• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxoyl voor een schappelijke prijs

Gunlock

Detailing chief
28 mrt 2019
104
85
Goedemiddag,

Ten eerste wil ik snel even vermelden dat ik weet dat er talloze Waxoyl topics bestaan, maar ik denk dat die van mij wat "specifieker" is.

Over 3 weken laat ik mijn auto poetsen door een erkend bedrijf die een Waxoyl behandeling aanbied. Nu lees ik dat waxoyl het voor de prijs niet waard is (prijzen boven de 300 euro zie ik). Nu is het zo dat bedrijf x een Waxoyl 100+ behandeling geeft voor 35 euro extra (omdat ik de auto al laat poetsen). Dit is 10x goedkoper dan wat ik op internet lees.

Is dit het prijs wel waard? Zelf heb ik nog Turtle Paste Wax staan, maar als een Waxoyl behandeling maar 35 euro kost vraag ik me dus af of ik dit zou moeten afslaan of niet.

Het wordt aangebracht op een zwart metallic auto.
 
Hey Harvey :D

In feite betaal je niet die €300,- voor de WaxOyl, maar voor het polijsten en al het andere werk. (Veelal een volledige behandeling voor die prijs). Zelfs bij nieuwe auto''s wordt deze prijs gevraagd en gebeurt er in feite maar bar weinig en veelal met fratsen als hologrammen tot gevolg.

Als particulier kom je al snel bij een autopoetsbedrijf uit en feit is dat dit snelle behandelingen betreft. Snel = met rotary polijsten en polijstbanen en holo's worden gemaskeerd.

Mijn advies zou zijn om uberhaupt je zwarte auto niet bij een poetsbedrijf te brengen, maar als je dit toch graag wilt, dan zou ik de auto ZONDER bescherming laten afleveren. Van die €35 die je dan ''bespaard'' zou ik zelf een mooie wax bij Carclean aanschaffen. (Waxoyl 100+ is niks meer dan een simpele sealant)
 
Bedankt voor de reacties! Helaas is het zelf polijsten met een DAP niet mogelijk (woon in een appartement op 5 hoog en in de schuur heb ik geen vrije stopcontact). Ook heb ik zelf geen ervaring met het polijsten etc. dus ik geef het liever uit aan een bedrijf. Het polijsten en interieur reinigen kom ik uit op 130 excl. btw en voor dat bedrag laat ik het liever doen.

Waxoyl laat ik dan even achterwege... Is er een voorkeur voor wax/paste met het liefst een lange standtijd? Heb zelf zoals reeds vermeld Turtle Wax Paste Wax, maar daar ben ik niet zo heel tevreden over (op de een of andere manier krijg ik die er ook niet snel van af zonder strepen achter te laten)
 
Voor dat bedrag een auto laten doen. Tja. Dat had ik ook niet gedaan.
Grote kans dat je hem terug krijgt met hologrammen. Die zie je de eerste tijd toch niet. Want dat hebben de mooi verborgen met een goede filler / wax.
Zoals hierboven al staat. Gewoon inderdaad zelf een flesje Collinite 845 bijvoorbeeld kopen. En daarmee aan de gang gaan. Dat is het begin. :p
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Misschien kun je beter je auto laten detaien door iemand van hier? Desnoods help je zelf mee, of je gaat kijken om te leren als je dat wil..

Het kost je waarschijnlijk wel wat meer, maar ik denk dat je dan wel gelijk een goede en juiste basis hebt waar je uiteindelijk veel meer plezier aan gaat beleven.
Natuurlijk kan ik niet in jou portemonnee kijken, maar ik zou het overwegen als ik jou was.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973 en RoyR
Voor dat geld weet je eigenlijk zeker dat de uitvoering belabberd zal zijn.

Als je niet wilt/kunt polijsten zou ik die 160 euro in mn zak houden en een product als Super Resin Polish pakken. Best een leuk resultaat voor minimale moeite.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Het opknappen van de aangebrachte “schade” door zo’n poetsbedrijven is meestal x maal kostelijker dan de wagen van de eerste x fatsoenlijk te laten behandelen.
Ik zou het ook niet doen, maar eenieder is natuurlijk vrij om te staan en te gaan waar hij wil.
 
  • Leuk
Reactions: Dany en Emi
Er bestaat vaak ook het idee dat met polijsten de boel per definitie opknapt maar dat is mijn mening niet.
Ik wax liever een auto een paar maanden voor deze netjes gepolijst wordt dan dat de auto vol nieuwe defecten geleverd wordt en alsnog goed gedaan moet worden, de lak die eraf gepolijst is door een beunhaas komt er niet mee terug iig.
 
  • Leuk
Reactions: Dany, Emi en Tim
Zojuist laten weten dat ik geen WaxOyl behandeling neem. Wel vroeg meneer of ik een ontvetter heb om de was er af te halen. Neem aan dat er hiermee een APC wordt bedoeld?
 
Wacht wat. Dus je laat je auto 'opknappen', maar je moet zelf spul aanleveren om de was eraf te halen? Wat mij betreft een grote red flag. Je zou hem ranzig in moeten kunnen leveren en glimmend terug moeten krijgen, zonder dat je zelf nog materiaal of spul aan moet leveren. Beetje raar.
 
  • Leuk
Reactions: Dany en PA27506
Wat ik heb gevraagd is of hij alleen de auto kan poetsen/polijsten.
Heb gemeld dat ik zelf een wax fles heb en ik die zelf wil aanbrengen.

Zal even aan hem navragen wat hij precies bedoel met“was”

reactie poetsbedrijf:

“Ik neem aan dat je dan ook een ontvetter hebt om mijn was er eerst weer vanaf te halen?”
 
Laatst bewerkt: