• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

johanj

Detailing chief
14 jun 2017
35
75
43
Welke foam kan ik het beste kiezen volgens jullie en waarom?
Ik dacht zelf aan 1 van de volgende drie in een 5 liter verpakking (los v/d foamlans). Hiernaast ook uitgerekend wat het per foam flacon kost. (correct me if i'm wrong)
Monello artico magico per flacon €0,69
Dodo juice Apple ifoam per flacon €0,49
Waxaddict snow foam per flacon €0,45

Misschien zijn er wel andere/betere prijs/kwaliteit goede producten?
Vereiste is wel dat het de waxlaag intact houdt.

Ik zag de onderste 2 (nog)niet in je overzicht staan @Istnogferarie. Fantastische lijstjes trouwens! Wat een werk.
 
Thanks. Ik ben nogal druk laatste maanden dus heb nog geen tijd gehad om deze te updaten.

Persoonlijke keuze gaat naar Apple iFoam uit. Monello en Waxaddict zijn ook erg goed maar is meer product nodig om dezelfde foamlaag te halen, inweek werking is hetzelfde.
 
Ik gebruik de Artico Magico i.c.m. de Lancia op een Nilfisk C120. Bevalt mij prima, heb zojuist weer 5L binnen. :) (Ik heb vrij zacht water in mijn omgeving)

1:10 is voldoende voor onderhoud en dan heb ik precies dik genoeg schuim. Wil je dat het dik schuim is, wat natuurlijk sterker is, dan heb je aan 1:4 voldoende. (Waardes zijn ook volgens beschrijving)

Of je meer of minder product nodig hebt is natuurlijk per merk verschillend, maar ook de combinatie van HD/water/etc. kan verschil maken. Dus ook in prijs.
 
Ik vind ValetPro Advanced Neutral Snow Foam nog wat fijner dan de foam van Monello omdat het wat langer op de auto blijft hangen en het wat zuiniger werkt. Verder maakt het niet zo heel veel uit welke je koopt denk ik.
 
Ik heb 3 soorten staan: Monello, Waxaddict en Valvet Pro. De Valvet Pro gebruik ik alleen op te detailen auto's. Kost het minste, maar PH waarde te hoog. Niet wax safe. Monello, schuimt prima en wax safe. Waxaddict schuimt het minste van de 3, maar ook wax safe.

Ik gebruik wel kalkvrij water, dus dan schuimt het altijd meer als water met kalk.
 
Ik heb 3 soorten staan: Monello, Waxaddict en Valvet Pro. De Valvet Pro gebruik ik alleen op te detailen auto's. Kost het minste, maar PH waarde te hoog. Niet wax safe. Monello, schuimt prima en wax safe. Waxaddict schuimt het minste van de 3, maar ook wax safe.

Ik gebruik wel kalkvrij water, dus dan schuimt het altijd meer als water met kalk.

Ik gebruik Valet pro ph neutral die is wel safe voor je wax
 
Je hebt 2 soorten Valet Pro schuim, goedkoop en duurder. Valet Pro Advanced Neutral Snow foam is wax safe, heeft PH waarde 8.
De andere heeft een PH waarde van 12.4
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik hoor goeie dingen over de Chemical guys honey dew. Maar kan niet zeggen hoeveel deze kost en of deze duurder is dan de monello.