• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke "betere" wax voor zwarte auto

Zou graag wat gebruikerservaringen willen lezen over welke (betere) wax te gebruiken voor een zwarte

  • Fuzion Carnauba Polymer Concours Estate Wax

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dodo Juice - Rainforest Rub Golden Dodo Edition

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dodo Juice - Supernatural 2.0 wax - Walnut edition refillable

    Stemmen: 0 0,0%
  • Autoglym - High Definition Wax

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    2

bertus

Detailing rookie
3 okt 2009
39
0
44
Zou graag wat gebruikerservaringen willen lezen over welke (betere) wax te gebruiken voor een zwarte audi tt,
meer betreft waxstand,beading,diepere glans en wetlook. Ik heb nu zelf de Fuzion Carnauba Polymer Concours Estate Wax van wolfgang.

Zeker tevreden over de wax maar betrekking tot betere wax(zal niet een heel groot verschil zijn) toch benieuwd naar wat er meer op de markt is voor zwarte lak.
Als je alleen al kijkt naar zymol wax (concours) en het verschil met afvloeien en beadings in tegen stelling tot wolfgang verbaasde mij dat toch zeer en niet verwacht.
Ik hoop op wat goede tips en praktische ervaringen!:)^
mvg,

joris
 
Heb zelf de Bouncer vanilla ice. Doet het heel erg goed op zwart, hele mooie wetlook en diepe glans. De dodo Rainforest gold, is ook een hele fijne wax. Maar wint het niet met de wetlook. De Ibrido heb ik ook, maar alleen op lichte auto's aangebracht. Geeft een hele mooie glas achtige glans. Loop ook nog steeds piekeren over welke wax ik ga gebruiken binnenkort. Sta op Japfest ( Japanse auto festival ) bij de show en shine contest. Blijft altijd lastig, vooral als je wat keus hebt.
 
Fuzion is heel goed,
DJ Supernatural 2.0 werkt heel goed.
wat ook heel goed werkt is blue velvet pro en purple haze pro. eerst de harde daar na de zachte.
heb zelf voor de winter 4 test vlaken gemaakt op een phanter black dak, van fuzion supernatural ibrido dj hybrid, kwa kleur en wet look schilt het niet veel van elkaar, maar de beading en sheeting van fuzion was heel goed. ondergrond was ongepolijst trouwens.

misschien heb je hier wat aan.
 
He blackdevil, Bedankt voor de info, Gebruik zelf de wolfgang maar ben zoooo benieuwd naar gebruikers ervaring van zumöl wax. Nogmaals super fijne info, gaan we weer verder pluizen
 
Heb geen gekozen van jouw lijst. Heb ik geen ervaring mee. Op zwart vind ik Purple Haze van Dodo Juice het goed doen, een heerlijke wax. Maar goed, eindeloos. Wat zoek je precies?
 
Zymol's zijn anders dan andere waxen. Ik heb er meerder in bezit gehad, allen zeeeer makkelijk aanbrengen, kort curen en afnemen. Beading/sheeting is feest! Standtijden vind ik tegenvallend. Van 2mnd tot max 3,ongeacht welke wax...
 
Om niet een nieuw topic te starten, en hij hier wel bij kon.
Gister de zwarte evo weer helemaal gewassen, gekleid, gepolijst,
Heb ik de Bouncer's Capture the Rapture aangebracht.
Het verwerken ging heel makkelijk, vond alleen de look tegenvallen voor een showwax.
Op één of andere manier miste ik de echte wetlook, de auto was wel heel mooi diep zwart,en een mooie glans.
Iemand ervaring met deze wax?
 
Naar verluid zweet de wax wat na, en moet je em nog een keer nawrijven. Ik heb em staan maar nog niet gebruikt.
 
Dat zweten van de wax was minimaal, de auto de volgende dag nog één keer nagelopen.
Hier een foto, auto is beetje stoffig.
conv_1988.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Mooie wagen die EVO rallimart !

image.jpg

Een foto beoordelen is altijd moeilijk en deze is met een i phone gemaakt.
Hier zit er Scholl Vintage wax op.
 
Heb onlangs een potje purple haze van 200ml overgenomen.
Ik vind deze wat erg moeilijk te verwerken met een disco rosso, in vergelijking met de collinite #845 is deze wax heel lastig te verwerken. Ligt dit aan mij of is dit een bekend gegeven van de DJ PH??

Hebben jullie hier tips voor?
 
Nooit last van gehad. Gewoon zo dun aanbrengen dat je de wax haast niet ziet zitten (alleen tijdens goede belichting zichtbaar) en moeiteloos uitbuffen.
 
Zo dun mogelijk aanbrengen maar wat vind je lastig aan de Ddj wax (pro versie?) dun aanbrengen of het afnemen van de wax?
Een vaste wax (doe ik met de hand) is vaak iets meer moeite dan bv een vloeibare was als 845 machinaal erop te zetten als dat belangrijk is zou ik eerder naar vloeibare wax kijken in de toekomst.
 
Met de hand vind ik geen probleem vind dit fijner werken. Het probleem is alleen dat de disco rosso niet lekker in het potje past en dat hij heel stroef over de lak glijdt.

Ook had ik na het het uitbuffen het idee dat er op sommige plekken donkere vlekken zaten.
 
Bikkel;n422358 zei:
Ik mis toch een hele goedewax in je lijstje.
Mis Collinite


+1
In prijs kwaliteit onverslaanbaar de 915, standtijd is 3/4 maanden.
S/winters voor mij de 476S zelfs een standtijd tot 6 maanden.

Nooit begrepen dat er nog mensen zijn die andere wax kopen als je het bestaan van deze weet.
 
bofkont;n423170 zei:
Nooit begrepen dat er nog mensen zijn die andere wax kopen als je het bestaan van deze weet.

Heb deze wax ook naast de 15 andere waxen.
Ja waarom zou je andere waxen willen hebben, omdat elke kleur of lak anders reageerd op een bepaalde wax.
En dan is het leuk om de verschillen te zien, en daarmee te experimenteren.
 
Begrijp ik ralimart, ik heb ook diverse soorten wax staan, maar persoonlijk vind ik de verschillen maar heel erg klein.
95% van de glans/reflectie zit toch in de voorbereiding, kleien/machinaal polijsten.
 
Toch leuk om te lezen dat een jaar later er nog steeds gediscussieerd wordt over welke wax nou beter of langere standtijd heeft!
In de tussentijd heb ik zelf uiteraard ook niet stil gezeten.
Gebruik nu swissvax mirage, na het gebruik van fusion was ik zeer benieuwd.
Ongelooflijk wat een verschil, bijna onrealistisch modeste glascoating idee maar dan met zo veel diepere glans.
De flakes springen er gewoon weg uit.
Voor mij geen andere was meer dan swissvax en ja de verkoper heeft niets te veel gezegd met: we zullen je hier nog wel weder zien....