• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke lamp kan ik het best kiezen: Een Brinkmann lamp of de 3M Sun Gun?

bluesbrother

Detailing trainee
30 apr 2012
34
40
59
Hallo,

Zit ik te surfen waar ik deze brinkmann lamp kan kopen zie ik dat er een nieuw model is .
Wie kom ik tegen??........:-"

https://www.youtube.com/watch?v=rxjpCozp414&feature=youtu.be

De 3 M sungun is belachelijk duur (maar wel heel goed), welke van de twee brinkmann is het
beste? of hebben ze elk hun voordeel en nadeel?
Het nieuwe model kan ik oplaadbare batterijen gebruiken en die met een aparte oplader opladen.

Wel fijn dat carclean het oude model met een 220V adapter levert ( ipv 120 V)

Herman: je moet zingen " i am a dancer, i am gonna grOOOve your body" als michael jackson in de rondte spinnen tot
je bril de zaal in vliegt.

:-b

https://www.Carclean.com/product/Brinkmann/TuffMax_Dual_LED_Pivot_Spotlight_800_2280_0_101919

In het geval van de TuffMax... het liefst GEEN oplaadbare batterijen gebruiken.

Het apparaat werkt op 9 volt (6x1,5 AA batterij).

Een oplaadbare batterij heeft een voltage van 1,2 volt.

6 x 1,2 volt = 7,2 volt. Je komt dus 1,8 volt tekort. Dit resulteert in een kortere brandtijd. ;)

Heb beide hier liggen.

Vindt het licht van de TuffMax vele malen helderder dan de "oude"versie van de Brinkman.Die van de oude versie is wat "gelig".

En als je de Tuffmaax neemt dan zou ik als ik jou was de batterijpak als je hem niet gebruikt eruit halen , anders loopt die langzaam aan leeg;)

Persoonlijk kies ik voor de Sun Gun, werkt gewoon fijner dan de brinkman, echter heb je er wel een tweede batterij bij nodig. Maar de prijs is inderdaad erg hoog.
Als je gaat kiezen tussen de originele brinkman en de tuffmax, kies ik voor de tuffmax. Deze is helderder en geeft een beter beeld van de defecten. Enige nadeel vind ik dat je er losse batterijen moet insteken.

[MOD]Gaarne niet bovenstaande quoten, dit is onnodig, lees ook dit topic! [/MOD]

Bedankt voor alle snelle reacties.

Het nadeel bij andere apparaten vind ik altijd dat tegen de tijd dat de uitneembare oplaadbare accu overleden is(na een paar jaar).... worden
die niet meer los geleverd.Met losse batterijen heb je dit probleem niet.
Het prijsverschil met de 3M sungun is absurd , op you tube is een filmpje van iemand die met een nieuwe accuboormachine de 3 M sungun
nagemaakt heeft met exact hetzelde lampje erin voor 40 dollar. .......word je toch niet echt vrolijk van als je net 400 dollar uitgegeven hebt voor de 3m versie.
Hij demo'd beide en er is werkelijk geen verschil.......hier wordt zelfs herman vrolijk van.

Begrijp me niet verkeerd :het liefst zou ik ze allemaal zien met minimaal 5 meter snoer en een stekker en zonder waardeloze accu of batterijen .

Ik vind het wel handig om tussendoor op swirls te controleren zonder je scheel wordt van het feit dat er continu twee bouwlampen op de auto gericht staan.
Ik werk het liefst met TL verlichting zowel interieur als exterieur maar TL verlichting is niet fel genoeg om swirls te laten zien . Deze brinkmann lijkt me dus
handig om vooraf , tijdens en na het polijsten de lak te inspecteren .

MVG bluesbrother.

Die home made sun gun, allemaal leuk en wel. Tot je hele plastiek weg smelt door de hitte. Zo zijn er ook al genoeg te lezen op detailingworld. Ik ben blij met mijn sun gun.
Enkel voor het inspecteren is inderdaad een brinkman ook goed.

Heb vrijdag de tuffmax gekocht en ben zeer tevreden .
Het apparaat is toch heel solide met de dikke rubberen bescherming.
Het klepje moet je eerst lichtjes indrukken op het pijltje en dan schuiven ,
als je het met beleid doet gaat er niets kapot , maar de tip op het forum en ook
in de winkel is toch fijn om op voorhand te weten.
Heb gelijk voor mijn broer de pro900 rotary gekocht , hij houd van lichte apparaten en
op de zaak polijsten wij altijd met lucht maar dit werkt super als je een mega zware
compressor tot je beschikking hebt. De monello medium wheel whoolie gaan wij uittesten en
bij tevredenheid de hele set aanschaffen.
MVG