• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke doek, waarom?

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
3.409
193
50
Nuland
Ik sta aan de vooravond wat doeken te vervangen, want ik merk de laatste tijd dat ik sneller misgrijp op de kleur (twee verschillende doeken in blauw bijv.) waardoor wax doeken in de was komen bij polijstdoeken...

Voorlopig het volgende in gedachten, wat vind je er van:
- Peluche bianco voor uitbuffen wax (geen coatings hier)
- Peluche Verde voor afnemen polijstmiddel
- Vetro bianco voor de ramen
- Picolo nero voor binnenkant

En wat te kiezen voor:
- Quick Detailer?
- Afnemen bij kleien
- Spray wax / Red mist

De andere (lees goedkopere) mf-doeken zal ik voor afnemen van banden, uitlaat en trimdressings blijven gebruiken.
Voordeel om het zo te doen, is toch wel kleurstelling. Ik zal dan minder snel misgrijpen, verwacht ik.

Nu mijn vraag, hebben jullie nog tips, tricks of do en don’ts voor wat betreft doeken? Zou je je kunnen vinden het lijstje als bedacht? Aanraders, verkeerde keuzes, andere merken, kom maar door!
 
Laatst bewerkt:
De doeken die ik gebruik zijn :

Quick Detailers : MM Summit (donkerblauw)
Spray Wax : MM Dusting Diamond & Crazy Pile (Deluxe) (blauw)
Klei-en : MM Yellow Fellow (geel)

Deze kleuren passen goed bij je groen/zwart/wit programma nu.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Dank voor input mannen.

Ik had die VP doeken inderdaad gezien @m@rio. Lijkt een aardige prijs-kwaliteit verhouding. Misschien zelfs wel scherp in de bundle.

De Monello-doelen dus geen voorkeur. Hmm, had ik wel een beetje verwacht. Daar ga ik nog eens over nadenken.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik vanalles door elkaar. Is ook een beetje afhankelijk van de lak.
Polijstresidu afnemen : Monello Pelyche verde of bianco
Wax uitpoetsen : mfm 500 grams en/of monello sensa bordi
Spraywax / detailers net waar ik zin in heb.

Heb net de valet pro doeken (de grijze en witte) besteld om eens te proberen. Kosten weinig en lijken prima.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Ben erg benieuwd naar de Valet Pro doeken.

Is tenminste een knappe prijs, als de doeken net zo knap zijn :)
 
Zoals je beschrijft doe ik het precies:

- Peluche bianco voor uitbuffen wax - gebruik zoals je weet de fuso dark coat van soft 99, poets je echt in no time eraf! Doek voelt echt heerlijk aan!
- Peluche Verde voor afnemen polijstmiddel - gebruik 10 van deze doeken hiervoor
- Vetro bianco voor de ramen - Heb er hier maar 1 van, als je alles binnen en buiten in een keer wil doen, raad ik er meer aan!
- Picolo nero voor binnenkant - Deze heb ik 5 voor de binnenkant, gister nog gebruikt en werkt heel fijn door het formaat! kwaliteit is ook erg goed.


- Afnemen bij kleien - hier gebruik ik ook de Peluche Verde voor, omdat deze behoorlijk wat vocht op kunnen nemen.

Ben echt zeer tevreden over de doeken van Monello. Heb al zitten kijken om nog wat doeken bij te halen, maar ik zag wat ik ondertussen ge investeert heb in een maandje tijd daar schrok ik toch even van kleine 1000 piek armer! Dus ik stop even met geld uitgeven ha-ha :D
 
Persoonlijk vind ik de Peluche Bianco wat aan de grote kant, zeker als je met de onderste delen van de auto bezig bent, moet je goed opletten dat je doek niet over de grond sleept. In een mf-kilo-pakket van Monello dat ik ooit heb gekocht zaten ook de Senza Bordi, die hebben ook een zachte rand/geen rand, zodat een gevoelige lak minder snel swirls oploopt, bovendien zijn deze doeken net wat kleiner dan de Peluche Bianco. Ik zie wel dat het nu in de shop 'towels' genoemd worden, maar volgens mij zijn het nog dezelfde doeken.
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Persoonlijk vind ik de Peluche Bianco wat aan de grote kant, zeker als je met de onderste delen van de auto bezig bent, moet je goed opletten dat je doek niet over de grond sleept.

Inderdaad dit klopt helemaal heb ik ook eens gehad. Goed dubbelvouwen is erg belangrijk!
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Die bordi’s zijn ook echt wel een klasse boven de rest.

Deze type doek vind ik het fijnst om mee te werken. Je heb ze van Monello, Gyeon en Nanolex. Stuk voor stuk heerlijke doeken.