• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke borstel voor deze velg (Mercedes C220)?

Citroën DS

Detailing addict
27 mei 2008
119
62
Gedaan met DS rijden, die staat te koop. Ik heb me een Mercedes aangeschaft, C 220 automatique break, donkerblauw métallisé.

De DS en de CX hebben dichte velgen, die worden niet snel vies. Bijgevolg heb ik niets voor de velgen en ken ik niets van velgen...

Hij heeft dit model velgen:

Shannon_W204_Elegance_4_Large.jpg


Neem ik best de grote of de kleine velgenborstel? Ik begrijp dat dit borstels van topkwaliteit zijn.

De ruimte tussen de spaken is op zijn grootst een centimeter of vijf...

Graag uw gewaardeerd advies!
 
Mi zou je voor beide kunnen gaan. De spaken lijken breed genoeg voor de grote borstel!

Krijgen we ook foto's te zien als je de auto hebt?:-"
 
Ik zou voor de kleine gaan
Die heeft een doorsnede van 60 mm.
de grote een doorsnede van 100 a 110 mm. te groot voor dit (is mijn bescheiden mening ;) )

zie ook dit topic en dan vooral post 11 daar heeft de grote cheffin de maten speciaal voor ons neergezet :ja :)^
 
Ik zou voor de grote gaan. De ruimte is meer dan groot genoeg voro de grote borstel. Ondanks dat de spaken van mijn velgen verder uit elkaar staan, zit de remklauw soms in de weg, waardoor de ruimte nog kleiner wordt dan 5 cm. Geen enkel probleem met de grote borstel. Bovendien: de grote s langer, waardoor je makkelijker het velgbed kan schoonmaken. ;)
 
De DS is verkocht. Mooie prijs gekregen gezien er erg veel werk aan was en ik dat niet zelf kan doen: koppeling, servodirectie, veel werk aan de carrosserie.

Vandaag een en ander voor de velgen besteld:

de grote rode velgenborstel
Poorboys roze velgenwax
Valetpro Bilberry velgenreiniger.
de wielboutenborstel (wou ik al langer voor voor de bouten van de CX)

en ook nog de ledergeur luchtverfrisser meebesteld.

Begrijp ik het goed dat:

ik de velgen vooreerst grondig schoon maak met de velgenreiniger en de borstel
ze in de was zet, laat indrogen en uitpoets
en dat daarna voor het onderhoud enkel de borstels en een shampoo volstaan? Geen velgenreiniger meer gebruiken eens ze in de was staan. Of verdund?

Zit dit enigzins goed?

Morgen en een week mag ik de Mercedes verwachten, ik hem hem bij Nearly New Car (hebben jullie dat ook in NL?, jonge okkasies verdeeld via Mercedes zelf) gekocht, demowagen met weinig kilometers en veel opties. Een blauwe met beige leren zetels en automatische versnellingsbak. Een C 220 CDI Elegance.
Ik wil de wagen misschien 10 jaar houden dus wat verzorging kan geen kwaad. Net als met de vroegere DS en de CX gaat deze nooit meer de carwash in.

Zijn er eigenlijk mogelijkheden om mijn inlognaam hier op het forum te veranderen? ik heb die DS nu niet meer. Citroën CX zou beter zijn...

Gauthier
 
Als je de velgen goed hebt schoongemaakt ( kleien / Bilberry ) en dan in de wax zet, dan zal je zien dat de volgende keer de bilberry kan laten staan en een regulier sopje meer dan afdoende is !

Bij "gebrek aan" een velgenwax kan je gewoon je normale wax gebruiken hoor ! ( laatste zelf nog de gouwe ouwe M16 gebruikt en bevalt mij zeer goed )

Doet mij de vraag opdoemen: waar zit het verschil precies in tussen een reguliere-wax en een velgen-wax ( hoeveelheid carnauba ? )
 
Je kan ook eerst een kleibeurt en paintcleaner doen, hecht de velgenwax nog beter.