerd?
 
HansA8 zei:
De Collinite 476s is toch juist genomineerd als 'duurzaam' of lees ik het hierboven verkeerd?

Ik ben bang dat je het verkeerd leest, die 'genomineerde' waxes staan op de 'watch list', omdat die al minder beginnen te worden maar nog (net) niet zijn afgevallen.
 
Wat een lachertje deze test !
De enige test, die ik vertrouw is mijn eigen test op mijn eigen auto.
Dan zie ik pas of de auto glimt of dof eruit ziet.
Ik ben nog geen fatsoenlijke wax tegengekomen, die er dof uit ziet op mijn auto!
En aan duurzaamheid heb ik lak !
Je doucht toch ook elke dag en smeert je huid in .
Mijn auto wordt elke week 1x in de wax gezet en soms ook 2x.
De lak ziet er dan ook perfect uit en dat doe ik met Swaissvax, Dodo SN, AG wax,
Meq M17, PB, Pinnacle Souverain en R222. HOBBY !!!
Nou ik zie geen verschil en vele toeschouwers ook niet.
Bij sommige waxen ruiken ze wel het verschil !
En voor mij zit er ook verschil in het opbrengen en uitpoetsen.
Het is voor mij juist leuk om elke keer weer een andere wax te gebruiken.
Ik speel nl ook op verschillende gitaren. (ook Hobby)
 
nee 2 keer per maand komt eerder bij mij... heb ik simpelweg de tijd niet voor...

Zal nog eens het hele topic doorlezen.. doe ik nu ff niet meer. ;)
 
Is de nxt niet de enige synthetische wax en wordt die niet vooral gezien als sealant?
Volgens mij zou de M16 beter in deze test passen
 
Als er op beading wordt beoordeeld dan vind ik dat prima, maar de beading geeft niet altijd de mate van bescherming aan. Zeker als je met een sealant te maken hebt kan je eerder sheeting krijgen dan beading, terwijl de bescherming gewoon nog steeds optimaal is.

En ook als de beading weg is bij een traditionele wax, wil niet per definitie zeggen dat de bescherming dan dus ook weg is. Vaak is dat wel het geval, maar bij bepaalde hybride waxen (syntheet + natuurlijk in één) wil dat ook niet alles zeggen.

Verder heeft de tester de gehele wagen voorbereid met 1 product (huppeldepup Sealer). Er zijn genoeg gevallen bekend dat bepaalde producten niet goed hechten op elke ondergrond. Dat heeft een chemische achtergrond, dus dat zou ook tegen het licht gehouden moeten worden. (Niet elke wax is amino active, dat houdt in dat het niet op elke ondergrond gesmeerd kan worden).

Afijn tot zover :)
 
Dat laatste dat begrijp ik niet zo.
Ik wax al mijn waxen op mijn auto en gebruik 1 x in de 6 maanden een ondergrond en wel de white diamond, vanwege de lichte kleur van de auto.
Buiten dat de auto perfect in de wax zit , vliegen de regendruppels er gewoon van af en nog mooier, indien hij een tijdje stil staat, dan is hij behoorlijk droog.
Hoe kan ik merken, dat een wax niet pakt dan ?
 
Gerbrand zei:
Vooral de SN, hier hebben ze ooit van gezegd dat deze evengoed moet zijn als de Royale:-"

Ik zeg bovendien ook:

Zymol Royal € 11.000,00
Dodo Juice Supernatural € 92,50

Dus als Supernatural 2 maanden blijft zitten, dan verwacht ik dat Royale ((11.000,00 / 92,50)*2 maanden =) 237 maanden zal moeten blijven zitten. :D :party:
 
Daar heb je meteen de strekking van het verhaal.

De duurzaamheid vertelt maar deels iets over de kwaliteit van de wax en vertelt eigenlijk niets over de uitstraling van de wax.