• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product is geschikt om een 'oude wagen geur' te maskeren?

KennyC

Detailing trainee
6 jul 2012
37
37
Beste mensen,
ik ben op zoek naar een "goede" geur voor het interieur van mijn 190D. Niet omdat hij stinkt maar het is een wagen van 22 jaar oud met de bekende "oude wagen geur" waar ik niet echt fan van ben.
Iemand die een goed geurtje weet, of is het een kwestie van uitproberen?
Zou misschien wel de Chemical guys Cherry Scent willen bestellen.
 
Ik denk dat toch de merdere deel van volwassene mensen hebben ooit naar een parfum winkel gestapt. En na een paar keer te proeven je ruik geen verschil meer. Wat hebben ze daar uitgevonden? Gewoon een zakje cofie, het is puur natuur product en neutraliseert de meeste geurtjes.
Ik heb verschillende geurtjes geprobeert (niet allemaal) maar dan heb ik gepeist over een cofie. Ik heb gewoon een cofie (onvegeer 100gr) in een "propere"sock van een vrouw gedaan en onder de voor zetel gezet rofl Het was mijn vorige auto van 10j oud
Maar nu heb ik jongere auto met vol lederen interieur, en ik heb geen nood aan de geurtjes )))
 
Kenny,
Die cherry scent zal de oude wagen geur slechts maskeren en dat kan natuurlijk als je daar voor kiest maar als je een paar keer grondig je interieur goed aanpakt zal de oude wagengeur wel een stuk minder worden denk ik.
Wellicht als je met een extractor aan de gang gaat en je bekleding/ matten /stoelen enz 1 of 2 keer aanpakt dat ie en een flink stuk schoner is met dat je auto ook gelijk wat frisser gaat ruiken.
 
Zit niet meer in hun assortiment, doch zelf ben ik heel tevreden van SoPure:

https://www.Carclean.com/product/CarPro/SoPure_sprayer_120ml_AQCA120_101835

vernevelen op stof (plastic etc gaf witte vlekken bij mij), en dan in de zon dmv UV zn werk laten doen.
In het begin een citrus geurtje wat een beetje kan overheersen. Trekt echter snel weg.

Heb er de sigarettengeur weggekregen toen ik gestopt was met roken.
 
Interieur goed reinigen, bekleding (indien stof) reinigen met extractort en tot slot een nacht de ozongenerator er in.

Ik schat in dat de geur dan wel een heel stuk weg is.
 
Voor het maskeren zeg ik ook +1 voor SoPure van C.Pro. Meerdere malen gebruikt in rokersauto's, werkt goed. De enige "ja maar" is dat de auto in de zon moet staan nadien om SoPure te laten werken. Zoals bs al benoemt zou een goede extractor beurt de nare geurtjes verwijderen i.p.v. maskeren, dan weet je zeker dat het weg is. Begin bij de bron en pak die aan. Maskeren kan natuurlijk altijd als je zou willen.
 
Een extractor is een goed begin, maar die geuren zitten meestal ook in de isolatiematten in de deuren , achter het dash etc..
 
De Valet Pro Enzyme Odour eater is een prachtig product en je krijgt veel voor weinig! In verhouding wellicht het beste product om te gebruiken.
 
echt stinken doet het niet hoor, wagen is tamelijk proper van binnen. Wil enkel een "lekker" geurtje er in.
Ga eens één en ander proberen.
 
Als het alleen om een lekker geurtje gaat vind ik zelf de Tuti Fruto hanger van Auto Finesse erg lekker.