• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke 3M Tape?

hi_sven

Detailing trainee
7 mrt 2013
381
20
Beste detailer,

Aanstaand weekend wil ik de NXT 2.0 even links laten liggen en 2 laagjes wax (nog te bestellen: collinite 915 en toppen met een Dodo wax) aanbrengen. Nu leek het mij wel verstandig het kunstof en rubbers af te plakken :-b Dus moet ik wat tape er bij bestellen...

Weet dat het een beetje per auto verschild. Maar welke "maat" moet ik hebben? (lees: welke gebruik je het meest?) en hoeveel auto's doe je er ongeveer mee (voorraadje inslaan?)

Voor het gemak even op een rijtje:

100587 afplaktape - 19mm breed - € 3,49
100951 afplaktape - 25mm breed - € 4,49
100952 afplaktape - 38mm breed - € 6,49

Bij Voorbaat dank voor de behulpzaamheid.

Krijg je dan geen witte strepen? :schaam

Wel weer duidelijk voor wie de detail wereld nieuw is :roll

Haha men hier wist ook niet van de een op de andere dag alles :lol

Nee maar wax slaat niet wit uit op kunststof. Het is er uiteraard niet voor bedoeld, maar dat is een ander verhaal. Polijstresidu is iets agressiever en kan dan wit uitbijten op kunststof.

Ik heb HIER en HIER gelezen dat EX-P wel wit uitslaat... Nu is dat natuurlijk geen wax maar een sealent, maar dat bracht me aan de twijfel :roll

Maar bedankt voor je antwoord! :-)^

Ook sommige waxen laten strepen achter als je ze op je trims smeert of andere (plastieken) delen .

Voor een wax wordt meestal niks afgeplakt omdat je met een handpadje tot net (niet) tegen de trims kunt geraken zonder deze te raken....

Tape wordt idd vooral gebruikt als je de auto gaat polijsten . ;)

Naargelang hoe breed je trims zijn kan je daar je tape op afstemmen.....25 mm is meestal voldoende .

Hoeveel : loop ff rond je wagen en kijk waar je allemaal zou afplakken , elke auto is anders en soms moet je veel afplakken ....soms niet.

Voor een wax die je handmatig aanbrengt zou ik gewoon opletten dat je de trims zo min mogelijk raakt. Als je deze machinaal aanbrengt is het misschien toch verstandig af te plakken.

Als je tape neemt ga dan voor de 25 mm - mij aangeraden door carclean.

Ik zou wel afplakken als ik jouw was - maakt het in de was zetten een heel stuk makkelijker. Je wilt de auto in lagen wax zetten - dan zou ik afplakken. Kans dat je wat raakt is er dan altijd. Ik plak bij een volledige detail altijd alle trims/ rubbers af en laat het erop zitten totdat ik de auto helemaal af heb.

De laatste keer alleen een laagje extra was aangebracht (zonder afplakken) en dan moet je een heel stuk beter opletten. Want helaas sommige waxen laten ook wit achter op de trims. Wat ik wel heb gemerkt is als de trims eerst behandeld zijn met een trim revive dat de wax dan veel minder hecht aan de rubbers/ trims waar door er minder kans is op witte strepen. Dus mocht je niet willen afplakken zet dan eerst je rubbers/ trims goed in de bescherming zodat je wax er makkelijk af kunt poetsen en geen wit achterlaat.

3 voor, 1 "tegen". Toch maar een rolletje 25mm bestellen voor de zekerheid :-b
Voor het geval je weet maar nooit ;-)

Inmiddels nu mijn 2e auto al in de wax gezet en elke keer net tap de trims afgeplakt.

Nu heb ik net mijn auto in de wax gezet en gaat het straks regenen. Eigenlijk wil ik de wax nog een extra laag geven met DJ Rainforest. Kan ik de tape laten zitten (tijdens) de regen en morgen een extra laag aanbrengen? Of is het verwijderen van de tap dan lastig?

Ik gebruik ook tape voor waxen, omdat je ongemerkt toch snel iets van bumperstrips of trims meepakt, óók met een handpad.

Laten zitten, zou kunnen als de auto niet in de volle zon heeft gestaan (anders gaat de lijm wel erg vast zitten). Overigs, na een regenbui moet je de auto wel opnieuw wassen/afspoelen: iedere regendruppel bevat minimaal 1 zandkorrel of ander vuiltje (daarop is de waterdamp gecondenseerd, dus is het ontstaan van de regendruppel, vergelijk het met je navel: vanuit dat punt zijn alle mensen ook gegroeid).

Als je voor 1 tape gaat is de middenmaat de beste: in de meeste gevallen breed genoeg. Als ie plaatselijk breder moet, kun je er een 2e stuk tape naast plakken, moet ie op een plekje iets smaller, kun je 'm ff aanpassen. (loop je niet met een heel assortiment aan tapebreedtes rond om af te plakken)

Zou er lekker afhalen, morgen snelle wasbeurt en dan de wax er 'voorzichtig' opzetten .... zou me er niet al te druk om maken

Heb het er zojuist toch vanaf gehaald. Het zonnetje was vandaag zo nu en dan aanwezig en wil niet dat de lijm uitloopt ofzo. Morgen gaat de zon ook flink schijnen en weet niet hoe laat ik er aan toe kom.

Hoeven de voorbijgangers ook niet meer zo raar naar mijn auto te kijken :lol

Morgen even wassen met halve dosering shampoo en even extra waxen en Black Wow aanbrengen. Is die weer helemaal bij!

Dank voor alle reacties.
(best veel trims op de MINI ;) )

Als de auto buiten staat zou ik het er ook afhalen.

Kan echter wel heel goed blijven zitten als je in een garage werkt. Heb de mijne steeds van tape voorzien na de wasbeurt en er pas weer afgehaald als ik een dag of 4 verder klaar was met alles wat ik wilde doen. De tape zat daarna niet extra stevig vastgeplakt.