• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict Pour On Wax

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
671
148
35
Als laatste van de nieuwe producten van Waxaddict heb ik vandaag de Pour On Wax getest.

Merk: Waxaddict
Product: Pour On Wax
Verpakking: 500ml fles
Prijs: 9.99
Carclean Webshop link: https://www.carclean.com/nl/touchless-pour-on-wax-500ml.html

Wat belooft Waxaddict ons?

Pour On Wax is een snelle en makkelijke manier om een waxlaagje op je auto te zetten. Het kan gebruikt worden als je weinig tijd hebt of bij zeer gevoelige lakken.

De Test

Persoonlijk was ik best wel sceptisch over de werking van dit product. 20ml product in 5 liter warm water over je auto heen mikken en er zit wax op. Het klinkt op de een of andere manier gewoon te simpel. Ook twijfelde ik of je dan alles wel raakt. Van de andere kant heb ik van Waxaddict nog geen product gebruikt wat niet werkt of doet wat het belooft. Des te meer reden voor een test dus...

Testobject: mijn moeders Toyota Yaris 1.8 T-Sport
LSP aanwezig: totaal niets
Laatste full-detail: Youtube werd toen nog het polygoon journaal genoemd en mp3's waren 40cm vinyl schijven. Een eeuwigheid geleden dus...
Weersomstandigheden: half bewolkt, vrijwel windstil, vochtige lucht, ca. 7 graden

Ik schrok eerlijk gezegd een beetje van de bedroevende toestand van de Yaris. Dit ding wordt dus gewoon nooit gepoetst. Ik heb anderhalf jaar geleden een keer een detail eraan gedaan, daarna is het witte (naja...) bolletje hooguit twee of drie keer door een krasstraat gegaan. Op de neus zaten nog dode insecten, terwijl het toch echt maanden geleden is dat ik nog een mug of vlieg heb gezien...

IMG_3547kopie.jpg


IMG_3543kopie.jpg


IMG_3545kopie.jpg


Voordeel van zo'n rijdende composthoop: er zit geen spetter wax op. Dat was dan ook de reden dat ik juist deze auto als testobject gepakt heb.

Om alle troep eraf te krijgen de auto maar eens goed schoongemaakt:
-Foamen met Monello Artico
-HD afgespoten
-Ingespoten met Dodo Juice Crudzilla en deze even in laten werken. Mocht er nog een wax op zitten dan is die nu echt eraf.
-Gewassen met Dodo Juice Born to be Mild

IMG_3551kopie.jpg


Na het wassen en afspoelen bleek goed dat er echt niks meer op de lak zat qua bescherming. Aanschouw de beading van een jaar verwaarlozing.

IMG_3557kopie.jpg


Volgens de instructie is dit dan het moment om de Waxaddict Pour On Wax aan te brengen.

IMG_3559kopie.jpg


Voorgeschreven is om 20ml (4 dopjes) in 5 liter warm water op te lossen en het goedje vervolgens over de auto te gieten.
In eerste instantie geprobeerd met een emmertje. Dat was precies even onhandig als je je voorstelt...

Voor poging 2 een gieter gepakt en ook hier weer de voorgeschreven hoeveelheid product en water in gedaan. Dit keer echt goed warm water gepakt en over de auto verdeeld. Met de gieter was 5 liter voldoende om de hele auto te "raken". Met echt warm water leek het aanbrengen ook veel mooier te gaan (kan aan de lage buitentemperatuur liggen).

Volgens de instructie kun je de auto nu gewoon laten opdrogen. Dit dan ook maar gedaan.
Ondertussen mijn was spulletjes even schoongemaakt en opgeruimd.

Na een kwartiertje was de auto zo goed als droog, zonder zichtbare strepen. Nu is een metallic witte niet de ideale kleur om een streeploos resultaat op te beoordelen, dus dat moet ik nog eens controleren op bijvoorbeeld mijn eigen diep donkergrijze auto, maar de eerste indruk leek prima.

Bij wijze van test de tuinslang er weer even bijgepakt en de hele auto even beneveld. Het resultaat was schokkend! Er zat zowaar echte beading op de auto! Tevens leek vrijwel de hele auto geraakt te oordelen aan de vrijwel overal aanwezige water pareltjes.

IMG_3569kopie.jpg


IMG_3575kopie.jpg


Vervolgens de auto even gedroogd. Er zat zowaar echt glans in de lak.

