• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Weke weet hoe dit gebeurt?

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
2.736
193
57
Vandaag de IQ gedaan met deze blauwe Rupes pad. Alleen tijdens het gebruik op het dak kwamen er stukje foam los. Toen zag ik deze zijkant. Hoe zou dit kunnen gebeuren?

Iemand een idee?
23408172-6DF6-4819-8F42-EFC6138B4264.jpeg
 
Te veel frictie, dacht ik ook al aan.
Had je de pad wel geprimed?
Denk dat de pad veel te droog is geweest, en daardoor de pad de kracht niet kwijt kan.
En anders zou ik t niet weten, Dan is die pad misschien niet goed geweest
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Dat zal het dan wel zijn ondanks het primen van de pad met naar mijn idee een flinke hoeveelheid polish. Zou het ook aan te hoog toeren kunnen liggen. Ik zet meestal de LHR op standje 4 a 4.5. Vond het wel vreemd heb er andere keren ook gewoon mee werkt.

Pad ging wel soepel maar op sommige delen bleef hij "haken".
 
@schaef,

Ik heb het even nagevraagd bij de vertegenwoordiger van Rupes en die kwam met het volgende:

Kan zijn door:
Veel te hoge temperatuur.
Te hoge snelheid (max 4).
Te hard duwen.
Te veel compound
Of een combinatie van de bovenstaande
Dank je wel voor het navragen top.

Dan is het toch een combi van teveel compound en iets te hoge snelheid van 4.5
Hard duwen doe ik sowieso niet. Dus warmte opbouw is dan ook minder.
 
Ik weet t niet, maar ik vond een soortgelijk probleem met de pad op een ander forum.
Ook met dezelfde machine.
Word jou Backingplate en pad niet veel te warm met de correctie stappen,
Omdat je te lang met dezelfde pad door werkt.
En maak je de pad na een paar passes wel goed schoon, zodat er geen pruttel achter blijft.
Een volgelopen pad corrigeerd minder, en dan ben je ook geneigd harder te gaan drukken op de machine,om beter resultaat te krijgen.
Ze raden ook aan om meerdere van die pads te gebruiken ,bij een hele auto polijsten, dan 1 of 2 pads.Ook raadde men aan de eerste cutting stappen snelheid standje 2-3.
Lichte tot geen druk op de pad zetten.
Laat de machine en de pad met polish het werk doen!
 

Bijlagen

  • 0FE880F0-2598-4E6D-93BD-55E9A6D8D3CC.jpeg
    0FE880F0-2598-4E6D-93BD-55E9A6D8D3CC.jpeg
    135,5 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: schaef
Nee ik heb 2 van deze blauwe pads juist om warmte tegen te gaan, die ik na iedere pass in een emmer met sop gooi en dan de schone weer droog draai op machine.
Met de Rupes borstel ik de pad weer geheel schoon en ga dan pas weer verder. Hard drukken heeft zeker geen zin.
Eerst pass gaat met blauw dan nawerken met wit. En heb nu denk ik zo'n iets van 25 auto's gedaan dus ben niet geheel onbekend maar dit had ik niet eerder gezien. Wel eens een pad gehad die los liet op de Velcro maar die werd keurig vergoed door CC.

Denk echt dat het de combi van snelheid 4 a 4.5 en teveel compound is geweest, doe op wol namelijk ruim voldoende compound op om het warmlopen juiste tegen te gaan.

Zal de volgende keer de snelheid wat lager instellen. Al is het de vorige keren ook goed gegaan toen ik de blauw wol gebruikte.
Maar goed een les voor de volgende.
 
Oke, dan doe je idd niet veel verkeerd zou je zeggen.
Kan ook zomaar aan de kwaliteit van de pad liggen hoor.
Fabrikant zal dat niet zo snel toegeven, die legt de oorzaak/schuld mooi bij de gebruiker neer.
 
  • Leuk
Reactions: schaef