• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk Plamuur voor m'n Alu's

wings-hifi

Detailing guru
11 sep 2012
217
120
50
Meppel
Heb een setje 19" lichtmetaal op de kop getikt, echter met (en dat wist ik) werk.
Ze hebben allemaal wel iets werk en 1tje wat meer.
Op YouTube zie je dit ook veel voorbij komen maar als ik de 'gaten' wegschuur is de rand niet recht meer en loopt dan schuin weg.
Nu lijkt het me beter om de diepste putten op te vullen maar met welk voorral sterk plamuur?
IMG_3824.jpeg
IMG_3826.jpeg
 
Behalve de sterkte heb je nog een probleem: de uitzettingscoëfficiënt van je 'plamuur' moet overeenkomen met je velgen, anders scheurt het los bij uitzetten/krimpen door warmte/kou. Kortom ik denk dat je iets heel anders nodig hebt dan plamuur.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Plamuur? Die delen zijn gepolijst he, als je plamuurt kan je niet meer opnieuw polijsten. Wil je ze in 1 kleur spuiten, dan raad ik ook geen plamuur maar oplassen en afdraaien. Die rand is te ver heen mocht je willen plamuren, dat gaat in de toekomst problemen geven denk ik.
 
Zoals ik al zei en @Cordoba als je gaat plamuren over dat hele stuk gaat dat je in de toekomst breken denk ik. Beste is afdraaien maar goed, je kan het proberen natuurlijk ;)

Ik wil niet negatief overkomen, maar ik heb dit in het verleden ook weleens gedaan op een eigen set, net als het zelf spuiten in een hokje van een setje velgen. Aan het begin lijkt het mooi, na een tijdje merk je dat het geen kwaliteit is.
 
@wings-hifi Ik heb diezelfde Motip Metal Putty gebruikt om de de borduurschade van de wielen van mijn auto op te knappen. Ging eigenlijk prima, en het ziet er nog steeds goed uit. Ik zie nog geen barsten en de verf blijft er gewoon netjes opzitten (zelf met mijn rijstijl en het feit dat de wielen regelmatig erg vies worden!) Afspuiten met de hogedrukreiniger gaat ook gewoon prima.

Mijn wielen zijn gewone aluminium wielen.
 
Ik heb ook geen ervaring met die metal putty van Motip, maar zie in de omschrijving wel dat ie geschikt is voor o.a. hout, staal en alumimium, dus waarschijnlijk qua elasticiteit/uitzetting in orde, de uitzetting van alu is uit het hoofd ongeveer 3x die van staal, en geen idee of hout een uitzettingscoëfficient voor temperaturen heeft. Daarnaast is de vraag of die metal putty ook het temperatuur bereik voor je velgen aan kan. (Moet toch minstens 10 graden vorst kunnen hebben, maar in de zomer met stevig ritje in de bergen zou het toch ook rond de 100 graden (buitenrand van de velg, dus minder heet dan bij de remschijf) moeten kunnen hebben. De meeste LM-velgen zijn een legering, en zeker niet allemaal een alu-legering, dus ook daar nog een vraagteken.

Blijft ook nog de vraag of het met rijden (de wang van de band zal het uiterste randje van de velg) en zeker met het omleggen van andere banden op de velg netjes blijft zitten.