• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Interieur reiniger gebruiken met gebruik extract machine

Suzki94

Detailing trainee
2 jan 2018
9
45
Hallo,

Welk reinigings middel kan ik het beste gebruiken met gebruik van een extractmachine ? En werken die ronde interieurs borstels voor op de boormachine echt zo goed daarbij ?
 
qua reiniging gebruik ik altijd valet pro… weet zo snel niet hoe hij heet. Weet alleen dat er een zwarte hond op de verpakking staat. werkt prima tenminste.

Voor stoelen zou ik zeker geen schroeftol met opzetstuk gebruiken… ik zou dan paardenhaar borstel gebruiken… voor het tarpijt misschien een hardere indien nodig.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Einsteinova
Correct, de Classic Carpet kan ook in een extractor gebruikt worden, vandaar dat deze laagschuimend is.
 
Persoonlijk een fan van de Autoglym Interior shampoo, ook ooit gebruikt om een interieurset uit een sloopauto netjes te maken voor in mijn eigen auto. Set was behoorlijk smerig (auto had met kapotte ramen een poos buiten op een sloopterrein gestaan, en onderweg naar huis rook ik dat de sloopauto een echt rokershol was geweest (buiten met de kapotte ramen op de sloperij viel het niet op). Ik heb daar een aantal stevige reinigingsbeurten met Autoglym op losgelaten, en uiteindelijk was het een nette set.
 
+1 voor de Valet Pro's.

Een borstel voor op de boor is een optie en werkt inderdaad snel c.q. goed, maar gebruik dan wel een veel zachtere borstel dan die je veelal aangeprezen ziet op menig website/filmpjes/etc.

Ik gebruikte altijd de paardenhaarborstel van Carclean en heb ook een reeks opzetborstels voor op de schroeftol elders besteld. Dit zijn borstels met nylon haren en de medium-versies voelden net zo ''zacht'' als de paardenhaar, maar ik gebruik alleen maar de zachtste versie van de hele reeks. (Veel m2 aan stof en/of veel vervuiling, anders nog gewoon de paardenhaarborstel)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba