• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product om ruiten ijsvrij te krijgen?

DKBM

Detailing guru
14 jun 2008
2.144
133
45
Sassenheim
Over enkele weken staat de winter weer voor de deur. Als we tenminste wel winter krijgen, itt vorig jaar. Nu heb ik al een hekel aan ramen ijsvrij krabben, maar door de ijskrabber krijg je m.i. heel makkelijk krasjes in de ruit, o.a. vanwege het vuil dat wordt vast gehouden. Welk product gebruiken jullie om de ruiten ijsvrij te krijgen?
 
Zo'n simpel vooruit aluminium voorruit dekentje van de halfords, werkt perfect! (moet je 'm alleen niet vergeten...)
Zijruiten gewoon krabben.

Of.... net als een collega van mij: standverwarming ;)
 
Ik heb vorige winter de ramen in de Meguiars Gold Class Wax gezet.
Het krabben hoefde niet, wat op de ramen lag, leek wel soft ijs, ik veegde het zo weg.

Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik aan de kust woonde, daar is het altijd iets warmer dan in het binnenland...:-"
 
stimpy68 zei:
Zo'n simpel vooruit aluminium voorruit dekentje van de halfords, werkt perfect! (moet je 'm alleen niet vergeten...)
Zijruiten gewoon krabben.

Of.... net als een collega van mij: standverwarming ;)

heb ik ook nog aan gedacht om in de auto te doen, maar toen ging ik denken, slaat nergens op in dit landje haha, wil geen mietje worden

maar lijkt mij ook altijd wel wat

als een wax werkt, zal rain-x ook helpen???
 
warm water werkt hier al jaren perfect, of gewoon koud water werkt ook(als je het niet vertrouwd)

maar een standkachel heeft idd de voorkeur alleen die krengen zijn zo tering duur.
 
ik heb een tijd geleden ergens iets gezien of gelzen dat je beter koud water neemt omdat met warm water de ruit sneller terug dicht vriest
 
klopt warm water bevriest sneller dan koud water.

maar je ruit kan wel wat hebben, zolang er geen sterretje inzit, is warm water geen probleem, maar je moet er ook weer geen kokend water overheen gooien, gewoon handwarm, en dan gelijk de ruitenwissers aanzetten.

in de zomer, kom je ook in de auto met een temp van +40 graden binnenin de auto, en dan gaat ook vol de airco aan, kan die ruit ook gewoon tegen.
 
Misschien een id zet een terrasheater op het dak van je auto niet te heet want dan smelten de rubbers....:ja
Nu weer ff serieus met warm water bestaat toch de kans dat je ruiten barsten....
 
Paultjuh zei:
heb ik ook nog aan gedacht om in de auto te doen, maar toen ging ik denken, slaat nergens op in dit landje haha, wil geen mietje worden

maar lijkt mij ook altijd wel wat

als een wax werkt, zal rain-x ook helpen???

Ik heb een winter Rain-X erop gehad. In plaats van een egaal dun laagje ijs, kon ik dikke druppels eraf krabben. :p
Ik zou het er zo weer op smeren. Zeker met de sneeuw en regen die we gaan krijgen, boeit het me niet als het krabben ook maar iets moeilijker zou gaan.
 
wat gewoon het beste werkt zijn de d-icer spuitbussen, sávonds lekker inspuiten en de volgende morgen een klein beetje er bij en huppekee weg is ijs:party:

mocht je echt profie willen werken...:D neem de fohn van je meissie verlengkabeltje er aan en blazen maar:D :D
 
goku3 zei:
wat gewoon het beste werkt zijn de d-icer spuitbussen, sávonds lekker inspuiten en de volgende morgen een klein beetje er bij en huppekee weg is ijs:party:

mocht je echt profie willen werken...:D neem de fohn van je meissie verlengkabeltje er aan en blazen maar:D :D

Ik heb uit de Sonax-grabbelbak ;) in de webshob zo'n spuitbusje gekocht om eens te gaan proberen zodra het gaat vriezen. Is het inderdaad zinvol om ook preventief je ruit in te spuiten, zoals je hierboven aangeeft?
 
Ik behandel mijn ramen altijd met Rain-X, ijs kan dan niet meer hechten. Verder de De-Icer van Autoglym.

Onze winterproducten komen trouwens over een paar weekjes online.
 
White Collar zei:
Ik heb uit de Sonax-grabbelbak ;) in de webshob zo'n spuitbusje gekocht om eens te gaan proberen zodra het gaat vriezen. Is het inderdaad zinvol om ook preventief je ruit in te spuiten, zoals je hierboven aangeeft?

ik vind van wel, doordat je al een laagje voor spuit sávond heb je al een filmlaag die het aanhechten moeilijk maakt.
 
de-icer vervliegt best snel. je ziet het ook verdampen in de winter als je het op het raam spuit. Dus avond van te voren heeft m.i. geen./weinig zin.