• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict Instabead en Elements gebruik en ervaring

marcovanderniet

Detailing guru
10 okt 2018
492
153
49
Den Hoorn zh
Ik wil in deze post het gebruik van Waxaddict Instabead en Elements producten bij houden en ervaring delen. Je kan zoveel met de WA Elements producten tegenwoordig. Zeker nu met het huidige aanbod van Waxaddict kun je eea met de Elements producten verfijnen en upgraden. Een heel flexibel productlijn.

Vandaag 19-4 de Sahara zand weer verwijderd....oh oh wat erg
  • Eerst afgespoeld en daarna weer de WA snowfoam gebruikt.
  • Gewassen met WA shampoo en afgespoeld.
  • Instabead met foamlans opgespoten.
  • Ruim afspoelen
  • Drogen met de delirium 4
Voor de hele auto heb ik 200ml Instabead aangemaakt aangevuld met XP4 ceramic druppels. (200 ml Instabead met 10 druppels XP4).

Het blijft een simpel concept maar wel top en leuk om te doen. Dat had ik eerst niet verwacht eerlijk gezegd. Dat gefrot met die druppels enzo.....

Ik blijf voorlopig instabead en Elements gebruiken, ook om te zien wat je nog meer kan met Elements.

Volgende keer XP3 gebruiken om te zien welk resultaat daar mee te behalen valt (Eerst even bestellen). Ook maar de beadmaker upgraden met de XP4 of 3. Kijken of we de beadmaker ook wat meer kunnen laten beaden

Foto’s en filmpje na afspuiten instabead.
830540EF-7D8B-4690-A69C-1A5410BE231B.jpeg
9A7C3343-29DB-4801-9D83-E282FE379F2D.jpeg
D506FC43-4514-4F59-A71F-A378FC554B23.jpeg
A4B6629B-3846-42E7-9DDD-D0638E0C5684.jpeg

 
Laatst bewerkt:
@marcovanderniet ziet er gaaf uit :). Welke wax zat er al op de auto?

Heb je toevallig ook wel is fo show geprobeerd? Zo ja hoe vergelijkt bovenstaande met fo show qua beading/sheeting?
 
Ergens zit er graphene op. Deze is denk ik aardig weg dus je kan zeggen dat de instabead er stand alone opzit. De auto gaat hopelijk binnenkort de tent in voor een uitgebreide polijst sessie.

Ik ken de Fo’show maar wat de instabead uniek maakt is dat je het opspuit met je foamlans. De Fo’show geeft in mijn optiek wat meer glans omdat je die meer “verwerkt” met het opbrengen. Wellicht is dat mijn gevoel. Ik dat een keer uitproberen.

Beading en sheeting is nagenoeg vergelijkbaar.
 
  • Leuk
Reactions: Gilster
Top dank je @marcovanderniet ter info ik gebruik voor snel en makkelijk acquafobia na de handwas en als ik iets meer tijd heb sinds kort (tussendoor) fo’show.

Ga is kijken naar instabead als deze beschikbaar is :laughing:, bedankt voor de info!
 
@marcovanderniet toch apart dat je bij jou deze resultaten ziet. Toevallig net hier het eerste buitje regen. Mijn auto is in oktober voor het laatst gewaxt met de WA Graphene Beta wax. Sindsdien gebruik ik alleen af en toe een sio2 detailerspray en dus sinds kort de instabeadz.
Mijn gevoel is toch dat het product wel werkt. Ik vul 100ml product uit de jerrycan aan met water tot 700ml in de foamgun en breng het dan aan. Zie de foto’s voor de eerste resultaten, op een vuile auto:

CFF985FE-0BE2-4DA8-A6AC-599B7BA65E1C.jpeg
D1CBFE29-87EF-42BF-9F4A-E33153B75C6E.jpeg
EFB1D741-E21F-4261-9F4E-73E3AD68FB8A.jpeg
17AE76C0-DE4C-4C50-97B1-422BE98CAEE3.jpeg

De sheeting is ook waanzinnig, net bij het remmen na het inrijden van de garage is de motorkap bijna droog:joy: