• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WaxWizard: Mercedes E200 reisje naar Belgie. Back to black

WaxWizard

Detailing rookie
3 nov 2008
283
0
44
Vandaag helemaal afgereisd naar Belgie voor deze Lavazwarte Mercedes E200. Om 08:00u thuis vertrokken en om 08:15u aangekomen op de bestemming. Dat was wel een behoorlijke rit. Koffers waren netjes gepakt maar dan met detailing spullen:lol
Toen ik aankwam stond de eigenaar al klaar en was de stoep netjes geveegd. De auto gelijk maar buiten gezet en begonnen met het wassen van de auto en het reinigen van de velgen. APC voor de bandjes, Wheelbrightener voor de velgen en shampoo plus voor de auto en de velgen. De eigenaar uitgelegd hoe ik de auto gewassen wilde hebben en ik heb mij bezig gehouden met de velgen.
Voor:
IMG_3293.webp

Tijdens:
IMG_3302.webp

Na (vergeten een na foto te maken van de complete velg:
IMG_3324.webp

Wat algemene voor foto's. De auto zag er voor 6 jaar oud niet slecht uit. Ik heb het wel eens gekker gezien. De auto werd goed bijgehouden maar ervaring leert ons dat het beter kan.
IMG_3294.webp

IMG_3295.webp

IMG_3296.webp

IMG_3297.webp

IMG_3299.webp

Vervolgens overgegaan op het clayen van de lak zodat ik aan de gang kon met een schone lak. Er kwam heel weinig van de lak af tot mijn verbazing. De auto werd toch beter bijgehouden dan ik dacht.
IMG_3303.webp

Vervolgens wat foto's gemaakt van de staat van de lak. Hier en daar wat diepere krassen en wat hele lichte sporen van de krasstraat. De wat diepere krassen heb ik niet helemaal kunnen verwijderen, een correctie van 80% was het uiterst haalbare met de middelen die ik had.
IMG_3310.webp

IMG_3311.webp

Het resultaat na 1 hit met de rotary en oranje met Monello Inizio Forza.
IMG_3316.webp

IMG_3317.webp

Toen begon het helaas een klein beetje te druppelen dus ben ik gestopt met het polijsten en heb mij even bezig gehouden met het motorruim.
Voor:
IMG_3312.webp

IMG_3313.webp

IMG_3314.webp

Na:
IMG_3318.webp

IMG_3320.webp

IMG_3319.webp

Na de rotary de DAP erbij gepakt en verder gegaan met vervolgens een witte pad en mezzo en daarna lichtgroen met Finale. Na de run met Wit en Mezzo werd het tijd om de innerlijke mens even te verwennen, dit kwam in de vorm van een omelet met spek en een lekker biertjex-]
Na de pauze verder aan de slag gegaan met lichtgroene pad en finale en daarna zwart met Black hole. De eigenaar heeft zich ontfermd over het interieur en dit was het resultaat wat uit de vloermatjes kwam met de shampooreller. Het leer werd gereinigd met APC 1:10 en daarna in de Rich Lether Cleaner en Conditioner gezet. Het kunststof is behandeld met de Interior Tech Portectant.
IMG_3315.webp

En dan het uiteindelijke reusltaat
IMG_3326.webp

IMG_3327.webp

IMG_3329.webp

IMG_3328.webp

IMG_3330.webp

IMG_3332.webp

IMG_3325.webp

En hier op de achtergrond staat misschien wel de volgende kandidaat
IMG_3322.webp

Bedakt voor het lezen

Mooi gedaan:cool
Een Mercedes van Vriesdonk Brasschaat:-"
Is hij ook in deze gemeente gedaan?
Altijd leuk om te weten wanneer er eens iets leerrijk gebeurd in je buurt....

Ik zet mijn koppie strak met babyliss

Dit was in Essen. dus niet zo heel ver uit de buurt van Brasschaat of het onder dezelfde gemeente hoort weet ik eigenlijk niet.

Hoi Corne, het was eigenlijk de bedoeling om deze met z'n 2en te doen. Ik had je hulp goed kunnen gebruiken. Helaas moest jij werken.
De Forza bevalt beter als de gewone Inizio. Hij finished beter en verpoederd niet zoals de Inizio dat wel doet maar het blijft een lastige om af te nemen na het polijsten. Met LT of IPA gaat het wel maar het gaat niet zo makkelijk als met de Mezzo of Finale