• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Weekendje detailen BMW 325Ci Individual

Marcie Marc

Detailing rookie
27 sep 2009
100
0
Hallo mensen,

Hier mijn eerste (korte) show off sinds ik hier al een paar maanden veel op het forum lees over al jullie ervaringen met de verschillende producten.
Inmiddels al aardig wat centjes besteed bij Carclean.com, maar nog een beginnend detailer die nog het een en ander moet zien/leren.

Om te beginnen de garage van paps en mams geleend, zodat de BMW netjes droog stond. En ik rustig om mijn gemak de BMW kon vertroetelen zodat ie de winter doorkan.
Ik heb helaas geen foto's vooraf gemaakt, maar pas vandaag bij het einde van het "project". Gelukkig wel het hele weekend goed detailweer gehad!

Vrijdagavond begonnen met het volgende:

Auto wassen
met
- Meguiar's Wash mitt gebruikt
- Chemical Guys Miracle Dryer (prima product) om netjes te drogen

De eerste delen als motorkap zijkanten (lak was/is in goede staat dus geen kleien nog) voorbehandeld met
- Pinnacle cleansing lotion om lak "schoon" te maken van oude waslaag

Nachtje slapen (kennen jullie dat gevoel ook dat je dan de volgende ochtend direct verder WIL/MOET?)

Zaterdag
- Pinnacle cleansing lotion rest van de auto/lak voorbehandeld
- Wolfgang Deep Gloss Paint Sealent 3.0 (fantastisch product om te gebruiken zowel erop als eraf erg gemakkelijk) :cool:
- Velgen gepoetst met Wheel Wax resultaat zie je direct na het uitpoetsen
- Banden een vers laagje Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel

Zie hier het resultaat na de Wolfgang behandeling. :party:

160eb91.jpg


jaxwco.jpg


nfiqo4.jpg


2q36sz5.jpg


2mebl6r.jpg


or0ai8.jpg


Hierna auto de garage weer in om de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealent 3.0 12 uur lang niet bloot te laten stellen aan vocht/water

Zondag weer met frisse zin begonnen om een extra laagjes bescherming aan te brengen in de vorm van Collinite 845 wax

Zie hier het eindresultaat! Wellicht voor jullie op foto slecht te zien, maar lak is nog een stukje gladder geworden en glanst ook nog net ietsjes meer.
:)

5kqb7t.jpg


259vh45.jpg


10ms9hl.jpg


2j1q4op.jpg


dfiwqr.jpg


wmczg7.jpg


2q36sz5.jpg


4jmgk2.jpg


qnpicl.jpg
 
bartr123 zei:
Netjes,mag ik eens vragen hoe deze kleur heet?

Natuurlijk mag je dat vragen! Is een Individual BMW kleur en heet: Messing metallic "Sonderwunsch"

verandert van kleur afhankelijk van lichtinval: zon/schaduw
 
Dat doe je voordat je ze op het forum zet, ik weet niet of de website waar je ze neerzet de mogelijkheid bied om de boel aan te passen, vaak wel, sommige foto's moeten ook gedraaid worden ;)
 
stimpy68 zei:
Dat doe je voordat je ze op het forum zet, ik weet niet of de website waar je ze neerzet de mogelijkheid bied om de boel aan te passen, vaak wel, sommige foto's moeten ook gedraaid worden ;)


Dank je! volgens mij moet het zo goed zijn.
 
En zo trof ik hem vanochtend aan. Jammer genoeg is kwaliteit van de foto niet geweldig, maar mooie beading!

11ikgo3.jpg