• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke klei voor velgen?

bertus

Detailing rookie
3 okt 2009
39
0
44
Welke klei is aan te raden voor het verwijderen van remstof (de zwarte pikkeltijes wel bekend haha)
Ben benieuwd of ik daar ook mijn mequiers klei voor kan gebruiken zo niet dan laten we cc weer werken :lol

Meg's consumenten klei is in mijn ervaring iets te zacht. De milde (paarse) klei van CC is daarentegen iets feller op deze vervuiling en zal dan ook iets makkelijker werken.

Iedere klei is geschikt om je velgen te kleien.
De meesten gebruiken een oud stuk klei, waar ze eerst enkele keren lakwerk mee geclayed hebben.

Na gebruik op de velgen echter NOOIT meer je lakwerk erme kleien.

de poorboys poly elastic deed het hier prima op velgen, net als de meg;s consumenten, was ook de mothers klei hier iets te zacht voor.

vandeweek dodo sn klei op de vlgen proberen

Ik heb twee soorten klei, de meguiars consumentenklei en die van poorboys ( gekregen van Aron ).

De PB id ideaal, ik heb de voorste velgen gekleid van een Sorento met deze. Bijna alles weg, maar ik had nog weinig tijd over vandaar minder aandacht aan besteed.

Dan ook maar de vraag van mijn kant: met welke klei krijg ik deze velgen schoon?
Het is echt een drama. Binnenkort wil ik ze eraf en dan zal ik ze schoon proberen te maken..

DSC_2575.webp

DSC_2573.webp

DSC_2576.webp

DSC_2574.webp

Met een kwartier boenen op een vlakje met de Mother's clay kwam ik dus ook niet erg ver. Dan nog maar te zwijgen over de binnenkant...

Hellup! :lol

bilberry kan hier dan waarschijnlijk ook niet tegenop..

je zal echt richting de aggresieverre velgenreinigers kunnen zoeken (wheel brightener deed dit prima, maar om daar een hele gallon voor te kopen)..

of een aggresieverre klei.
de mothers (die gele) is erg zacht, heerlijk voor lakwerk, maar voor deze zware verontreiniging, zou je veel beter kunnen kijken naar de carclean medium grade (paarse) klei

Dit weekend ben ik op de velgen ook zwarte puntjes tegen gekomen. Nu las ik al eerder dat je met teer/lijmverwijderaar die spikkeltjes kunt wegkrijgen. Is mij grotendeels gelukt. Met de Meguiars klei kreeg ik niet alles weg. De teerverwijderaar werkt uitstekend. Ik heb nog wel wat plekjes die niet weggaan, maar voor de binnenkant vd velg vind ik het wel best zo.