• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxguard op nieuwe auto, en nu?

starsky

Detailing trainee
17 jun 2013
4
47
Zoals hierboven al weergegeven is mijn nieuwe Golf bij aflevering door een car cleaning bedrijf voorzien van een waxguard lakverzegeling. Nu ik net jullie website ontdekt heb en wat ervaringen gelezen heb over Waxguard, is mijn vraag hoe nu verder te gaan. Ik kreeg een flesje conditioner mee om de auto hiermee te wassen om zo maximale bescherming te houden. En inderdaad wordt er 3 jaar garantie gegeven op de beschermlaag.
Daarnaast was ik (voordat ik deze website ontdekte) al zo ijverig geweest om een set MEGUIARS was- en poetsset Ultimate New Car aan te schaffen (geadviseerd om te gebruiken bij nieuwe auto's, met daarin o.a. 450 ml Wash & Wax, MicrofiberWash Mitt, Microfibre Drying Towel, 177 ml Ultimate Liquid Wax) in de hoop hiermee voorlopig verder te kunnen.

nadat ik een en ander gelezen heb, vraag ik me af wat jullie advies hoe nu verder te gaan? Ik ben zelf niet iemand die van plan is om met poetsmachines en dergelijke te gaan werken, ben toch meer van het handwerk. Ik was normaliter 1x per maand de auto en wil 3x per jaar de auto in de was zetten.
Is het zinvol om met Waxguard spullen verder te gaan, kan het kwaad om met mijn Meguiars set verder te gaan of is het verstandig om gelijk met carclean producten verder te gaan?

Alvast bedankt voor jullie adviezen, opbouwende kritiek en tips.

Ronald

Waxguard is natuurlijk een prima bescherming voor nu, maar 3 jaar bescherming heeft het nooit. Het zou al uitzonderlijk zijn als er over een half jaar nog iets over is. Met de producten die je nu hebt kun je prima uit de voeten. Ik zou er nog een leuke wax aan toevoegen. Ik ben zelf erg tevreden over de Collinite 845. Betaalbaar, goede standtijd en bescherming.
Dus lekker met deze spullen gaan wassen, wel zou ik daarbij de 2-emmer methode gebruiken, waarbij je een spoelemmer hebt en een emmer met schoon shampoo water.

Lekker genieten van je auto, op zijn tijd wassen en beschermen. De basis producten om hem goed te wassen heb je:-b

bedankt voor je snelle reactie. het was zeker de bedoeling over te stappen naar 2 emmer systeem, Wash Mitt etc. wil geen kras meer op mijn auto door vuile sponzen en doeken.
die Ultimate liquid wax van Meguiar is om te beginnen nog wel te gebruiken, of is dit als wax niet te vergelijken met Collinite wat jij vermeldt?

Ik zou de meg's wax eerst opmaken en dan eens kijken naar iets als collinite. Colli is wel echt een stapje hoger, maar ook wat moeilijker te verwerken als beginner.

Laat de Waxguard lakverzegeling voor wat het is en lekker aan de slag met je eigen spulletjes. Geeft meer voldoening en het resultaat zal beter zijn mits goed uitgevoerd. De wax is oké en goed om mee te werken. Misschien dat je in de toekomst overweegt een andere soort/ merk te nemen.

De megs spullen zijn ok,lekker opmaken in de zomer herfst en daarna zijn er meer dan 100 producten waar jij je over in kan lezen. De 845 die als tip hierboven is gegeven zit bijna bij elke detailer in zijn/haar collectie.

allen bedankt voor de wijze woorden. weet nu welke kant ik op moet en ga inderdaad met eigen spulletjes aan de slag.