• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke cleanerwax/ AIO voor te verkopen auto?

The Gent

Detailing addict
14 okt 2012
196
62
34
Waarde detailers!

Daar mijn broer binnenkort zijn auto wil gaan verkopen, mag ik met behulp van broeder de auto netjes netjes en verkoopklaar maken.
Nu zoek ik hiervoor een cleanerwax of een AIO om een zo diep mogelijke glans te creeren en wat swirls en dergelijke te maskeren.

Ik twijfel tussen 4 producten die ik in mijn bezit heb:

- Autoglym Super Resin Polish (redelijk goede verhullende eigenschappen, maar vindt de glans minder)
- Duragloss #104 paste wax (nog niet getest, schijnt aardige wax te zijn)
- Duragloss #105 Total performance polish (Ook een soort AIO)
- Meguiar's NXT 2.0 liquid wax (ook deze nog niet getest, lees goede verhalen over glansdiepte en verhullende eigenschappen)

Auto staat nu 1,5 mnd in de SRP en 1 laag Collinite 845, maar vind de glans niet super. Kuntstof, interieur etc zal uiteraard ook gebeuren.

Het betreft een Alfa Romeo 146 2.0 TI uit 1996, kleur unilak zwart. De auto heeft een boterzachte lak, en overal waar je kijkt zijn swirls.
Hier 3 foto's van de staat net na aanbrengen Autoglym SRP:

P1000369_zpsa93d42fa.jpg


P1000368_zpsd4c8e521.jpg


P1000366_zps2bef056f.jpg




Zouden jullie mij kunnen helpen bij het maken van deze lastige keuze, of sta uiteraard open voor een andere cleanerwax of AIO??

Alvast bedankt!:cool:
 
Ik denk dat de 4 genoemde producten niet veel meer gaan brengen, dan wat je er nu al mee gedaan hebt (SRP + Collinite 845).
Voor de gewenste glans zul je, denk ik, toch de hele riedel van wassen, kleien, polijsten, beschermen moeten doen. Gezien de zachte unilak kan het polijsten beperkt zijn, maar dat weet je pas zeker na een testspot
 
Met een DAP of met het handje ?
Gezien de staat van de lak zou ik er niet teveel tijd in stoppen
9 van de 10 kopers zien het verschil niet
Zorg vooral dat hij fris ruikt
 
Voor de verkoop zou ik de auto "gewoon" netjes maken. Uit de producten die jij hebt zou je SRP kunnen nemen om evntuele krasjes en swirls te verbergen. Zoals RedCat al zegt; de meeste mensen zien het toch niet
 
Ik lees dat hij al in de srp en de 845 staat. Wat ik dan zou doen is, lekker wassen met een wax houdende shampoo (megs of zo) en dan nalopen met een fijne detailerspray. Meer zou ik niet doen.
 
die auto is 17 jaar oud... dus die moet er niet al te strak uit zien...

Gewoon nog een keer SRP en de colli 845 achterwege laten..

Voor mijn gevoel zal de colli 845 de SRP aantasten en het effect te niet doen

Wellicht een expert die daar iets zinnigs over kan zeggen (samenstelling en effecten colli 845) ?
 
Niet te moeilijk doen en denken: SRP er over heen knallen en daarmee klaar .... de koper zal het verschil in extra stappen veelal toch niet zien.
Beter zorgen dat je ook de binnenzijde en motorruimte netjes op orde hebt: oude auto neemt men de buitenkant veelal voor lief, de binnenzijde betreden ze niet als het ranzig is
 
Gewoon netjes poetsen en die SRP erop .

Leg enkele dagen een nieuw reservewiel in de auto : ruikt ie als nieuw :-"

Zorg dat ie niet in de zon staat als er iemand komt kijken , zie je ook geen swirls :D

Iemand met een beetje verstand van detailen zal mogelijk wel z'n Brinkmann meebrengen....
 
Bedankt voor de hulp! Misschien een laagje srp er toch maar opknallen en toppen met detailer of reload. Hoe het beste srp in te werken, met oranje of zwarte handpad? Blijf namelijk echt nog steeds veel swirls zien bij werken met srp. Of zal ik dan toch aan de dap moeten om een beter resultaat te bereiken?
 
The Gent;317075 zei:
Bedankt voor de hulp! Misschien een laagje srp er toch maar opknallen en toppen met detailer of reload. Hoe het beste srp in te werken, met oranje of zwarte handpad? Blijf namelijk echt nog steeds veel swirls zien bij werken met srp. Of zal ik dan toch aan de dap moeten om een beter resultaat te bereiken?

https://forum.Carclean.com/cc_postst2286/How-To--Het-gebruik-van-Autoglym-SRP.aspx
 
Lichtgroene pad zodat je zowel minimaal polijst en meteen finished.
Meerdere lagen er laten op zetten is in mijn ogen beetje nonsens: je wilt 'm snel mooi laten ogen zonder teveel poespas.
Ga je meer doen .... dan meteen je 'kaartje' later verdere uitleg te kunnen geven en/of klantenkring te vergroten ( en uiteraard Carclean.com melden ;) )
 
@ibizasigno dat zou kunnen, maar heb alleen maar handpads en ultimate compound of een paar pre wax cleaners. Dus das een zware beproeving;)

@yorick de how to ken ik;) maar das alleen de machinale versie. Over aanbrengen met de hand staat niet veel.
 
@ The Gent: dat wist ik niet. Dan is het duidelijk meer werk dan machinaal. Heb je al een idee hoe je het gaat aanpakken?
 
Woody;317095 zei:
Auto Finesse Tripple is echt een aanrader in dit soort gevallen.

Bijna 2 minuten werk voor een stukje van 10x10 cm, je zal zo een hele auto moeten doen 8-())
Dat vereist wel veel toewijding en een goede conditie !