• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke doek is dit?

kendo

Detailing addict
28 jul 2011
88
52
Ik heb 1 bestelling terug 2 doeken mee besteld, in de veronderstelling dat dit Poorboys Mega plush doeken zouden zijn. Dit staat ook zo in de order historie.
Nu wou ik een paar van deze doeken bij bestellen, maar nu lees ik dat de mega plush een lange kant en een korte zou moeten hebben. Mijn doekjes hebben echter 2 korte kanten.

Ik heb vorige week mijn auto een full detail gegeven en ik heb heerlijk kunnen werken met deze doeken. Ze nemen heel goed het polijst en wax residu af. Ze zijn een beetje mijn favoriet geworden. Ik gebruik heel veel grote doeken tijdens het detailen, die je eerst 3 of 4 keer moet vouwen. Deze doeken zijn 39x39cm en heerlijk handzaam.

Dus welke doek is dit?......is het dan gewoon de worktowel van Poorboys of toch iets anders?

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Dat zijn inderdaad worktowels, neem even contact met met Carclean (informatie@Carclean.com) voor de verkeerd geleverde doeken of je moet tevreden zijn met deze ;-)

Dibbuz zei:
Dat zijn inderdaad worktowels, neem even contact met met Carclean.com (informatie@Carclean.com) voor de verkeerd geleverde doeken of je moet tevreden zijn met deze ;-)
Dat is het em juist....Ik ben super tevreden over deze doeken. Ik stond op het punt weer "mega plush" doeken te bestellen toen ik er achter kwam dat ik dan waarschijnlijk de doeken zou krijgen met een lange en een korte kant. Maar daar heb ik al zoveel van :lol

De prijs is gelijk, dus ook dat is geen issue. Dus maar even een paar "Work towels" bij bestellen. 8-)

Dank u allen :cool

wie weet werken de andere wel beter............en weet je dit ook nog niet:-"

ik zou voor 1 doek van elk gaan , zo weet je het zeker ! :-b

grandscenicman zei:
wie weet werken de andere wel beter............en weet je dit ook nog niet:-"

ik zou voor 1 doek van elk gaan , zo weet je het zeker ! :-b
Ik heb al een stuk of 10 "Mega Mega Plush" doeken, dezelfde doeken als de "Mega Plush" maar dan een stuk groter.;-)

Nog even een vraagje: Hebben jullie ook zo'n last van rotzooi in de doeken wanneer je ze even buiten hangt te drogen?

Wij hebben allemaal berken bomen achter huis staan, en de bloesem van de berk gaat echt overal in zitten. Het is een soort van drietand, welke na verloop van tijd hard wordt, en erg moeilijk te verwijderen is uit microvezeldoeken met lange vezels. Soms zijn ze niet eens te zien, en hebben ze zich diep in de vezels genesteld. Wassen helpt niet, ik moet echt elke doek, handmatig helemaal napluizen voordat ik ze op de lak kan gebruiken. ]-0

Je moet je doeken om die reden ook NOOIT buiten laten drogen, er kan ook zand en andere meuk in waaien zonder je het door hebt tot je krassen in je lak veegt. Mooi binnen op een rekje laten drogen dan voorkom je dat hele gedoe ;)

Zoals al eerder vermeld is het een worktowel, voor op de lak vind ik hem niet geschikt (te stug) daar gebruik ik liever de koraal doek oid voor, maar voor het interieur gebruik ik hem heel vaak (in combinatie met bijvoorbeeld apc+ 1:4) een goede stevige doek.

Ik vind hem juist uitermate geschikt voor op lak. Hij neemt veel beter af dan die lange vezeldoeken. De doek is heerlijk zacht en soepel, en lekker kort zodat ie meteen residu afneemt zonder al te hard te hoeven drukken.
Bij de dubbelzijdige doeken gebruik ik ook liever de korte kant dan de lange kant.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar heb er ook een aantal en voor mij worden ze als work towel gebruikt. Bij het dogen van de wagen doen ze perfect dienst voor de velgen en de onderkant van de wagen. Ik gebruik ze ook niet op de lak omdat ze volgens mij niet echt vuil goed kunnen opnemen door de korte vezel.

kendo zei:
Nog even een vraagje: Hebben jullie ook zo'n last van rotzooi in de doeken wanneer je ze even buiten hangt te drogen?

Wij hebben allemaal berken bomen achter huis staan, en de bloesem van de berk gaat echt overal in zitten. Het is een soort van drietand, welke na verloop van tijd hard wordt, en erg moeilijk te verwijderen is uit microvezeldoeken met lange vezels. Soms zijn ze niet eens te zien, en hebben ze zich diep in de vezels genesteld. Wassen helpt niet, ik moet echt elke doek, handmatig helemaal napluizen voordat ik ze op de lak kan gebruiken. ]-0

Hier had ik laatst ook last van. Mijn moeder had ze voor me uit de wasmachine gehaald en had ze zo buiten aan de wasmolen gehangen. Tja, ik had er opzich niet zo'n problemen mee. Tot ik zag dat de doeken helemaalm vol zaten met troep zoals onder andere die berkenboom zaadjes. Mijn doeken laat ik in ieder geval niet meer buiten drogen.. ;)

opelmark zei:
Zoals al eerder vermeld is het een worktowel, voor op de lak vind ik hem niet geschikt (te stug) daar gebruik ik liever de koraal doek oid voor, maar voor het interieur gebruik ik hem heel vaak (in combinatie met bijvoorbeeld apc+ 1:4) een goede stevige doek.

De Work Towel is gewoon goed geschikt voor de lak hoor. Door de gesloten lus is hij soms zelfs geschikter voor een gevoelige lak dan een Mega Towel.

Tim zei:
De Work Towel is gewoon goed geschikt voor de lak hoor. Door de gesloten lus is hij soms zelfs geschikter voor een gevoelige lak dan een Mega Towel.
Ik vind de worktowel iig. heerlijk werken op de lak:-)^

Dennis-VR6 zei:
Hier had ik laatst ook last van. Mijn moeder had ze voor me uit de wasmachine gehaald en had ze zo buiten aan de wasmolen gehangen. Tja, ik had er opzich niet zo'n problemen mee. Tot ik zag dat de doeken helemaal vol zaten met troep zoals onder andere die berkenboom zaadjes. Mijn doeken laat ik in ieder geval niet meer buiten drogen.. ;)
Wanneer ik buiten sta te detailen, is het zelfs zo dat ik een doek nog maar amper uit de bak heb gehaald of er is al weer rotzooi in gewaaid.]-0 De bomen hangen zowat over het hele erf heen.

Binnenkort de hele stapel doeken maar eens goed na pluizen en meteen even wassen met micro-restore concentrate.