• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk stappenpakket Astra coupe uit 2001? (Dap500 + poorboys is net besteld) +vraagje snelheden.?

Dinges

Detailing addict
28 jul 2009
49
65
Goede avond allemaal,

Ik heb een hoop gelezen op het forum en een hoop geleerd.
Nu ben ik toch op het punt aangekomen om een dap aan te schaffen.

Dus ik heb even raad nodig. :cool:
Heb zelf een opel astra coupe uit 2001 donkerblauw met flink wat swirls (auto net in mijn bezit)
Deze wil ik graag "strak" maken.

Nu zag ik 2 starters paketten met poorboys of met monello. erg mooie sets:cool:

Wat raden jullie mij aan. :confused:
Auto wordt eerst gewassen daarna gekleid en dan dappen maar met welke

Alvast bedankt
 
Mja, de Monello polijstmiddelen zijn ontworpen voor de nieuwere generatie (hardere) lakken, maar werken ook prima
op minder harde laksoorten. Als je dus een harde lak hebt, lijkt me Monello zeker the way to go.
Het argument dat bij de Poorboy's SSR producten gebruikt werd -ook in de zon goed te verwerken- is eigenlijk niet
eens zo heel erg relevant.

Zonder te weten wat voor lak je hebt, zou ik (persoonlijk) voor Monello gaan.
 
Ga absoluut niet zeggen dat je Monello niet moet aanschaffen, deze is inderaad beter op harde lakken zoals Sopergrover zegt. Maar ik heb prima resultaat met PB SSR serie op de harde lak van mijn Audi's. Nu weet ik niet hoeveel swirls je hebt, en hoe diep. Maar zeker meer dan 90% van de swirls op mijn wagens kreeg ik weg. (al hadden de A2 en A3 ook erg weinig swirls) Als je lak hard is: Monello!
 
Bedankt voor je snelle reactie. Ik moet wel zeggen dat het voor de deur gebeurd (dus zonnig).
wel allemaal zandvrij etc. ben erg netjes op men spullen.

Kan ook binnen iets regelen maar minder gezellig natuurlijk, zo alleen in de garage :D

Edit: geen idee op een harde lak het is wel een metallic lak. + de swirls zijn wel erg. :(
 
De meesten moeten voor de deur aan de slag, ook een hoop die-hards. En daarvan gebruiken er ook een hoop Monello.
Neemt niet weg dat de SSR serie prima polijstmiddelen zijn. Voor de komst van de Monello Raffini middelen waren
dit hier de meest populaire polijstproducten

[edit] Ik zie dat je niet zo ver van Carclean af woont. Neem eens contact met ze op, dan kun je een afspraak maken om langs te komen.
Dan weet je het gelijk zeker.
 
Hou wel rekening ermee dat Monello (Menzerna) redelijk gevoelig is voor temperaturen. Niet in de (volle) zon, warme plaatdelen of bij kou (vooral nu) gebruiken.

Een graadje of 15 is aan te raden :ja
 
Ik heb vorig jaar een Astra Coupé van een vriend van me gedaan. Deze was unizwart en had vrij zachte lak. Een of twee hits met SSR2.5 op oranje, gevolg door een of twee hits met SSR1 op wit was al voldoende om zo goed als alle swirls weg te halen. Verder bewerken vond de eigenaar niet nodig

DSCN3262.jpg

DSCN3264.jpg

DSCN3268.jpg


Ga anders eens bij Carclean langs, weet je gelijk of je lak hard of zacht is ;)
 
Dank allemaal voor de reacties. Denk dat het een starters pakket word ccs.
2.5 en daarna 1.0. Ik gebruik wel een wax en sealer van autoglym dit geeft geen problemen toch.
Mvg
 
Dankjewel. nu wel een vraag met de snelheden? ik ga beginnen met de witte pad en 2.5 welke snelheid moet ik aangaan houden ? eerst inwrijven lage toeren daarna poleisten met hoge toeren? en wat is laag en wat is hoog?

alvast bedankt
 
pakketje binnen. helaas rot weer.
erg netjes ingepakt. dikke10



Foto's van de auto en swirls.
P3130361.jpg


P3130360.jpg


02-26-13_52_59.png


02-26-13_52_38.png