• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Detailerspray op Light Fantastic?

Met die wax van Dodo heb ik geen ervaring, maar ik zou zeggen kijk dan absoluut eens voor Basics of Bling detailerspray. Wil je echter wat bescherming aan je lak geven kijk dan eens voor de Tropical Mist van Dodo.
Persoonlijk gebruik ik Citrus Bling van Valet Pro. Je kunt die van 1 op 3 tot 1 op 8 verdunnen. Geef naar mijn bescheiden mening een mooie glans op warme lakken als bijvoorbeeld rood.
Daarnaast is de Citrus Bling multifunctioneel inzetbaar als bijvoorbeeld clay lube, maar ook ruitenreiniger. Erg handig dus en met een lekker geurtje!

Afhankelijk van de eisen die je aan detailerspray stelt denk ik dat dit een goede keuze is wanneer je wilt dat er iets extra's aan je lak (bestaande waxlaag) wordt toegevoegd aangezien hierin wat toevoegingen zitten, carnauba.
De spray and wipe van Poorboy's word hier ook veelvuldig geadviseerd. Deze Spray & Wipe kan namelijk ook als 'waterless wash' gebruikt worden. Lak, ruiten, kunststof en noem maar op krijg je er mee schoon. Het is ook nog eens goedkoper dan de Quick detailer. Maar goed, afhankelijk van wat jij wilt dat het spul 'doet' zou ik je keuze maken.

Wat verwacht je van die detailerspray ? Ga je hem gebruiken om te reinigen, als drooghulp of als waxbooster ?
Zelf heb ik zeer negatieve ervaringen met de QD en QW

Als je auto net lekker gewaxed is en je wilt deze de weken erna de waslaag onderhouden zou ik zeker voor Red Mist van Dodo Juice (ook in 500ml.). Geeft een mooie fijne glans en boost je waslaag!

Jep red mist of reload. Red mist is veel zuiniger in gebruik maar geeft wel minder lang extra bescherming.

Vlekken en wazen die er niet of zeer lastig uitgingen. Niet iedereen heeft deze "problemen" Maar wat ik ook probeerde, ze bleven komen.
Sinds ik red mist gebruik heb ik daar 0,0 last meer van.