• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

weer een nieuweling

Bjard

Detailing rookie
7 mrt 2012
192
0
Hallo iedereen

ik ben Bjard uit Venray, ben 19 jaar en ben momenteel de trotse eigenaar van een Golf 4 1.6sr metallic zwart die ik goed wil gaan onderhouden.
foto's ontbreken nog maar die zal ik tzt nog wel een keer maken.

ik heb helemaal geen ervaring met detailing van auto's, wel heb ik een brommer gehad die ik altijd goed heb onderhouden en gepoetst maar niet op het niveau dat ik hier zie (wow!)

de afgelopen dagen heb ik al heel wat tijd achter mijn laptopje doorgebracht om te zoeken naar een informatie over waar ik moet beginnen, maar potverdorie wat staat er hier veel 8-())

toch heb ik een hoop kunnen vinden en volgens mij begint er voor mij een beetje orde in de chaos te komen.
op dit moment heb ik een lijstje gemaakt van wat ik wil gaan bestellen om mijn auto er netjes uit te laten zien, hij heeft op dit moment toch een hoop swirls.

Graag hoor ik wat jullie van mijn stappenplannetje vinden ,^^

Stap 1:

de auto foamen met Autobrite Super Snow Foam - Super Concentrate
en natuurlijk daarna weer afspoelen met de hogedrukreiniger

Stap 2:

wassen met de hand met Meguiars Gold Class Car Wash.
dit gebeurt dan natuurlijk volgens de 2-emmer methode en met een Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt

daarna de auto afnemen met een CSF Delirium Orange Drying Towel

Stap 3: