• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Weel woolies

Nick1407

Detailing guru
9 jul 2017
1.914
173
Averbode
Beste mede CC-ers,

Ik heb al geruime tijd wheel woolies van Auto finesse.
Nu heb ik een paar bedenkingen bij dit product en vraag ik me af of dit bij woolies van een ander merk ook zo is.

De AF woolies waren in het begin mooi zwart van kleur, maar na een paar maal gebruik is de zwarte kleur al afgegaan tot een blauwe kleur. Het kan niet liggen aan velgenreiniger aangezien ik er geen gebruik...

Een ander puntje van kritiek is het feit dat deze droog mooi “fluffy” zijn:
24b0acfac3f622ac54f5763ca4337e71.jpg

Maar eens deze nat is hangt deze plat tegen het stokje en wordt het dus heel moeilijk om het velgenbed mooi te behandelen. Ik wou nog een foto invoegen, maar ik krijg telkens een foutmelding. Deze zal dus later toegevoegd worden.

Vooral het laatste puntje stoort me.
Mijn vraag is of dit met een ander merk woolies ook zo is?
Ik heb een beetje rondgekeken en de prijs voor de set die ik heb is dezelfde als de grote woolie van het merk wheel woolie. Ik vermoed dat het prijsverschil ergens in moet zitten??

Alvast bedankt voor jullie reacties,
 
Die auto finesse woolies heb ik zien liggen op de summer detail day.
Ik heb ze ergens anders voor weinig besteld. Maar die van mij zijn ook iets verkleurd.
Een keer in de zoveeltijd haal ik er egen een borstel overheen. Deed ik ook altijd met mijn wollen velgen washmitt.

Als die van mij op zijn. Ga ik ook kijken naar wat anders... Maar wat.....
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Ik gebruik de Monello Wheel Woolies, en als ik snap wat je schrijft zijn deze dus een stuk duurder dan de AF uitvoering.
Ik gebruik de kleine al heel lang en vaak, de grote wat minder maar ze blijven fluffy, zacht en absorberend. Ik heb alleen met de kleine een probleem dat de ruimte te klein is waardoor hij iedere keer achter de beschermschijf blijft hangen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Ben tevreden over deze twee rakkers. Ok het spettert wat, maar verder prima.
https://www.carclean.com/nl/product/Carclean_nl/EZ_Detail_GO_102497
https://www.carclean.com/nl/product/Carclean_nl/EZ_Detail_Mini_Brush_101464

En wassen kom ik goed overal bij met deze:
https://www.carclean.com/nl/product/Carclean_nl/Four_Finger_Wool_Wheel_Mitt_102032

Ik ben er tevreden mee en t wordt allemaal goed schoon.

Marcel: ik heb de EZ go ook en vind deze goed werken...
 
Ik lees nu pas je vraag goed... mijn reactie schiet z’n doel dan ook wat voorbij...
Woolies, die gebruik ik niet.
 
Ik heb de medium wheel woolie van Monello, maar die lijkt meer op een borstel. Over de kwaliteit ben ik zeer te spreken. Deze woolies zijn zeker aan te raden.

Met de EZ borstels heb ik geen ervaring.

Ondanks de “lage” prijs mag verwachten dan een merk als AF wel betere producten levert.

Dat vind ik dus ook.
Op termijn zal ik dus toch eens moeten uitkijken naar een ander merk van woolies.
 
hier hetzelfde, ook de wheel woolies van monello, geen klagen van buiten het feit dat ze niet goed werken bij mijn type velgen.
heb nu de ez detail aangeschaft, werkt iets beter maar spettert wel hevig.