• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict en Fusso, over elkaar gebruiken

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
3.409
193
50
Nuland
Nergens kon ik eigenlijk een goed antwoord vinden, anders dan een standaard antwoord. Een wax kan over een wax en een wax kan over een sealant etc. Maar...

Ik kreeg de vraag of ik het volgende wil aanbrengen op een vrij nieuwe donkerbruine Passat. Altijd met de hand gewassen etc. Ziet er nog fraai uit.

- reinigen met professional polish
- aanbrengen black hole (ivm eventueel toch aanwezige kleine swirls)
- aanbrengen Fusso Dark Coat (ivm de lange standtijd en sealant eigenschappen)
- aanbrengen Waxaddict Candygloss (ivm glans en diepte)

De black hole lijkt me tov de Fusso weinig toevoegen. Die zou ik kunnen laten vervallen.
Maar en nu komt het, is het mogelijk om de Candy Gloss direkt na de Dark Coat aan te brengen en dan ook nog op dezelfde dag?

Iemand ervaringen met die twee over elkaar en direkt na elkaar aanbrengen??
 
Blackhole en Fusso lijkt mij niet een ideale combinatie bovendien bevat Fusso ook fillers.
Candygloss over Fusso om meer "diepte en glans" te verkrijgen tja alles kan je over mekaar smeren maar of dat nou ideaal is...
Polijsten=resultaat .
In dit geval zou ik em lekker een laagje Fusso geven en klaar. Na het wassen geef je em evt een laagje Ddj red mist om de wax/Sealent wat te boosten en te zorgen voor een "Just waxed" look.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
  • "Allow 24 hours between applying Fusso and washing car."
Fusso coat moet dus 24 uur "Polymeriseren" voordat je hier een wax overheen kunt smeren.
Ik zou black hole achterwegen laten, tenzij je nog het e.e.a. wilt verbergen.
Een glaze verkort de standtijd van Fusso enorm. Deze sealant haalt de langste standtijd wanneer de ondergrond goed ontvet is.

Af en toe een lekkere dikke show wax over de Fusso coat heen smeren kan best. Een leuke spray wax of spray sealant met veel vettige glansmiddelen kan ook.

Fusso heeft van zichzelf zeer goede vuilafstotende en hydrofobische eigenschappen, vooral door het bestanddeel PTFE. Daardoor krijg je helaas geen "wetlook".
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Ik heb ook altijd mij twijfels bij ''dingen over elkaar heen smeren omdat het ene dít doet en het ander dát''. :p

Fusso lijkt mij een sealant met flink wat fillers, dus vraagt om een schone lak.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Fusso coat verbergt inderdaad kleine imperfecties, dus deze bevat fillers.
Glaze wat mij betreft overbodig.

Deze sealant kan je volgens de fabrikant en veel webshops gewoon layeren, wel met 24 uur tussenpauze.
Sommige gebruikers raden het zelfs aan om minimaal 2 lagen aan te brengen voor extra durability.
 
Daar wordt een mens blij van :blush:

Mijn voorstel was nl polijsten en aftoppen met alleen Dark Coat. Maar meneer (collega van me) had iets gelezen (en op verkeerde sites zitten kijken :joy:), alles bij elkaar opgeteld en geconcludeerd dat dit het beste resultaat zou opleveren voor zijn auto.
Na een goed glas wijn, ben ik maar hard gaan lachen en aangegeven dat ik het maar op mijn manier ga doen. Zoals eigenlijk altijd...;)

Toen ik vanavond naar huis reed, begon ik beetje te twijfelen en dacht ik, ik kan natuurlijk een waxje over de Fusso doen, maar ja, kan dat wel en heeft het überhaupt wel effect. Omdat ik mijn twijfels had, maar gezocht en uiteindelijk de vraag hier gesteld.

Blij met de antwoorden! Thnnx mannen!
 
Je kan een wax over een coating leggen, toch? Maar dat is onzinnig omdat de wax niet zal kunnen tippen aan de standtijd en hydrofobische eigenschappen. Wil je tóch die vette wax smeren omdat je dan een wetlook hoopt te krijgen...? Had dan niet aan en coating begonnen! :p

Zoiets, zeg maar.. :D

Ook nog; Black Hole bevat cleaners en je smeert de boel toch dicht. Waarom dan Pro Polish én Black Hole? :D
Een vette wax of filler-wax maakt een slecht voorbereide auto donkerder, maar geeft het geen wetlook. :p
 
Da's altijd het leuke. Wel de klok,gehoord, maar geen idee waar de klepel hangt.
En dan telkens, ja maar....

Ik zeg, waarom black hole hij ziet er toch nog strak uit?
Ja, maar als er wel een krasje zit.
Ja, dat pakt die Fusso wel.
Ja, maar...
Zo'n gesprek dus.

Toen ik de wijn inschonk, maar afgesloten met:
Zal ik het maar doen en zelf bepalen hoe ik het doe? Of wil jij m'n spullen ff lenen en je auto volsmeren en verneuken...? Zeg het maar, het wordt nl mooi weer van 't weekend.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407