• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product? Rain-x/ Provision/ Clearvue rainkleer

inge

Detailing addict
26 nov 2012
928
65
Naar aanleiding van de mooie knallend 2013 uit mijn winkelwagentje aan het bijwerken en daar ik nog geen anti-regenspul heb een mooie gelegenheid om het aan te schaffen dacht ik zo :). Loop nu wel tegen het volgende probleem aan welke??? Ik wil nog geen glassealant gebruiken dus vandaar graag jullie aanbevelingen over welk product te kiezen. Ik lees over allemaal voor en nadelen dus kom er niet uit. En waar beter om advies te vragen dan hier, nietwaar? Ik ben aan het kijken naar de volgende producten:
1. Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer
2. Pro Vision - Glashelder Set (de Glass Scrub en de Rain Clear Gel)
3. Rain-X
 
Ik heb de provision gebruikt en volgens voorschrift op het voorruit gedaan. Het water begint pas druppel vormen te krijgen boven de 70 km per uur. Ik merkte op dat als je de ruitenwissers gebruikt, je een waas krijgt, die langzaam weer wegtrekt. Had dit ook op de ander auto gedaan (met regen sensor) en heb het toen snel weer verwijderd met een glaspolisher ivm wazen.
Heb nu de nanonlex erop op het voorruit en achterruit (hierop geen wisser) Het werkt wel maar is pas effectief boven de 70km. Bij het gebruiken van de wisser krijg je ook een waas. Het valt mij persoonlijk tegen en ga het voor de voorruit niet meer gebruiken. ook hier de ruiten behandeld met een carpro glas pad en carpro glaspolish, daarna extra ontvet. ls je veel stads km maakt en dus de wisser nodig hebt, zou ik het niet gebruiken.
 
Je moet er 'tegen kunnen' blijkbaar.
Ik vind het heerlijk, Nanolex Ultra glass sealant is degene waar ik nu het meest tevreden over ben.
Heb nog Dodo SN glass sealant, deze gaat op de zijruiten.
 
advanced;349252 zei:
Ik heb de provision gebruikt en volgens voorschrift op het voorruit gedaan. Het water begint pas druppel vormen te krijgen boven de 70 km per uur. Ik merkte op dat als je de ruitenwissers gebruikt, je een waas krijgt, die langzaam weer wegtrekt. Had dit ook op de ander auto gedaan (met regen sensor) en heb het toen snel weer verwijderd met een glaspolisher ivm wazen.
Heb nu de nanonlex erop op het voorruit en achterruit (hierop geen wisser) Het werkt wel maar is pas effectief boven de 70km. Bij het gebruiken van de wisser krijg je ook een waas. Het valt mij persoonlijk tegen en ga het voor de voorruit niet meer gebruiken. ook hier de ruiten behandeld met een carpro glas pad en carpro glaspolish, daarna extra ontvet. ls je veel stads km maakt en dus de wisser nodig hebt, zou ik het niet gebruiken.

laat je lang genoeg curen en breng je niet te dik aan? heb persoonlijk nog nooit een echte waas gehad...
 
Zelf gebruik ik de Pro Vision. Naar mijn gevoel is dit product wel erg kritisch op een juiste manier van voorbereiden met Glass Scrub en het aanbrengen.
De laatste keer dat ik het heb opgebracht, heb ik het uitpoetsen gedaan met een DAP900 en een oranje pad met een bonnet eroverheen. Er zijn ook collega detailers die me de tip gaven van het opbrengen van één laag, even laten drogen en vervolgens zonder uitpoetsen een tweede laag opbrengen waarna je vervolgens pas uitpoetst. Deze methode heb ik zelf nog niet geprobeerd.
De waas waar Advanced het over heeft heb ik absoluut niet. Je moet inderdaad wel ongeveer 70km/u rijden om het water in mooie druppels van je ruit te zen glijden.
Aan de andere kant heb je bij lagere snelheden ruimschoots voldoende aan één keer wissen voor een waasvrije ruit met direct perfect zicht.
 
Snelheden waarbij je het effect ziet, zijn per automodel behoorlijk verschillend.
Ik heb de Rain-X voor het eerst aangebracht in september, en een paar weken terug opnieuw gedaan omdat het effect bijna was verdwenen. Vanaf 55-60 km/u merk ik al duidelijk effect, en vanaf 65-75 km/u werkt het perfect. Waas na het wissen heb ik geen last van, en ook als je na een regenbui naar de auto toeloopt zie je vaak al het effect op de voor- en achterruit. De ramen blijven ook langer schoon, en als het effect vermindert, is dat het teken om de ramen weer even een keer te wassen en het effect is weer hersteld.
 
zelf ook de provision op mijn voorruit gehad.
deze verwijderd vanwege, inderdaad, een vervelende waas.

alleen ook ik kom overal verschillende verhalen tegen over deze waas.
zoals jij heb hebt beschreven BP heb ik het nog niet geprobeerd. zal het een dezer dagen eens op die manier gaan proberen mocht het weer het toelaten. als het lukt zal ik het resultaat hier ook posten.

overigens, heb het wel altijd op mijn zijruiten en achterruit zitten, en daar werkt het perfect op.
 
