• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict Hydroglaze

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
671
148
35
Afgelopen weekend een van de nieuwe Waxaddict producten getest, namelijk Hydroglaze.

IMG_3428.jpg


Merk: Waxaddict
Product: Hydroglaze
Verpakking: 500ml fles met sprayer
Prijs: 10.99
Carclean Webshop link: https://www.carclean.com/nl/hydroglaze-rinse-spray-500ml.html
Wat mogen we verwachten? Volgens Waxaddict is dit product een afterwash, die het drogen moet vergemakkelijken en die een streeploos gedroogde auto moet geven. Tevens laat het een hydrofobisch laagje achter.

Testobject 1: mijn eigen Lexus IS250
LSP aanwezig: 2 maanden oude laag Waxaddict Candygloss.
Weersomstandigheden: bewolkt, weinig wind, vochtige lucht, ca. 9 graden

Werkwijze:

De auto was behoorlijk smerig. Eerst even gefoamd om het ergste eraf te halen met Artico Snowfoam van Monello. Vervolgens de auto gewassen met Dodo Juice Born to be Mild.

Na het wassen en afspoelen de Waxaddict Hydroglaze opgebracht. Deze zoals voorgeschreven ca. 2 minuutjes laten inwerken en vervolgens de auto afgespoten. Hierbij zie je wat witte schuimbelletjes van de auto afkomen. Mij viel op dat er opeens weer een aardige beading was.

IMG_3430.jpg


Vervolgens de open slang gepakt en de auto afgespoeld.

IMG_3431.jpg


Door een "waterval" over de auto te laten lopen worden de beading druppeltjes afgevoerd en droogt de auto zichzelf al een groot deel. Hier was ook duidelijk de enorme sheeting (afvloeien van water) van de Waxaddict hydroglaze te zien.

IMG_3435.jpg


Na het afspoelen was de auto zo goed als droog. Op een paar plaatsen lagen nog een paar druppeltjes.
De auto was zelfs zo droog dat ik de droogdoek eerst nat heb moeten maken. Normaal droog ik de ramen even en dan is de doek nat genoeg om de lak te drogen.

IMG_3436.jpg


Ondanks de weersomstandigheden liet de auto zich perfect en streeploos drogen. Wat dat betreft doet de Waxaddict Hydroglaze dus precies wat het belooft.


Om het product echt goed te testen vervolgens de auto van mijn pa ook even onder handen genomen.

Testobject 2: Ford Focus Estate
LSP aanwezig: zo goed als geen meer
Weersomstandigheden: bewolkt, weinig wind, vochtige lucht, ca. 9 graden

Werkwijze:

In tegenstelling tot op mijn eigen auto zit op de Focus vrijwel geen waxlaag. Er was dus ook geen enkele noemenswaardige beading meer aanwezig.
Met deze dezelfde stappen doorlopen om te wassen.

Ook hier vervolgens de auto ingespoten met Waxaddict Hydroglaze. Zoals Waxaddict aanraadt de voorruit bedekt met de droogdoek (heb toevallig hun eigen Rapdi Dryer XL liggen, maar elke andere zal net zo prima werken). Ik weet niet precies waarom, maar ze raden aan om het niet op de voorruit te gebruiken.

IMG_3437.jpg


op de Focus vond ik het effect van de Hydroglaze nog veel duidelijker. Na het afspoelen bleef er echt veel water op de auto staan door het ontbreken van een wax. Na het gebruik van Waxaddict Hydroglaze liep het water echt mooi van de auto af. Dat gaf het volgende resultaat na het afspoelen met een watervalletje.

IMG_3438.jpg


Ook hier liet de auto zich erna perfect drogen. Volgens Waxaddict zou het product ook iets glans moeten toevoegen. Dit vind ik heel lastig te beoordelen. Allereerst was het licht daarvoor niet ideaal en daarnaast heb je geen 1 op 1 vergelijk met een onbehandelde lak. Evengoed vond ik dat de lak wel een mooie diepte had, maar geen garantie dat het door de Hydroglaze komt. De Focus is pas 10 maanden oud en staat dus sowieso gewoon heel strak in de lak.

IMG_3440.jpg


Tot slot nog even over het verbruik van het product. Na 2 redelijk grote auto's gedaan te hebben was er (geschat) zo'n 50ml uit het flesje. Dat zou neerkomen op ongeveer 25ml voor en auto van het formaat Lexus IS250/Focus Wagon (zijn vrijwel even groot). Je zou het dus zo'n 20x kunnen gebruiken. Doe je alleen maar Toyota Aygo's en VW Up!'s dan haal je 25x waarschijnlijk ook wel. Daarvan uitgaande kost het product je dus ergens tussen de 45 en 55 cent per auto.