IMG_3576kopie.jpg


IMG_3579kopie.jpg


IMG_3580kopie.jpg


Conclusie
Waxaddict Pour On Wax is een (voor mij) verrassend goed werkend product. Ik verwachtte er weinig van, maar het resultaat van het product mag er echt zijn!
Pour On Wax is echt super eenvoudig in gebruik, kost je hooguit 2 minuten om aan te brengen en geeft echt een wax laagje. Het voegt wat glans toe en geeft best een hele aardige beading.

Met 9.99 is het product ook nog eens hartstikke vriendelijk geprijsd en bij 20ml per dosering kun je uit een flesje 25 waxbeurtjes halen. Dat brengt de prijs per keer op slechts €0.39.

Kan met de komst van de Pour On Wax de Candygloss, Vertex of Supernatural op Marktplaats? Het kan, maar ik zou het niet doen. De Pour On Wax is dan ook niet bedoeld als vervanger van de traditionele vaste of vloeibare wax, maar meer als gebruiksvriendelijk en tijdbesparend alternatief voor een spraywax. In die vorm doet het product zonder meer wat je ervan mag verwachten. het geeft supersnel en kinderlijk eenvoudig een boost aan je bestaande waxlaag. Het is een prodcut wat je na elke wasbeurt snel even kunt gebruiken.

Opsommend kan ik niet anders concluderen dan dat Waxaddict Pour On Wax een hartstikke leuk en goed nieuw product van Waxaddict is. Het overtrof ruimschoots mijn verwachtingen en voegt echt wat toe aan het assortiment van Carclean, Waxaddict en je eigen collectie. pour On Wax is ook nog eens goed geprijsd en kent eigenlijk geen nadelen.

+Super simpel in gebruik
+Geeft leuke beading
+Geeft wat extra glans
+Scherp geprijsd en redelijk zuinig in gebruik

-Eigenlijk geen...
 
Leuke review, hartstikke duidelijk! Helemaal mee eens, heb laatste de Touchless ook eens gebruikt.
Enige aanmerking, die 5 liter ga je het inderdaad alleen op zo’n bolletje:p redden, voor een middenklasser heb je al gauw het dubbele nodig!
Perfect voor aan het einde van de LSP, mooi product:grinning:
 
  • Leuk
Reactions: Tonny en RoyR
Klinkt goed! Easy booster voor je huidige LSP dus. :p

Hoe vond je de werking op bijv. glaswerk, kunststof en dergelijke? (Waas van je ruitenwissers bijv)
 
Ik gebruik dit produkt ook naar volle tevredenheid. Het is super handig bij vochtig weer. Ik giet ongeveer een tiental liter over de Octavia, mik deze de garage in, ruim mijn spullen op en loop nog eens na met een droogdoek om overgebleven druppels weg te vegen. Het lijkt wel alsof er magie mee gemoeid is. Op de ruiten zie je ook dat het water mooi afgevoerd wordt als het regent, geen turtle wax toestanden maar het werkt wel en van enige waas ondervond ik tot op heden niets. Inderdaad topspul !
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Bedankt voor de leuke revieuw, alleen is het verschil tussen pour on wax en hydroglaze nu alleen de manier van verwerken?
De prijs hoef je het niet voor te laten en staat altijd leuk bij de rest van de collectie. Ondanks dat een emmertje water makkelijk te verwerken is zou ik toch eerder voor een hydroglaze gaan denk ik, zal waarschijnlijk tussen mn oren zitten. In ieder geval leuk product om eens mee te bestellen denk ik.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Ik volg je gedachtengang Tamer. Een emmer water "kappen" over mijn wagen vind ik persoonlijk nu niet echt een fantastische beleving. :) Ik zou dan nog eerder voor een Wet Coat, Acquafobia of Bathe+ gaan.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Ik ben toch vooral heel benieuwd naar de standtijd tov. bijvoorbeeld wetcoat (essence in mijn geval). Dat is wat mij betreft niet heel veel meer werk om aan te brengen en geeft ook een bizarre beading en sheeting.

Maar mooie review :p! Lijkt me inderdaad een mooi product en mooi geprijsd.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
leuke review en misschien stomme vraag maar vervangt dit product dan eigenlijk het "drogen" of maakt dit drogen overbodig, of zie ik dat verkeerd en veilig voor (niet geverfde) plastic trims
 
@bodi het product helpt tijdens het aanbrengen om overtollig water af te voeren. Mijn ervaring was dat er inderdaad slechts enkele druppen op de bekende plaatsen (spiegels, handgrepen, etc) overblijven. Wat helpen kan is de auto aan een kant op de stoep zetten indien mogelijk, dan voer je water sowieso makkelijker af. Ik vond het voor het geld en de manier van aanbrengen echt een leuk product!
 
