• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke aanvulling pads is handig voor de rotary?

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
goedendag.

toch nog even een vraagje:-"

ik heb op de rotary nu een witte en een zwarte kompressor pad van lc

ik bezit een +/- 150mm backingplate, en daar moet het dus op komen.

ik wil meer cutting power hebben, dus een zwaardere pad voor erbij, aangezien ik met wit en intensive polish het net wel / net niet kan bolwerken

nu zijn er zoveel cutting pad's op de markt, van wol tot foam, tot een combinatie daarvan

dus mijn vraag was WELKE pad werkt gewoon ERG goed op een rotary? :weetniet

weet het echt niet meer

in ieder geval alvast bedankt voor de moeite van het lezen van dit bericht rofl (de 100ste over pad's waarschijnlijk)
 
Ik werk eigenlijk uitsluitend met een woolpad van het so1o systeem (de gele, en heel af en toe de rode als geel niet genoeg is), en daarna de witte en zwarte kompressor pad. Ik heb meer pads, maar ik heb genoeg aan deze pads. Mijn advies: een gele so1o woolpad, daar kom je een heel eind mee! :)^
 
oke, is deze ook goed genoeg om samen met de monello inizio wetsand marks weg te krijgen?
aangezien ik op elk wetsand filmpje zie dat ze de "cut n' shine" 8'' wool gebruiken?
 
Ja die 8"pads zijn erg populair in de states ;) Met de gele pad en Inizio moet het lukken om wetsand marks weg te krijgen, zolang we het hebben over wetsandmarks van 2500 en hoger. Wol heeft sowieso een andere cut dan foam, dat zul je wel merken als je er mee aan de slag gaat. De gele woolpad van Meg's is iets lichter dan de standaard woolpad wat cut betreft, maar laat daardoor ook minder hologrammen achter.
 
oke, dankje iig.
dan moet ik die maar meenemen de 16e:-"

en echt wetsanden ben ik (helaas) nog een klein beetje huiverig voor (al wil ik het DOLGRAAG leren)

maar als ik sand met 1500, is het een kleine moeite om het weer met 2500 (en eventueel 3000) na te bewerken.

zoiezo zit serieus diep wetsanden er nog niet in
 
Gebruik tegenwoordig alleen nog maar de witte en de zwarte Kompressorpads op de rotary; de schaapjes raak ik niet meer aan want ik zie het nut er niet meer van in.

Wetsandmarks van 2000 en hoger haal ik weg met Intensive Polish (PO85RD 3.02) met witte Kompressorpads. Zie dit verhaal: KLIK HIER

p.s. wetsanding is niet eng, lijkt alleen eng te zijn. Zondag gaan we het ook oefenen :party:
 
tinus, die combi heb ik al (menz, en witte kompressor)

echter, op de laatste auto die ik deed, had ik wel iets meer power willen hebben (zwarte 3 serie compact)
vandaar dat ik graag een schaapje erbij wil voor "het echte werk"

en een foam pad is mij afgeraden, omdat een woolpad op een andere manier zou "cutten", en dit beter zou zijn.

p.s. ik ben ook ge-keyed, en heb lakstiftje, zal ik alvast op gaan vullen? hebben we meteen een mooi test object!:party:
 
een wolpad werkt idd heel anders als een foampad, minder vergeving op randjes dat is zeker.

meer cuttingpower? schaf minimaal de oranje light cuttingpad aan (geel kan ook)
die gebruik je het beste bij de raffini inizio/power polish

of een sterker polijstmiddel.... ;)


ik ben geen fan van wol, stuifzooi de hele tijd ;)
ik heb deze https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Foamed_Wool_6.5_inch_Polishing_Buffing_Pad_met_centreerpen_58-4265_100745
in de verkoop voor 10 euro
 
Ik ben juist wel fan van wol, werkt een stuk lichter dan foam (minder wrijving) je moet alleen wel vaker schoonmaken dat wel.
Zo zie je, het is een persoonlijke voorkeuren, je kan de 16e lekker van alles proberen.
 
Wol werkt inderdaad niet verkeerd, en zelfs een stuk fijner qua warmteopbouw (stukken minder) en 'glijdt' lichter over de lak.

Wordt wel echt KNETTER van de de losvliegende haren, en dat terwijl ik de pad meerdere malen in de padwasher heb gehad en zelfs handmatig heb 'geplukt'. Echt, wat een werk om de haren dan weer van een auto te krijgen met het type wat ik heb; misschien dat die van Meg het anders/beter doen? (heb die van LC). Bovendien is een wolletje tricky op de randjes want hij hapt behoorlijk.

Als het dus niet nodig is, waarom zou ik het dan gebruiken? Op de keiharde VW-lak werkt een witte pad met Menzerna meer dan voldoende, en werkt mooier af dan een wolletje.
 
Het is gewoon persoonlijk, ik vind wol ook gewoon perfect werken. Dat verharen heb ik weinig last meer van, de eerste keren verhaarde de pad als een gek, nu nauwelijks meer (gele so1o pad). Een foampad (normale) geeft veel meer wrijving dan een woolpad en de warmte wordt veel sneller opgebouwd dan bij wol. Dus voor lakcorrecties blijft bij mij wol #1.
 
Van die wrijving heb ik ondervonden toen ik een oude pad met ssr2 uitprobeerde op een sloopdeel. Waar de DAP stil gaat staan als je er op drukt word de rotary bij wijze van spreken uit je handen getrokken door de kracht van de motor
 
ik heb (voor de verandering), de lake country light cut wol besteld..
puur omdat ik graag wol wil (gewoon onderbuik gevoel, en voor "de heb'')
daarbij vond ik de so1o verschrikkelijk duur (70 ouderwetse guldens) voor de frequentie dat ik hem gebruik..

en echt detailen als "bedrijf" zit er voorlopig nog laaannngg niet in (en wil het als hobby houden)

is 7,5 inch, dus lekker groot (std heb ik kompressor's van 7'') en vertrouwde maat.