• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke detailer heb ik nodig?

Colinissan

Detailing rookie
4 jul 2011
6
0
Als volgt, ff een duidelijk uitleg waar het om draait
Rij in een Nissan Juke uit sept 2010, staat nog goed in de lak en wordt wekelijks 1-2 keer gewassen met het handje (ben allergisch voor een vieze auto). Tussen door spuit ik wellis de auto alleen af.
De kleur is metallic zwart.

Hij staat momenteel in de Wolfgang DGPS 3.0 en met de fuzion wax afgewerkt (wax is alweer een paar maanden geleden)
Was de auto met de wel bekende 2 bucket methode met de Dodo Juice Supernatural Short Hair Wash Mit en Dodo Juice Born to be mild shampoo.

de auto wordt afgedroogd met CSF Delirium Orange Drying Towel en andere micro vezel doekjes

Tot nu toe heb ik elke keer de auto na het wassen afgenomen als die droog was met Meguairs Last Touch verhouding 1:1 met water

Nu is die bijna op en wil ik een nieuwe detailer gaan aanschaffen, maar weet niet welke.

Weet welke de beste zijn Red Mist etc etc, alleen die zijn schreeuwd duur voor 2 keer per week.

wie o wie weet welke ik moet hebben, graag verkrijgbaar in groot verpakking en natuurlijk kwa prijs/kwaliteit verhouding gunstig.

Persoonlijk zou ik de Meguairs Last Touch houden , ik gebruik deze ook na elke wasbeurt (maar dan puur) en vind die toch heel goed .
En zoals je zelf zegt de Red mist is toch redelijk duur . En anders de Mothers eens uit testen die is ook niet slecht . ;-)

Ik geloof dat velen ook Poorboy's World Spray&Wipe of Spray&Gloss hiervoor gebruiken.

Ikzelf hou het echter ook bij Meguiar's Last Touch...ik heb Spray&Wipe ook geprobeerd en kan er eigenlijk niks op aanmerken, maar toch prefereer ik Last Touch.......oude gewoonten zijn moeilijk af te leren zeker? :-d

Okay goed om te weten.
Ik had last touch idd al, maar was gewoon benieuwd of er dus beter te krijgen is
maar zoals ik nu lees gaat dit gewoon goed en is het goed.
thanks!

nog andere die suggesties hebben? liefst easy on and easy off zoals de last touch

Telefonisch contact gehad met Carclean.
Tis Mothers Showtime geworden.
We gaan kijken hoe die werkt, heb meteen de gallonv erpakking. Die komt vast wel op!

Poorboy's QD+ was ook een goede kandidaat geweest lijkt me, maar de showtime zal het ook goed doen denk ik :ja

@ picasso, dat hoop ik ook.

@ ivos was een optie. Alleen wou ik spray on wipe off effect. Volgens de kenners moest QD+ erop worden gezet en dan weer eraf geveegd. Klinkt stom maar is een handeling meer tijd ;)