• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk reinigingsmiddel gebruiken jullie in combinatie met de extractor

Brikke

Detailing addict
7 okt 2009
61
52
Paar weken geleden heb ik een bmw onder handen genomen met de extractor en de bijgeleverde shampoo, er is veel uitgegaan maar sommige kringen kwamen terug nadat de zetels waren opgedroogd.
Zou dit misschien beter lukken met APC + of eventueel 2x over de zetels gaan.

Ik hoor graag jullie meningen

Groetjes
 
ik gebruik APC+ in combinatie met een borstel.
Insprayen op de bekleding,inborstelen en met de extractor insprayen met lauw warm water en uitzuigen.
Bij grotere of diepere vlekken eventueel de procedure een keer herhalen.
 
Ik gebruik sinds een paar weken de Valet Pro Extraction Cleaner, kost ongeveer 16 euro voor 5 liter en kan je verdunnen 1 op 80 en werkt heel erg goed.
Ik heb ook APC gebruikt maar het verbruik daarvan was veel hoger en dus ook veel duurder. Met APC moet je eigenlijk eerst het interieur insprayen en met een borstel inwerken en dan met de extractor maar met het spul van valet pro ga ik gewoon meteen met de extractor, scheelt een hoop tijd en het resultaat is in mijn ogen iets beter dan met APC.
 
Koko,

Kan je het valet reinigingsmiddel hier op de site van carclean bestellen anders wil ik het wel eens proberen hoor
 
Carclean verkoopt het helaas niet, ik heb het ergens anders gekocht maar kan hier natuurlijk niet zeggen waar, ga niet de ramen van carclean ingooien.
De vloeistof die er standaard bij zat werkte ook redelijk goed vond ik en die is wel te koop via carclean: https://www.Carclean.com/product/Alutec/Reinigingsvloeistof_concentraat_voor_NTSR_20_1L_5222006_101545
 
Normaal gebruik ik de Poorboys APC of de vloeistof die bij de extractor zat. Bij ernstige vervuiling op de bekleding behandel ik op de volgende wijze voor: insprayen met Vanish "voor tapijt en bekleding", deze geeft een heel luchtige spray die ik vervolgens met een goede badstof washand of handdoek inwerk. Na een korte inwerktijd kom ik er met de extractor achteraan.
Meguiars APC Plus schijnt ook goed te werken maar daar heb ikzelf (nog) geen ervaring mee.
 
Brikke zei:
of eventueel 2x over de zetels gaan.


uiteraard!
met 1x over de bekleding is het echt niet gelijk schoon.

je hoeft niet de gehele tijd te sproeien maar wel zo vaak als nodig tot je ziet dat er geen vuil meer wordt opgezogen.

probeer de fabric clean van Chemical Guys eens.
ik gebruik het niet IN de machine maar sproei met een spraybottle de stof in.
laten inwerken, eventueel met borstel inwerken, eventueel wat extra schoon water bijspuiten.
vervolgens sproeien/zuigen tot er geen vervuiling meer zichtbaar is, alles herhalen indien nodig.
 
dat doe ik ook met dat hete water; ook al wordt er soms beweerd dat dit niet kan (net zoals bij sommige hogedrukreinigers) maar het gaat prima (zelfs beter dan met koud water).

Goede tip van Harold :cool:
 
Ik heb hier ook de CG Fabric Clean staan, die ik (verdund) opspray om daarna met de extractor weer op te zuigen.

Is het sowieso beter/effectiever om reinigingsmiddel eerst op te sprayen en dan de extractor alleen te vullen met water?
Ik zie ook dat het reinigingsmiddel al in de extractor zelf wordt gebruikt.
 
ik gebruik in de extractor meestal niets alleen lauw water, soms wil ik er wel eens 1 op 50 apc of apc+ ingooien

normaal spray ik de stoelen in met apc of apc+ verdunning afhankelijk van de vervuiling, en dit gemengd met warm water, even inborstelen en dan met de extractor eroverheen.
 
Ik ben gisteren avond een tijdje bezig geweest met de extractor. Ik heb de bijgeleverde reinigingsvloeistof in de tank met heet water gedaan. Toen deze op was heb ik het spul in een verdunde vorm met een sprayer opgespoten en met een borstel ingewerkt. Dit heb ik later ook met gewone APC gedaan. Dit werkte wel wat beter. Hierna heb ik Citin spul gebruikt welke mijn moeder nog had staan. Dit had veruit het beste effect.

Welk middel en werkwijze werkt er het beste. Welk middel ruikt het friste/stinkt het minste. Van gewone APC krijg ik bij het op sprayen altijd last van mijn luchtwegen.
 
De vloeistof die erbij zat is na te bestellen:
https://www.Carclean.com/product/Al...of_concentraat_voor_NTSR_20_1L_5222006_101545
 
Die vind ik niet zo super. Ik dacht misschien dat er buiten APC+(stinkt deze) misschien nog wat alternatieven waren.
 
Zoals ik een paar posts hierboven al vermeld heb, gebruik ik ook Fabric Clean van Chemical Guys.
Dit vanwege een paar zeer positieve reviews. Zal wel wat duurder zijn dan de Extra-vloeistof of APC(+).
 
Wat ik er van begreep is het raadzamer om de plus / + versie van de Meg APC te gebruiken omdat deze minder schuimt dan de reguliere en dus beter zou zijn om mee te extractorren ( of hoe je het ook mag noemen )
CarClean Website zei:
De superieure niet schuimende werking verwijdert voorzichtig het vuil terwijl het unieke mengsel van weefselverzachters en optische opfrissers het uiterlijk en het gevoel van tapijt, bekleding, vinyl en zelfs leder verbeteren.

Speciaal ontwikkeld om te gebruiken in een 'extractor' (tapijt- en bekledingreiniger). Heeft een prettige sinaasappelgeur.
 
paulb zei:
Welk middel en werkwijze werkt er het beste. Welk middel ruikt het friste/stinkt het minste. Van gewone APC krijg ik bij het op sprayen altijd last van mijn luchtwegen.


Gebruik je dan een normale sprayer of zo'n high volume sprayer?
Wat mij logisch lijkt (zelf niet gebruikt) is dat zo'n high-volume sprayer meer schuim en minder nevel produceert, en je dus ook minder nevel inhaleert.

Ik gebruik zelf het standaard product wat bij de extractor zit, ernstig vervuilde delen werk ik in met de gewone Meg's APC 1:8 en evt een fijne borstel of doek.
Bij echt grote sterk vervuilde vlakken doe ik ook nog wel eens een klein scheutje APC in het reservoir.