• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke klei?

meguiarspro

Detailing rookie
2 mrt 2009
84
0
ik gebruik dagelijks de blauwe milde klei van meguiars mirror glaze, nu die is bijna op en zou graag een andere soort gebruiken ze mag iets sterker werken maar niet te sterk, dus geen rode klei van meguiars.
welke klei kunnen jullie aanraden die van smartwax of dodo juice of nog andere suggesties, ze moet ook niet te heel duur zijn want wordt veel te rap opgebruikt.

Poorboy's
Dodo
Carclean (kan deze niet meer terugvinden op de website)
Zijn alledrie hetzelfde spul. Mild, maar naar ik begrepen heb iets sterker dan de milde Meg's klei. Ik heb zelf de Poorboy's en die bevalt goed.
Of Bilt-Hamber

Ik weet niet of er grootverbruikersverpakkingen zijn. Zou je eens na moeten vragen. Zou qua prijs wel voordeliger moeten zijn.

smartwax heeft ook goeie klei, heb er een keer een test mee gedaan.

alleen jammer dat dit product niet zo gewaardeerd wordt, ze hebben wel goeie spullen.

met de poorboys en dodo klei ben ik helaas niet bekend....

DAPpere DoDo zei:
smartwax heeft ook goeie klei, heb er een keer een test mee gedaan.

alleen jammer dat dit product niet zo gewaardeerd wordt, ze hebben wel goeie spullen.

met de poorboys en dodo klei ben ik helaas niet bekend....

Wou ik eerst ook proberen, maar deze is wat duurder en je krijgt er ook iets minder van dan de Poorboy's/Dodo.
Heb je ook nog ergens een review gepost? Da's misschien handig voor de TS. En ik wil 'm ook wel lezen.

@meguiarspro: ik heb de prijzen bij CC van genoemde producten vergeleken met de Meg's klei die je nu gebruikt en ze zijn stuk voor stuk goedkoper.
Ik ging overigens in mijn vorige post uit van de sterkte van de milde Meg's consumentenlijn klei (foutje). Ik weet niet hoe de milde professional klei is t.o.v. deze.

heb er helaas geen review van, sorry, ik was toen nog geen lid van het cc forum.
hij is inderdaad iets duurder ben ik met je eens maar ik haalde er best goede resultaat mee samen met de smartdetail toen ik een stukje mocht proberen.

Ik ben fan van Poorboys klei haalt vrij makkelijk vuiligheid weg, ook "oud" vuil heeft deze weinig moeite mee.

heb hier ook nog Bilt Hamber auto clay soft liggen maar nog niet gebruikt.

Kijk eens op www.poorboysworld.com

hebben ze nu oa Natty's Blue en Red en Wheel sealant en ook de klei op het moment in extra grote verpakkingen.(carclean heeft ze "nog" niet)

zag zelfs dat het ook voor meerdere producten gold

@ Carclean komen deze grootverpakkingen ook in de shop??

Natty's red is trouwens een limited edition zowel kleine als grote versie (komt deze ook weer in de shop, Carclean? (voor degene die intresse hebben natuurlijk)

Bij mijn weten zijn de verschillende klei-en die Carclean aanbied gewoon hetzelfde:!

Dodo Juice
Poorboys World
En CC Klei

Bilt hammer is idd anders (werken goed maar plakken wel erg aan je vingers.)
SmartClay zou ik niet weten...

Het is dus maar net hoeveel je ervoor wilt uitgeven.

Ik zou gewoon weer gaan voor de Meguiars Blauwe klei, deze gebruik ik nog steeds naar tevredenheid, is sterker dan de consumentenklei, maar niet te sterk. Voor de lastige plekken pak ik de rode klei van Meguiar's

Dan is misschien de tip van alteaniels (voor de grotere verpakkingen) misschien iets om in de gaten te houden i.v.m. kosten. Wat is je verbruik van klei zo ongeveer?

ongeveer een 200 gram per maand toch , de laatste tijd toch, soms ook maanden dat ik maar 100 gr verbruik, last touch vliegt er ook rap door.

Ben zelf ook zeer tevreden van de blauwe meguairs klei, doet goed zen werk. Als je ervan tevreden bent gewoon blijven gebruiken!