• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax verwijderen zonder polijsten

ArEl

Detailing trainee
14 nov 2017
4
32
50
Hoi,
Ik wil graag wax (collinite 845) strippen zonder dat ik hoef te polijsten. Mijn doel is om de lak schoon genoeg te hebben voor een nieuw waxlaagje.

Ik weet dat rondje met de DAP daarvoor beter is (ook voor de standtijd), maar ben daarvoor niet in de gelegenheid.

Dank alvast voor het meedenken :)
 
Aanvulling; ik klei (bijna) altijd voor ik nieuwe wax aanbreng en gebruik de Collinite 915 en 476s. Werkt altijd prima. Wanneer ik dat niet doe is de beading (en dus bescherming) nog goed en dus eigenlijk niet nodig.
 
Bedenk ook dat het niet perse nodig is om de oude wax(resten) te verwijderen alvorens een nieuwe laag aan te brengen.

Zo lang de lak schoon is en je dus veilig met een pad over de lak kan smeren, kan je prima over eventuele oude wax heen waxen. Dit flinterdunne laagje is toch al grotendeels verdwenen, of je moet zoals Ruttie willen gaan waxen terwijl de waxlaag nog goed is. :p
 
  • Leuk
Reactions: Ruttie85