Ik ga mijn 2 cents hier ook even droppen over deze pour-on wax. Je krijgt inderdaad een degelijke beading, mooie glans en de standtijd is gemiddeld zo een 4 weken. Voor de prijs hoef je 't al helemaal niet te laten (momenteel €7,-) en de snelheid waarmee je ze aanbrengt is haast niet te evenaren.
Dat laatste is ook de reden waarom ik altijd zorg dat ik een flesje op voorraad heb: auto net gepoetst en je moet ineens snel weg of het begint te regenen? Geen probleem, just pour it on ;) Of gewoon voor auto's (zoals die voor je moeder of vriendin) waarvan je weet dat het niet de moeite is dat je er uren aan gaat verspillen.

Ik zeg top product. Alleen zorgen dat je een gieter gebruikt met een "gietkop", anders valt doseren niet goed mee.
 
  • Leuk
Reactions: Dany en teertsniam
Houdt dit product ook in dat je niet je hele auto hoeft af te drogen na het wassen? Ik vind alles leuk aan mijn auto wassen behalve drogen omdat het mij nooit lukt om snel genoeg de hele auto te drogen en ik vind het onhandig om de auto per sectie te wassen en drogen want dan loopt altijd wat water over het al gedane deel. Ik zou het erg handig vinden als ik dit in pomp sprayer kan doen op de natte auto kan spuiten en dan gewoon kan laten opdrogen zonder water/zeep vlekken. Droge zonder aanraken, het is de droom.
 
@Chroestiaan - Of het ook via een pomosprayer kan, dat betwijfel ik een beetje. Het hele ''pour on''-idee is dan weg en er zal ook veel water op de lak blijven staan. (Je spoelt het immers niet weg omdat je niet ''giet'')

Maar je vind het lastig om de auto ''snel genoeg'' te drogen? ... Dat klinkt alsof je de auto niet op de juiste manier afspoelt en er dus veel water op de auto blijft liggen. Zeker wanneer de auto in een vorm van bescherming staat, kan je middels het naspoelen met een tuinslang zonder kop de gehele auto voor 90% ''drogen met water''. Het water trekt zichzelf van de auto. ;)


Als ik de ervaringen van bovenstaande detailers zo mag lezen, dan zou je de auto zonder drogen weg kunnen zetten. Maar dit heeft in mijn opinie dus te maken met het feit dat je tijdens het gieten van water meteen een beschermlaag aanbrengt en water meteen afgevoerd wordt, van de auto af. Het product opspuiten met een drukpomp zal niet dit gewenste effect geven.

(Wat resulteert in water dat op de auto blijft liggen en opdroogt, met kalkvlekken tot gevolg)
 
Bedankt voor de tip en snelle reactie. Er blijft inderdaad niet super veel water staan (de auto is gecoat) maar toch heb ik soms wat kalkvlekken, het is natuurlijk net zomer geweest en dan droog ik misschien wat te traag omdat ik overdreven bang ben voor beschadigingen.
Al met al is een product dat het drogen makkelijker maakt welkom. Ik vind het afdoeken van mijn auto op het einde eigenlijk het enige vervelende aan het wassen. Ik twijfel nu tussen dit product en bead maker en kijk ook wel eens naar tac systems moonlight. Ik ben nog niet zolang bezig met het serieuzer schoonmaken van auto's en ik koop elke keer weer een nieuw product, dikwijls na uren onderzoek zodat ik precies het juiste heb.
 
In de zomermaanden hou ik de auto nat tijdens het wassen. Regelmatig even de sproeier over met name de horizontale delen.

Daarna afdrogen met een goede droogdoek, eventueel met drooghulp. Drogen is dan in 5 minuten klaar.
 
Ter info, over ca dag of zeven schijnen er hele leuke liquids bij te komen. Vroeger hadden we hier mr. Waxaddict @nicknameless, maar die is meen ik grotendeels overgestapt naar ‘oneindigheid’. ;) Heel misschien had die meer kunnen vertellen...
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
@Chroestiaan - Ooh, je auto staat in een coating? Dan is gebruik maken van de sheeting helemaal makkelijk. :p Dan kan je vrijwel de hele auto droogtrekken met de waterstraal uit je tuinslang.

Ik gebruik zelf altijd een drooghulp, zoals de Spray & Wipe (1:1). Geeft bij het drogen net iets meer lubricatie en trekt streeploos op.