• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product voor zowel pads als doeken te wassen?

Werner

Detailing addict
26 sep 2008
173
62
In afwachting van een goupbuy van een Universal Pad Washer* (klik) gaan mijn machine pads momenteel met de handpads en mf doeken samen in de wasmachine.
Als voorwas laat ik alles eerst een half uurtje weken in een emmer water met daarin de Wolfgang - Polishing Pad Rejuvenator.

Aangezien ik deze nu niet meer in de webshop zie staan, ben ik eens aan het kijken voor een ander product.
De Cobra Micro-Restore Concentrate schijnt bij meerdere mensen goed te bevallen, alleen vraag ik mij af wat de dosering hiervan is. Dit kan ik namelijk nergens terug vinden.
Kan iemand die dit gebruikt dit eens opzoeken op de fles?

Indien er andere producten aan te bevelen zijn hoor ik het graag.



* Ik heb de DAP nu nog maar een keer gebruik, en schat in dat ik deze toch minstens 4x per jaar zal gebruiken. Op zich niet echt veel om daarvoor ook een pad washer te kopen, maar tjonge wat is het handmatig uitwassen van al die pads een tijdrovend kl@#e werkje.


 
Cobra Micro-Restore Concentrate

For full loads add 2 ounces, for smaller loads add 1 ounce.
Remove cap and seal from one ounce receptacle. Squeeze bottle to fill receptacle with necessary amount. Pour in wash. For heavily soiled products add 1 ounce to a 5 gallon bucket filled with water and let soak.
 
ik heb laatst ook eens pads gewassen met micro restorer en de doeken erbij.
maarre de pads waren ook zacht geworden, niet meer bruikbaar dus:confused:
 
Werner zei:
Ik heb de DAP nu nog maar een keer gebruik, en schat in dat ik deze toch minstens 4x per jaar zal gebruiken. Op zich niet echt veel om daarvoor ook een pad washer te kopen, maar tjonge wat is het handmatig uitwassen van al die pads een tijdrovend kl@#e werkje.

tijdrovend werk om een pad schoon te maken? nee toch?
vrijwel alle polijstmiddelen zijn wateroplosbaar; wanneer je de pad onder de kraan uitspoelt duurt dat minder als 1 minuut.
 
Ik ben er toch een poos mee bezig geweest om de gebruikte pads schoon te maken! De gebruikte producten waren Professional Polish, White Diamond en EX-P, allemaal van Poorboy's. Van de SSR serie heb ik nog niks in huis.

Maar het kan natuurlijk heel goed zijn dat ik iets verkeerd heb gedaan en bijvoorbeeld te veel product gebruikt heb. Als ik bij het uitspoelen flink in de pads kneed bleef er telkens behoorlijk veel product uitkomen. Toch had ik niet de indruk dat de pads verzadigd waren, bij sommige was hooguit tot de helft van de pad een verkleuring te zien.
 
Onder de kraan houden met warm water ,wat afwasmiddel er op ,goed inwerken met je handen en afspoelen ,daarna even droogdrukken in een keuken handoek ,en klaar..:)^
 
De pads even innevelen met Dasty ( wibra :schaam ),minuutje laten inwerken ,effe inmasseren en spoelen en hopla klaar !:)^
 
Wassen in de wasmachine met gewoon vloeibaar wasmiddel zonder wasverzachter werkt bij mij nog altijd het beste. :cool:
 
Zelf had ik ze in een mum van tijd schoon.

Beetje water in de wasbak en paar keer op de pad drukken.
Dan dreft er op en met de hand in wrijven.
Paar keer gespoeld zo dat de dreft er uit is en schoon.
Net de roze kleur van SSR1 is permanent op je witte pad.

Heb ze uit het gedacht van langer behoud niet in de was machine gedaan met de mf doeken.
Of dit een gegronde redenatie is weet ik niet.

Maar zoals ik lees dat je hem maar 4 keer per jaar gaat gebruiken is de kost van zoon padwasher een beetje te, toch?
 
Xizer zei:
Wassen in de wasmachine met gewoon vloeibaar wasmiddel zonder wasverzachter werkt bij mij nog altijd het beste. :cool:

+ 1
En bij de doeken een scheutje azijn i.p.v. wasverzachter.
Gr. Koos.