• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxoyl, hoe krijg ik dit eraf?

Bas25

Detailing rookie
8 jan 2018
2
2
53
Uden
Waxoyl
Ik heb een nieuwe auto gekocht daar hebben ze waxoyl op gesmeerd. Hoe krijg ik waxoyl eraf zonder mijn auto te polischen??? Omdat de auto nieuw is wil ik dat niet doen. Wil mijn auto in de coating zetten.
 
Je zal moeten kleien en polijsten om de waxoyl te verwijderen. Voor de hechting van de coating is dat ook aan te raden.
 
  • Leuk
Reactions: Bas25
Hoi Bas,

Welkom op het forum!

Wat heb je een aparte manier om vragen te stellen.

Je hoeft niet te polijsten als je dat niet echt wil, je kan ook gewoon een paintcleaner gebruiken.

Maar om het ultieme uit je coating te halen is dat idd wel aam te raden.

Kleien is geen absolute must als de auto nieuw is.
 
Welkom op het forum!

Haha, inderdaad een aparte manier van schrijven. :p

Inderdaad minimaal een paint cleaner gebruiken, idealiter een fijn polijstmiddel.

Maar het bedrijf dat de coating voor je aanbrengt weet hier wel raad mee. Als je het zelf gaat doen, zou ik nog even verdiepen in de stof om een basis te leggen.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Hoi Bas,

Welkom op het forum!

Wat heb je een aparte manier om vragen te stellen.

Je hoeft niet te polijsten als je dat niet echt wil, je kan ook gewoon een paintcleaner gebruiken.

Maar om het ultieme uit je coating te halen is dat idd wel aam te raden.

Kleien is geen absolute must als de auto nieuw is.
Dank je wel
 
welkom.
waarom zou je de waxoyl willen verwijderen? het is toch ook een goede bescherming?
ik lees dat het 3 jaar blijft werken.....
 
In de praktijk waarbij ik nog veel WaxOyl 100+ gebruikte kan ik je melden dat de standtijden nogal ruk zijn. :p Ik heb een flinke doos vol met WaxOyl nog ergens staan.
 
En buiten dat is een doos vol genoeg voor meerdere applicaties, dus misschien kom je dan toch in de buurt van drie jaar bescherming.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
I.p.v. een nieuw topic aan te maken maar even deze thread naar boven halen...

Ik kom aan de binnenzijde van de deur de bekende Waxoyl sticker tegen...
Auto is uit november 2018 en heb ik recent als 2e eigenaar opgehaald bij de Ford Dealer.
Werd aangeboden met een "poetsbeurt" waarvan ik er vanuit ga (gezien de kosten van Waxoyl) dat de Waxoyl niet recent is aangebracht maar bij aflevering in november 2018.

Geizien de antwoorden hierboven, mag ik er gemakkelijker wijs van uit gaan dat de Waxoyl geen enkel effect meer heeft en dus ook een toekomstige behandeling met b.v. een mooie wax in de weg zal staan?