• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke lichtbron

Deca8309

Detailing rookie
18 mei 2012
34
0
Hallo

Omdat ik vaak op verplaatsing ga detailen en daar vaak geen goede verlichting is
ben ik op zoek naar een goede lamp om mee te nemen om de defecten tijdens het polieren
Goed te kunnen zien

Ik heb mijn sungun wel altijd mee maar deze hou ik enkel om als laatste te inspecteren
M

Nu heb ik op internet 2 intresante lampen gevonden
Die aan elkaar gewaagd zijn

Wie kent er hier veel van verlichting
En kan mij helpen met de juiste lamp te kopen

http://www.hobrand-algebra.nl/pages/detail_v2/s1/10020000001648-2-10000000001820.aspx

Of deze

http://www.btndehaas.nl/machines-gereedschap/werkplaatsartikelen/electra-1224220-volt/bouwlamp-power-jet-light-4x-55w

Groeten

Ik weet het

Ma ik weet geen andere manier om anders de vraag te stellen

Indien tips hoe ik dat wel kan laat ze dan maar komen

??

Haai,

Ik zelf gebruik altijd een doorwerklamp.
Hij word wel warm dus daar moet je voor oppassen maar dat werkt wel goed.
Tevens heb ik altijd een LED-zaklamp (Wit) bij dan kan je de lak nog even goed inspecteren ;).
Bij de ALDI heb ik toendertijd ook een LED-staaflamp gekocht.
Deze is eigenlijk te gebruiken voor onder de motorkap maar die geeft ook wit licht.
Dat werkt eventueel ook.

Beste van alles wat ik gebruik is de doorwerklamp.
Het kan zijn dat je deze onder een bepaalde hoek moet hebben om de krassen/swirls en dergelijke te kunnen vinden.

bij voorbaat sorry voor "het schelden in de kerk".

ga voor een gewone bouwlamp, dit is halogeen en bevat het grootste kleuren spectrum wat haalbaar is in dit type lampen.

(de zon heeft het grootste kleurenspectrum en meeste lumen)

Led en compact fluoricentielampen (tl/pl/spaarlamp etc) hebben niet het volledige kleurenspectrum, hierdoor vallen niet alle swirls op.

grootste nadeel is de hitte welke halogeen produceert, maar dat zou ik voor lief nemen.

stukje over "wit licht" van spijker01 kan ik even niet rijmen, wellicht begrijp ik zijn tekst niet helemaal.

p.s. ik zit zelf in de verlichting, vandaar dat ik vrij zeker ben van mijn zaak.

Als je ergens anders bent moet je maar hopen dat de verlichting in orde is. Wel denk ik dat je met een sungun of Brinkmann je een hoop kunt zien. Zelf gebruik ik ook wel eens bouwlamp, gewoon zo'n goedkope van ongeveer €25,-. Kan er prima mee uit de voeten. Deze wordt wel warm houdt daar dus rekening mee.

Is niet meer nodig

Weldra heb ik eigen detail ruimte
Van 8x8 meter en apparte voorbereidings ruimte

Ook daar ga ik een topic van openen ivm de verlichting enz

De sungun en ledlenser gingen zo wie zo al mee op verplaatsing