• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict quartz

Stefan O

Detailing guru
14 mei 2016
976
153
Steenwijkerland
Heb de waxaddict quartz aangeschaft. Het verwerken hiervan komt nogal nauw heb ik begrepen. Ik heb de achterkant vd pot gelezen en tot zover begrijp ik het.
Nog een paar vragen:
Hoe weet je of de olieen eruit zijn getrokken?
Hoe groot mag maximaal het te verwerken stuk zijn?
Werkt de swipetest ook bij deze wax?

Verder nog tips or tricks?
Alvast bedankt.
 
Ik heb de Quartz nu 1x geprobeerd en maakte de fout om in een test tussen verschillende waxen alles heeeeeeel dun te smeren. (Onzichtbaar bijna) De dekking/hechting is dan prima, maar een swipetest is vrijwel onmogelijk. :)


Greeeetz
 
Ik heb de Quartz nu 1x geprobeerd en maakte de fout om in een test tussen verschillende waxen alles heeeeeeel dun te smeren. (Onzichtbaar bijna) De dekking/hechting is dan prima, maar een swipetest is vrijwel onmogelijk. :)
Greeeetz
Quartz moet echt heel dun aangebracht worden des te makkelijker neemt ie af.
 
+1@m@rio,
Vanuit het midden van een paneel naar buiten (randen) werken en pas stoppen wanneer de pad slecht wax af begint te geven. Daar waar je begint met smeren is de waxlaag vaak te dik dus zorg dat je dat je juist die plek extra goed uit gaat smeren. Ik doe met 1 lichte draai uit de pot zomaar een dak of motorkap.
Overlappen van een waxlaag is niet slecht maar je moet niet het risico lopen dat de waxlaag daar te dik wordt.
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
dankje @Ric325i en @m@rio.
Ik doe nu meestal het dak en motorkap in delen, althans bij mijn auto. Die van mijn vrouw is niet zo groot qua oppervlakte.
Ik zal proberen zo licht mogelijk te smeren en van binnen naar buiten te gaan werken.
De quartz bewaar ik echter nog ff voordat de winter begint, duurt hopelijk nog wel een poosje.
Ga binnenkort eerst eens de Mitchell en King Carina erop wrijven. Deze moet ook dun gesmeerd worden.
Als ik de barrier reef erop smeer maakt het niet zoveel uit, dat gaat heel makkelijk. Ook de 845 verwerkt makkelijk.
Dat is met deze waxen een beetje moeilijker, kan/moet dus ff oefenen.
 
@Ric325i - Hey kerel! I know, I know... :) Maar ik smeerde de 915 en de Quartz zó dun, dat het écht bijna onzichtbaar was, haha! Met heke lichte druk nawrijven en toen laten curen, maar de swioetest had geen zin want je trok in feite nergens een zichtbare streep in, zeg maar.

Voorlopig kan ik de Quartz niet op mijn eigen auto testen, want daar komt m'n laatste aanwinst op;

14980495103721924111723.jpg
 
laatste keer dat ik de clio gedaan heb met de vitreo ook vanalles geprobeerd maar de swipetest bleef tegenvallen. dan heb ik gewoon getimed.
wel twee laagje aangebracht dan.
zowiezo heel tevreden van de wax