• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax vr nieuwe wagen

Dji

Detailing rookie
6 dec 2020
9
15
Hallo,

ik heb een nieuwe wagen sinds een tweetal weken. A5 navarro blauw.
ik heb al wat spullen om mijn wagen te wassen (twee emmer/born to be mild/ droogdoeken...
ik zou de wagen graag een bescherming geven. Na wat zoeken lijkt collinite 845 me een fijn product. Ik heb buiten wassen, nog nooit iets op mijn vorige wagens gebruikt en ben dus echte leek.
is dit de goede keuze volgens jullie voor een beginner? Ik wil het vrij eenvoudig houden.
auto gewoon wassen, drogen dun opsmeren en na 5 min met een zachte doek oppoetsen?
moet ik opletten van chroom, kunststof bij het toepassen?
bedankt voor jullie advies/tips...
 
Welkom op het forum. Chique auto heb je daar; goed streven om hem netjes te houden!

845 is echt een prima wax: makkelijk in gebruik en vergevingsgezind. Doe het uitpoetsen niet op tijd maar op basis van de swipetest (hier op het forum allemaal terug te vinden) dan zit je altijd goed. Op kunststof en rubber moet je het niet doen, op het chroom kan het niet zo veel kwaad, tenzij je de uitlaat ook bedoelt (die niet).
 
Welkom op het forum en wat hierboven al vermeld is klopt allemaal, op kunstoog zal het een wittige waas achter laten. Zou ook gelijk Monello Non Ferro of Bilt Hamber Auto Wheel aanschaffen om je velgen mooi schoon te houden.
 
Welkom!

Collinite is een prima keuze en makkelijk in verwerking, alleen niet vergeten om de bus wax even in een warm water badje te laten liggen, de wax is van zichzelf redelijk papperig, als deze wat warmer is, dan is die lopender en makkelijker om uit te smeren.
 
Heb onderussen de Collinite toegepast en dit is me aardig gelukt. Ben zeer tevreden over het resultaat! Inderdaad, de bus opwarmen is een noodzaak, zeker bij dit weer. Bij het toepassen had ik soms de indruk dat het moekijker te verwijderen was op sommig vlakken. Alsof mijn poetsdoek er in vast zat. Te lang gewacht voor op te poetsen veronderstel ik?
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en RoCo
Als je twijfelt, dan kan je altijd enkele minuten na het aanbrengen, even een streepje trekken met je vinger door de aangebrachte wax, trek je de wax weg hierdoor? Dan is het tijd om de wax af te nemen met een MF doek.