• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product gebruik jij?

Ook ingevuld, maar vrijwel overal * Anders... ingevuld. ;)

Voorwas is te onderscheiden in LSP-safe of niet, dressing zijn te onderscheiden in in-en-exterieur, etc etc.
 
  • Leuk
Reactions: BjörnVH
Aan iedereen bedankt voor je deelname. Er zijn veel reacties binnen gekomen.
Hieronder maak ik voor jullie een overzicht van wat het resultaat is.

Foam
=====

1) Monello Artico Magico Snow Foam ==> 49%
2) Valet Pro Advanced Natural Foam ==> 10%
3) DDJ Apple iFoam ==> 8%
Kenotek Snow Foam ==> 8%
Bilt-Hamber Auto Foam ==> 8%


Kunstofbescherming
=================

1) Gyeon Preserve ==> 34%
2) Poorboys Natural Look ==> 29%
3) Auto Finesse Revive ==> 11%


Insect reiniger
===============

1) Nanolex Insect Remover ==> 21%
2) Poorboys Bug Squash ==> 18%
3) Gebruikt geen product ==> 16%
4) Gyeon Bug and Grime ==> 14%


Detailspray
===========

1) Poorboys Spray & Wipe ==> 47%
2) Monello Perfetto ==> 25%
3) Meguiars Quik Detailer ==> 11%


Ik ga zeker en vast een aantal producten proberen die jullie hebben verkozen.
Vindt het namelijk moeilijk om correcte producten te vinden, aangezien het aanbod van CarClean zeer uitgebreid is.
En opzoek ben naar eerlijke producten die waar zijn voor hun geld en prijs/kwaliteit bieden.
Hieruit kan ik ook zien welke producten gebruikt worden door jullie. Ik was van mening om bij een en hetzelfde merk te blijven.
Maar zoals jullie kunnen zien is een variatie aan merken.

Wat mij wel echter opvalt is dat 16% géén insect reiniger gebruikt!!

Nogmaals bedankt voor u support
 
opzoek ben naar eerlijke producten die waar zijn voor hun geld en prijs/kwaliteit bieden.
Goed bezig. :D Dit is waar ik ook altijd naar kijk en bijkomend was dat ik veel van alles verbruikte. Dus ik keek met name naar de prijs, maar het moest wel een product zijn waar ik fijn mee kon werken.

Om even bij jouw lijstje te blijven:

Artico Magico Foamshampoo
- Deze heb ik een keer vervangen voor de DDJ - Apple Ifoam en dit beviel mij beter. Beter omdat ondanks dat de Artico magico net zo goed presteerde, de Apple Ifoam voordeliger was; 5L Ifoam is duurder dan 5L Artico Magico, maar de verdunning is 1:4 - 1:10 versus 1:10 - 1:20.
(... en de geur van de Apple Ifoam is simpelweg heerlijk appeltjes-fris als je rond staat te blaffen met foam! :p )


Kunststof-rubberdressing -
Zowel de Natural Look als Preserve vind ik goed. Ik kies zelf voor de Natural Look omdat deze een stuk goedkoper is, maar ook zeker omdat hij verslavend-lekker ruikt. Van de Preserve gebruik je, schat ik, minder product, maar aangezien ik kunststof en rubbers altijd goed reinig en het materiaal dan wat dorstiger is, kan ik de goedkopere Natural Look lekker gulzig smeren en laten intrekken.

Let op - Beide dressings gebruik ik uitsluitend in het interieur omdat zij beide niet goed tegen water kunnen. Voor trims/rubbers op het exterieur gebruik ik dressings zoals Revive welke zich beter houdt.


Insectenverwijderaar - Ik vulde ook Nanolex in, omdat ik 'm heb staan. Echter gebruik ik deze vrijwel nooit. Zelfs op de ranzigste auto's kwam ik geen hardnekkige bugs tegen na een goede prewash en dergelijke.


Detailspray - Als ik een detailer wil zonder poespas erin, zoals wax of andere toevoegingen, dan pak ik altijd de Spray & Wipe. All-round spul welke 1:1 te verdunnen is, dus ook in de prijs aantrekkelijk. Een prima alternatief vind ik de Monello - Perfetto, maar die is weer wat duurder.

Als ik een detailer wilde met wél poespas, dan was dit een mix van detailerspray / spraywax-sealant. Van DodoJuice - Red mist / Acrylic Spritz tot de Mother's Wax - Showtime.
Dit soort producten gebruik ik vrijwel nooit, maar soms liep een bestaande wax of andere bescherming op z'n eind en moest ik deze eigenlijk opnieuw aanbrengen, maar dan sjoemelde ik door na een wasbeurt dit soort spul aan te brengen; Weer meer glans en wat bescherming.
 
  • Geweldig
Reactions: BjörnVH
@Quantoxx

Hoe is eigenlijk de reinigingskracht van de DDJ Apple iFoam?
Want bij een vervuilde auto vind ik dat de Monello niet genoeg vervuiling los maakt.

De Natural look gebruik je deze dan ook voor de plastics in de motorruimte?

Wordt de detailspray ook gebuikt voor als je aan de slag gaat met klei?
Of heb je een specifiek claylub hiervoor. Want Sommige merken hebben een detailspray en een claylub in het assortiment.
 
Tja, beide zijn pH-neutrale foams die een LSP in mijn opinie niet tot amper aantasten. Op een auto die een vorm van bescherming heeft, waardoor vuil niet goed kan hechten, werkt het prima. Uiteraard blijft er een traffic film over, maar dat heb je ook bij krachtigere-minder-vriendelijke prewashes en dergelijke.

Bij onbeschermde auto's waar vervuiling echt heeft kunnen hechten, dan zal elke voorwas het moeilijker hebben. Dan zou ik echter wel naar de sterkere prewashes grijpen die je met een drukpomp aanbrengt.


Onder de motorkap wordt het ook vochtig, dus daar breng ik liever dezelfde dressings aan al bij het exterieur. Begrijp me niet verkeerd; Dressings zoals Natural look kan je wel aanbrengen op alles, maar zelfs bij goed inwerken en intrekken én nawrijven, is het vatbaar voor water en dit resulteert vaak in vlekken. ;)


Ik gebruikte de Spray&Wipe inderdaad ook bij het kleien. Maar om kosten te besparen ben ik de DodoJuice - Born Slippy gaan gebruiken. Dit was dan de concentraat-vorm en dan maak je van bijv. een klein flesje van €8,- al zo'n 2,5L claylube.
Ook is deze clay lube wat zeperiger/gladder.