• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welk merk heeft milieukeur

renew

Detailing trainee
30 okt 2012
12
47
In de gemeentelijke plaatselijke verordening gaat misschien opgenomen worden dat je de auto niet meer op straat mag wassen. Behalve met reinigingsmiddelen met Milieukeur. Welke merken foam en/ of shampoo hebben een milieukeur? Ik weet ondertussen dat Monello dat niet heeft.
Het gaat mij niet om de geitenwollen discussie, de kleine pakkans en het wel of niet slecht zijn voor het milieu. Het gaat mij om de vraag of er sowieso merken zijn die dit milieukeur hebben.
 
Voor zover ik weet is het sowieso een milieu-delict wanneer je wast op straat. (Wanneer de APV het niet specifiek aangeeft, zijn er nog van die mooie aanvullende artikelen die wel worden vermeld in het APV, maar niet worden besproken)

Biologisch afbreekbaar of met een soort keurmerk, het kan terplekke niet worden gecontroleerd of je daadwerkelijk deze producten gebruikt, dus wordt het op voorhand al verboden en wordt je naar een wasplaatst gestuurd.

(Bron; Handhaving en politieagent, Bodem-oppervlakte water verontreiniging in aanvullende artikelen)
 
Utrechtse Heuvelrug heeft het wel degelijk in de APV opgenomen GEHAD toen ik dat 1-2 jaar geleden checkte in de APV en navraag deed bij het gemeentehuis. (Heb dat hier toen ook gepost met artikelen erbij) Zo bleek ook dat mijn straat, die bestaat uit nieuwbouw aan de ene kant en oudere huizen aan de andere kant, zowel een gescheiden als gemengd riool heeft. (Eén aan elke kant) Er was dus een mogelijkheid om vervuild water, van het wassen van de auto, via de putten op het oppervlaktewater te lozen. Dit was een milieudelict en kon ook bestraft worden volgens de eerder genoemde artikelen.

Inmiddels kan ik er niets meer over vinden en in de meest recente APV staat er ook niets vermeld. :D (Wel een hoop ''gereserveerde'' artikelen)

Rechtsgeldig of niet, het beheer van dit alles is armzalig en dus gebeurt het maar weinig. :p
 
Je gooit alles door elkaar.
Als ik in een gemeente iets niet mag (wat elders in wet of regelgeving nog niet algemeen verboden is) moet de APV daar duidelijk in zijn
Die APV kan niet van wegstromend water zomaar iets maken, alleen als ik bedrijfsmatig een dienst sta te verlenen.
Dus detailers ter plaatse moeten goed opletten wat ze doen.
Wat ik op mijn oprit doe, ook al loopt dat water de weg op, is nergens als verbod geregeld.

Beheer heet in deze context handhaving
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik geloof je helemaal, hoor. :) Het verhaal wat ik eerder schreef is wat mij is bijgebleven van die 1-2 jaar terug. Ik deed hier verder niks mee en zou wel zien of ik iets fout deed of niet. ;)
 
Of het wel of niet mag ik was mijn auto gewoon op de oprit.
Het zal toch niet zo zijn dat er 1 of andere stumper mij daarvoor een boete gaat geven?
En anders het zij zo...
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Voordat het een hele discussie wordt wil ik een vraag stellen die begint met een intro.
Als je niet mag wassen op straat (of oprit) omdat dit verboden is staat er een boete tegenover. Nu de vraag.
Is er iemand die ooit een boete heeft gehad voor het wassen van zijn auto op straat of oprit???
 
Ik was de auto op de parkeerplek voor m'n huis, zo heb ik 2 keer in de week sneeuw als ik naar buiten kijk!:p

Zonder gekheid, heb de APV helemaal uitgeplozen, gelukkig stond er he-le-maal niks in wat ook maar in de buurt kwam van een wasverbod. Zou ook mooi balen zijn, want dan moet ik een nieuwe hobby zoeken...:expressionless:
 
Hier in de straat zijn al een paar mensen gewaarschuwd door een BOA. Heb nog niet gehoord van daadwerkelijke boetes.
Ik heb zelf de hele APV doorgenomen en ik kon geen directe verwijzingen vinden naar autowassen op straat. Ook een forumlid dat wat bekender is met deze materie kon er niets uithalen.
Het risico is wel dat als een handhaver *denkt* dat het niet mag (of dat door een andere pipo van hogerhand opgedragen krijgt) en je alsnog een bekeuring uitgeschreven krijgt, je wel je best mag gaan doen om de boel te weerleggen. En zoals gezegd ben ik niet zo thuis in de materie.
Ben ook wat huiverig voor 'vrije interpretatie' van de APV.