• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke kit van de Rupes 15II

Dylandr

Detailing chief
28 jul 2014
349
100
Amsterdam
Beste poetsers,

Ik zit al enige tijd met de gedachte een Rupes 15 markII te kopen. De DAP 900 heeft de afgelopen jaren prima dienst gedaan. Maar de DAP werkt naar mijn mening niet altijd even snel. Dus nu wil ik waarschijnlijk een Rupes aanschaffen.

Maar nu zit ik met de vraag of de grote kit kopen(met pads en polijstmiddelen) of alleen de machine los kopen. Ik heb nog genoeg Scholl pads en Monello pads. Zelfde geldt voor de polijstmiddelen. Maar ik heb totaal geen idee hoe deze draaien op de Rupes. Is het de meerprijs waard of zeggen jullie koop hem los en gebruik het bespaarde geld voor een Rupes Mini :D

Alvast dank!
 
Ik heb destijds de grote kit aangeschaft, vond het wel genoeg meerwaarde hebben.
Destijds was het ook wat lastig m.b.t. alternatieve pads e.d.
Gelijk een complete kit hebben, met de juiste pads en polijstmiddelen was dus echt een uitkomst.
De tas en kit zelf is ook mooi overzichtelijk qua inhoud, je kunt zo de juiste pad en het juiste polijstmiddel erbij pakken.
Als ik hem nu weer zou moeten aanschaffen, dan zou ik zo weer dezelfde keuze maken.
 
Maar je kan ook een monello borsa tas nemen en de Rupes mark II daar in stoppen, althans.. dat is bij mij de situatie :) hoef je voor de tas in ieder geval geen 100 ekkermannetjes neer te leggen.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik voor een STD kit gaan, ik merk dat ik in de praktijk gebruik ik:
Wel:
-Rupes geel polijstmiddel en de pad heel af en toe (zal em niet opnieuw kopen)
-Rupes wit polijstmiddel/pad (superfinish)
-mf doeken (al prefereer ik andere tegenwoordig)
-tas=makkelijk maar in mijn geval gebruik een Borsa
Niet:
-rupes blauwe pad =niet erg fijn in gebruik en slijtvast is ie ook niet.
-rupes blauw polijstmiddel stoft mij teveel (zelfde als Veloce misschien?)
-rupes groene pad slijt mij te snel en ik heb betere alternatieven
-rupes groen polijstmiddel (zelfde als mezzo misschien?)= niet slecht maar ik gebruik liever Scholl polijstmiddel

Ik zou zelf eerder een STD kit kopen en aanvullen met :
Lake Country HD pads icm Scholl polijstmiddelen
Dit soort keuzes zal altijd persoonlijk zijn.
 
-Rupes geel polijstmiddel en de pad heel af en toe (zal em niet opnieuw kopen)
Dit soort keuzes zal altijd persoonlijk zijn.

Idd persoonlijk want ik gebruik de gele Rupes pad namelijk erg vaak :)
Naar mijn mening een hele goeie allrounder.
Onlangs zelf overgegaan van Mark1 naar Mark2, en dan de deluxe set.
Waarom? Mij bevallen de Rupes tassen erg goed qua stevigheid en kwaliteit, en het hoort bijelkaar.
Ja je kunt ook een Borsa aanschaffen maar is maar net hoe kieskeurig je bent.
Ik rij ook geen Mazda met BMW velgen :D
 
@Al-bundy ,gele Rupes pad is zeker niet slecht echter draaien de LC HD pads (oranje bv)gewoon veel beter/fijner vind ik. Rupes tas is prima maar ik had een STD kit gekocht en daar zit geen tas bij vandaar.