Ik heb rain x voor de eerste maal gebruikt en kan dus niet vergelijken maar ik ben tevereden over de rain x, vanaf 60 km/h begint het water goed van de ramen af te parelen. Ook blijven de ramen lang schoon. Tot nu toe zit het product een 2 tal weken erop zonder dat het effect afneemt.
 
Ik sluit me bij de bovenstaande Rain X gebruikers aan. Mooi product, makkelijk te verwerken. Alleen jammer dat je er in de stad weinig aan hebt, omdat het pas bij +/- 60 km/u goed werkt (op de voorruit dan)
Op de zijruiten werkt het bij lagere snelheden, vraag me niet waarom :)
 
Nu rijd ik meesstal op de snelweg dus die 60/70 km is geen probleem :) Zoals het er nu naar uitziet zal ik dan toch voor de rain-x gaan - had eigenlijk zelf gedacht de provision maar met het lastigere aanbrengen kies ik dan maar voor het gemak van de rain-x. Een glasealant is me nu te bewerkelijk vandaar dat ik iets zoek wat makkelijk aan te brengen is dan kan ik in de toekomst altijd nog een glassealant uitproberen als ik weer meer energie heb.

Mijn dank is groot voor alle gegeven input en mochten er nog aanvullingen tips zijn.... ik houd me van harte aanbevolen.
 
Gebruik ook rain X, en heel tevreden.
Rain X werkt wel minder bij hele fijne druppels, dan wil ik de wissers nog wel eens gebruiken.

Ontvet de ramen eerst met eraser, laten uitdampen, rain X aanbrengen.
15/20 min laten zitten, bij het afnemen heb ik een sprayen met demiwater.
Waarbij ik het glas licht in nevel, en dan het product makkelijk kan afnemen.
Zo krijg je super gladde ramen zonder strepen.
En na een half uur doe ik dit nog een keer.
Nu ik het op deze manier aanbreng, geen last van een waas.
Na 6 maanden merk je nog wel dat rain X aanwezig is, al,is de werking dan niet optimaal meer.
 
Op de zijruiten van beide auto's zit Rain-X. Werkt prima, ook naar lange tijd nog prima aanwezig. Mooie 'droge' ruiten tijdens het rijden, ook bij lagere snelheden. Op de voorruit heb ik het ook eens gehad, maar daar kreeg ik steeds strepen doordat ik toch de ruitenwisser gebruik als ik binnen de bebouwde kom rijd. Dat doe ik dus niet meer. Ben wel erg benieuwd naar de Nanolex versie.
 
@Rallimart - dank voor deze toevoeging :)^ - vooral het stukje over hoe je het aanbrengt vind ik erg fijn. Dat geeft me dan een mooie houvast om het ook zo aan te brengen. Je schrijft dat je de Eraser eerst laat uitdampen - hoe lang moet ik daarvoor aanhouden? Minuutje of 5?

Zojuist ook nog wat verder zitten kijken en ben ook nog bij Gyeon uitgekomen de Q2 view en na vluchtig wat reviews te hebben gelezen lijkt deze me ook wel een fijn product. Wat voor nu de keuze brengt op Rain-X en de Gyeon. Het is maar goed dat het nog geen dinsdagavond is 8o - kan ik nog wat verder gaan zoeken alvorens ik definitief moet kiezen.
 
@Rallimart - dank voor deze toevoeging :)^ - vooral het stukje over hoe je het aanbrengt vind ik erg fijn. Dat geeft me dan een mooie houvast om het ook zo aan te brengen. Je schrijft dat je de Eraser eerst laat uitdampen - hoe lang moet ik daarvoor aanhouden? Minuutje of 5?

Zojuist ook nog wat verder zitten kijken en ben ook nog bij Gyeon uitgekomen de Q2 view en na vluchtig wat reviews te hebben gelezen lijkt deze me ook wel een fijn product. Wat voor nu de keuze brengt op Rain-X en de Gyeon. Het is maar goed dat het nog geen dinsdagavond is 8o - kan ik nog wat verder gaan zoeken alvorens ik definitief moet kiezen.
 
Ik gebruik zelf die van Turtle Wax en heb hetzelfde als de ervaringen hierboven: geen wissers meer nodig bij +60/70 km/u. Ben er erg tevreden over, houdt ook erg lang, na 4 maanden heb je nog enig effect. Is ook erg makkelijk aan te brengen en af te nemen. En is volgens mij ook de goedkoopste van de drie.
 
Ook ik zou voor de rain kleer gaan, alhoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb.
Rain kleer heeft het bij mij de laatste keer 3 maanden uitgehouden en toen was er dusdanig weinig van over dat het eigenlijk weer opnieuw had moeten worden aangebracht. Verwerking is ook heel makkelijk en werkte vanaf 55-60km p/u.
 
Ook hier geen echt vergelijkingsmateriaal maar goede ervaring met Rain Kleer.
Bijna dezelfde werkwijze als rallimart met als enigste verschil ruiten ook nog gepolished met de DAP en de TW clearvue glass polish

- ruiten wassen
- TW clearvue glass polish aangebracht
- DAPpen met CarPro glass polishing pad, onderwijl benevelen met demiwater
- afnemen
- IPA 1:1 wipedown, uitdampen 5 min
- TW clearvue rain kleer aanbrengen, 15 min laten zitten
- afnemen met onderwijl benevelen met demiwater
- na 30 min bovenste 2 stappen 1 x herhaald

glad, streeploos, geen waas