Conclusie:
Zoals we inmiddels gewend zijn van Waxaddict doet ook deze Hydroglaze wat het belooft. De toegevoegde waarde van het product is een beetje afhankelijk van de staat van onderhoud van de auto. Op een vers gewaxte auto zal het minder toevoegen dan op een auto die hard toe is aan een vers waxje. Wel maakt het product streeploos drogen kinderspel en voegt het mooie waterafstotende eigenschappen toe. De duurzaamheid daarvan moet zich nog even bewijzen. Met net geen 11 euro is het product vriendelijk geprijsd en het product is redelijk zuinig in gebruik.

+Doet wat het belooft, maakt drogen extreem makkelijk
+Geeft een streeploos resultaat (en voegt misschien zelfs wat glans toe)
+Met 10.99 niet duur in aanschaf en zuinig in gebruik

-Toegevoegde waarde op goed gewaxte auto's niet gigantisch
 
Laatst bewerkt:
Nice review! Lekker uitgebreid ook.
Lijkt wel wat op Acquafobia idd. Dat voorraam snap ik wel, daar word je niet echt blij van als dat er op zit.

Enne, wat heb je met je wasemmer gedaan?? Die kleur vh water o_O
 
@RoyR en @Marcel1973 : Vergelijking met Aquafobia moet ik jullie schuldig blijven. Die heb ik niet in mijn collectie, maar als ik naar de productbeschrijving kijk is het ongeveer hetzelfde product ja. Zelfde geldt voor Gyeon Cure. Met als verschil dat dit geen vlekken geeft.

Water in de emmertjes is vies van het wassen de zwarte van de velgen, de blauwe van de mitt uitspoelen. De rode emmer (nog net te zien) met sop erin is wel nog helder.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973 en RoyR
Heerlijke review. Een feestje om te lezen en te bekijken. Dank voor het delen.

Ik heb het product ook, maar nog niet gebruikt.

Gaat dat opbrengen op de auto eenvoudig? Ik zou denk ik al snel teveel opbrengen.
En bracht je het alleen op liggende delen aan of ook op staande delen?

Ik heb overigens nooit strepen na het drogen, dus wat dat betreft zie ik persoonlijk geen voordeel. Misschien eens bekijken wat het doet bij drogen met de Airforce Masterblaster 8 HP.
 
Dankjewel voor de toelichting @EJ2NH503P
Je zou haast denken dat je het na zo een pufje nog moet verdelen over het paneel, maar blijkbaar is dat niet nodig.
Mooi resultaat in ieder geval.
 
@The Joy Of Detailing : goed punt! Ze geven deze tip echter om te voorkomen dat de nevel op je ruit waait. Als je de doek dus met de "harige" kant naar beneden op de ruit legt komt er hooguit een heel klein beetje nevel op de doek. Heb in ieder geval zelf niks gemerkt van verminderde water opname. Misschien als je een doek hebt die aan twee kanten te gebruiken is dat dit wel voor kan komen.
 
Ik gebruik het product ook,maar ik begreep dat je het product moet opsprayen en hierna na 2 min de auto kunt gaan drogen.en niet zoals een wetcoat de auto na het insprayen afspoelen ?
 
@ruud1988 zo heb ik het de eerste keer ook gelezen. En uitgevoerd.
Heb het later eens gedaan zoals bv Wetcoat alleen dan met 1-2 aandrogen: veel mooier resultaat! En zoals WA zelf aangeeft, kun je dit zelfs meerdere malen doen bij een wasbeurt, geeft een nog veel beter resultaat en geweldige sheeting. Ben inmiddels veel beter te spreken over het product dan eerder.
 
  • Leuk
Reactions: ruud1988
@ruud1988 zo heb ik het de eerste keer ook gelezen. En uitgevoerd.
Heb het later eens gedaan zoals bv Wetcoat alleen dan met 1-2 aandrogen: veel mooier resultaat! En zoals WA zelf aangeeft, kun je dit zelfs meerdere malen doen bij een wasbeurt, geeft een nog veel beter resultaat en geweldige sheeting. Ben inmiddels veel beter te spreken over het product dan eerder.

oke weer wat geleerd,dit is mooie info ga het zeker toepassen.En ik was al zeker tevreden over de hydroglaze en blijkbaar kan dat alleen maar meer worden.dank voor de info (Y)
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW
Ja ben ook benieuwd naar dit product, volgens mij zwerft er ergens in nederland nog een flesje van mij rond:rolleyes: