• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke APC raden jullie aan voor mijn interieur, velgen en banden?

Row

Detailing rookie
26 aug 2010
103
0
Hallo Heren (en eventuele dames),

Ik wil deze week even een bestelling plaatsten maar nu zit ik te twijfelen of ik ook APC mee bestel.
Ik heb wat vlekken in het interieur en wil deze er uit halen, ook heb ik gelezen dat je met APC je vloermatten weer goed schoon kunt krijgen.

Nu is eigelijk mijn vraag, kun je met APC ook (gelakte en ongelakte) velgen schoonmaken? Hier en daar zit wel schade op de velg waardoor het blanke metaal en of ondergrond zichtbaar is. Als het mogelijk is wordt de lak en verdere metalen (en de rubber band natuurlijk) ook aangetast door APC? Als het kan moet ik de velgen en banden dan nog nabehandelen met iets?

En welke APC raden jullie aan? (dus niet alleen voor eventueel de velgen maar ook voor het interieur?)

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Rowan

Rowan,

Sinds dat ik APC in mijn bezit heb, maak ik hier zowat alles mee schoon. Gelakte velgen, ramen, autolak, douchekabine, keukenvloer, vlonder in de tuin, enz enz.. Echter is de concentratie afhankelijk van het te reinigen oppervlak. Het is een ontvetter, dus gebruik op je lak betekent goed afspoelen en behandelen met wax.

Ik had eerst APC van poorboy`s, maar nu een gallon verpakking van Meguiars. Deze laatste is per liter aanzienlijk goedkoper. De plus versie heeft een geurtje en schuimt minder.

Echt een aanrader!!

Robert

Niet een eventuele dame hoor ;)
Maar APC is voor een hoop doeleinden te gebruiken

APC op je vloermatten en bekleding (vochtig maken, insprayen, zachte borstel erover, weer vochtig maken,witte handdoek afnemen)
APC met een harde borstel inwerken op je banden (komt een hoop bruine smurrie vanaf :-& )
Je velgen e.d.
APC in je motorruimte gebruiken
APC op je trims gebruiken

Maar altijd weer afnemen met water :cool

Ik vind APC lekker als all purpose middel :-)^

Heer en dame, bedankt voor jullie snel antwoord!

Heb het zostraks toch maar mee besteld. Heb nog wel 1 vraagje, als je b.v je banden/velgen schoonmaakt met APC moet je dan na het naspoelen
ook 1 of andere dressing of wax weer aanbrengen?

Ik ben blij dat jullie het eens zijn :lol

Maar ik spoel de banden (tijdens het wassen van de auto) mee met water. Wel wat extra aandacht voor de apc resten op de velgen.
Ik gebruik daarn bold&bright van PB op de velgen, worden ze mooi mat zwart van (en het voedt ook nog).

Owh en als je banden nog nooit gedaan zijn bereid je dan voor op een keer of 3 schoonmaken met APC (er komt toch een bruine smurrie af :-& )

Hoi allemaal ,

Bij mij zelfde , ik zou het ook mee willen bestellen .

nu ik lees hier van ome Robert dat het een ontvetter is ?

ik dacht dat het juist GEEN ontvetter was maar een allesreiniger .

Ontvetter ( degreaser ) heb ik trouwens al in huis .

Iemand hier wat meer duidelijkheid over

Marc

Het is een ontvetter én reiniger, zie https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Bio-Degradable_All_Purpose_Cleaner_Degreaser_946ml_PB-APC32_100712

@blazer: correct wat je zegt !
Zou om de banden met SD schoonmaken, dit gaat net even wat mooier/beter resultaat opleveren dan met APC .... daarna pas de bandenprut aanbrengen ( soms 2e laagje als teveel in de band zit weggetrokken naar je gevoel en/of meer blingbling wilt )
Met APC kan het ook zéér zeker, maar werkt wat minder sterk dan met SD. Waarom dan eventueel wel met APC, simpel omdat het 1000x beter is dan wanneer je het helemaal niet doet

Zou je de banden ook schoon krijgen met Dreft en daarna goed reinigen met APC en dan een goede bandendressing erover, ik vind namelijk Super Degreaser aan de dure kant omdat ik het bijna nooit nodig heb [ zo'n grote gallon verpakking].

Zie voorgaande post van mk-us, het kán wel degelijk met APC, ook al werkt Super Degreaser misschien net wat beter. Eventueel behandeling met APC nog 1 of 2 keer herhalen.

Nog bedankt voor jullie antwoorden!
Heb vandaag mijn bestelling binnen gekregen (overigens erg vlot) en ben benieuwd of het echt zulk mooi spul is:-p

edit:

Heb het gister gelijk geprobeerd op een stoffen bekleding, moet eerlijk zeggen dat het echt een top product is!
Ik maakte altijd de bekleding schoon met zo "foam" in een bus... Maar wat kwam er een rommel nog af met dat APC.
De (licht) blauwe handdoek was zwart geworden :-& ook heb ik er vlekken mee uitgehaald wat met andere cleaners niet gelukt is.

Zit echter wel 1 nadeel aan... ik moet nu de hele bekleding doen aangezien er tussen het zwart nu nog veel zwartere (schone) plekken zit :( :-p