• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Glaze voor maskering?

danstijl

Detailing addict
3 apr 2018
45
50
44
Lent
Beste Cleaners,

Heb nu wel een leuke collectie van Carclean opgebouwd. Maar soms heb je de tijd of locatie niet voor om je auto in topconditie te zetten.
Hebben jullie een product (glaze of wax) wat voor bepaalde gelegenheden de kleine krasjes wat maskeert? Heb zelf een zwarte auto, en dacht dat Black Hole een beetje kan maskeren. Klopt dat? Die heb ik nog niet namelijk. Mochten jullie een betere product hebben, hoor ik het graag. Thanks alvast.
 
Tja, er zijn nog meer merken die een glaze aanbieden, maar de Poorboys varianten zie je regelmatig voorbij komen. Ook de Dodo Juice - Lime Prime Lite zie ik vaker.

Vergeet niet dat een glaze inderdaad wel maskeert, maar veelal heb je hier niet lang plezier van. (Zelfs niet met een wax erover) Ook kan een lak meer aandacht nodig hebben dan je denkt en dan begin je met het ''verdoezelen'' van krasjes op het ene paneel, maar dan zie je kleurverschil en al snel heb je de hele auto alsnog gedaan, haha!

En daarbij zal een goede lak zich weinig aantrekken van een glaze. ;)

Gallery 02.jpg
 
In principe wil ik de auto wel helemaal doen, maar misschien 1/3e van wat we normaal doen qua tijd. Soms heb je een gelegenheid dat je je auto even wilt laten shinen en alleen wilt wassen, glazen en een waxje, in een kortere tijd.
 
Misschien Super Resin Polish (SRP) van Autoglym nog een optie voor je??
Kleine korrel, glaze en bescherming voor een periode. Om “snel” te boosten als je weinig tijd hebt een erg fijn product. Verwerkt fijn en is zuinig in gebruik.
Zie ook onderstaande review voor een goed beeld van het product.

Uitgebreide beschrijving en review hier: https://forum.carclean.com/threads/how-to-het-gebruik-van-autoglym-srp.1663/

Product in webshop hier: https://www.carclean.com/nl/super-resin-polish-325-ml.html
 
Is Ddj Need for speed een optie? Heeft mij ooit positief verrast en indertijd had ik em afgetopt met Ddj Blue velvet pro.
Naar verluid verwerkt Ddj Lime prime wat makkelijker dan de lite versie.
 
Black hole kan in principe prima werken, en kan het ook maanden volhouden onder de juiste condities. In het verleden ook wel gebruikt, na wassen en kleien black hole aangebracht, daarover een laagje PB Exp, laten curen uitgebufd en een paar uur later nog een laagje Collinite 845 aangebracht. Tijdens de winterperiode eens in de 2-3 wasbeurten een shampoo met wax gebruikt om de beschermlaag te boosten, en na 5 maanden nog steeds een goede beschermlaag, en zat de black hole er dus ook nog steeds onder. Na die 5 maanden heb ik een voorjaarsdetail gedaan om die krasjes echt weg te halen.
 
Bedankt! Goed filmpje en goede review. Ben meer filmpjes van hem gaan kijken.
Ben nu meer benieuwd naar de super resin Polish en de black hole.
 
  • Leuk
Reactions: Jahe
Zoals gezegd heb ik de resin Polish gekocht samen met de gloss/ wax van autoglym.
Moet zeggen dat het fijn spul is om mee te werken, zoals ze al zeiden in de reviews. Super makkelijk en het resultaat is ook goed. Had wel iets meer maskering verwacht (doe het met de hand) maar door de prijs en snelle en makkelijke resultaat (als je haast hebt) hou ik dit zeker in mn assortiment.
Na een paar regenbuitjes, ziet het er allemaal nog super goed uit.
De verslaving gaat maar door en toch ook wel geïnteresseerd in een nog beter product om te maskeren. Misschien toch ook maar de black hole....
 
  • Leuk
Reactions: Brad en Jahe
Nice, wel benieuwd naar voor/na foto’s, als je die gemaakt hebt.
Denk persoonlijk dat je niet veel verschil tussen SRP en Black Hole zult zien overigens.