• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke machine voor de beginner

joeymk2

Detailing rookie
9 mrt 2015
11
0
Hallo mijn vraag is welke machine ik het beste aan kan schaffen als beginner.

​heb nul evaring met een poets machine ma eens moet het er toch van komen ben al tijden aan het rondkijken na een dap maar welke is de juiste keus voor een beginneling.

​de monnello producten spreken mij zeer aan maar is dit het juiste product om mee te beginnen of is het meer voor de gevorderde detailer mvg Joey

Dat zou eventueel wel wat zijn maar is wel een stuk rijden voor mij kom namelijk uit hoogeveen (drenthe) maar zon clinic hou ik in mn achterhoofd is een dap500 wat voor een beginner ?

Oke dankuwel voor de info het maakt dus niks uit voor een beginner een 500 of een 900 als ik zon compleet pakket koop wat moet ik er dan nog extra bij hebben om een fatsoenlijke detail te kunnen doen mischien plaats ik dit in het verkeerde topic gedeelte excuses daarvoor dan mvg joey

Allebei de machines kunnen prima door een beginner gebruikt worden en de polijstmiddelen van Monello zijn prima al ben ikzelf niet zo'n fan van Veloce. Zorg voordat je gaat polijsten dat je lak schoon is maar lees je betreffende dit onderwerp ff in op het forum.
Wat je nog extra moet kopen is afhankelijk van budget/wensen/verwachtingen.
Het eerste waar ik aan denk is:
-Extra mf doeken
-Gyeon prep (of zit dat bij zo'n pakket?)
-Non ferro of Gyeon Iron
-Als Wax Collinite 845 bv.
-Kleiset van Mothers bv.
Zoiets?

Ben me er nog in aan het verdiepen welke producten ik neem ik weet nog niet welke producten het best zijn voor een 90er golf mk2 roze rood zonder blanke lak ik hoop volgende week Me voldoende ingelezen te hebben en de benodigde producten te bestellen plus een dap 900 iemand mischien een lijstje die precies bij Me golf gaat passen om hem weer netjes te kunnen krijgen Mvg Joey

Ja das waar ik ga me er weer in verdiepen en een definitieve lijst maken van spullen die ik denk nodig te hebben eventueel iemand suggesties voor een mooie beginnersset Mvg joey

Even meeliften met dit topic (dus niet wegkapen).
Ik heb vandaag de DAP 900 Power Pack binnengekregen en ik hoop dat Carclean binnenkort een clinic organiseert.

Maar toch even een vraagje. Ik heb een vijftien jaar oude MB CLK 200 waarvan ik de (kunststof) koplampen al eens (behoorlijk succesvol) handmatig heb opgefrist m.b.v. Meguiar's Headlight Correction.
Nu lijkt het me toch dat de DAP 900 daar moeiteloos zo-goed-als-nieuwe lenzen van kan maken maar kunnen jullie mij vooralsnog adviseren welke pad en polish (uit het powerpack) ik het beste kan gebruiken?
Uiteraard heb ik ook nog de Meguiar's PlastX en Headlight Protectant. Bedankt!

Goede avond ik heb me de afgelopen 2 dagen goed lopen inlezen maar kom maar steeds niet verder ik wil de dap 900 power pack bestellen
maar kom er niet uit met wat het beste is er direct bij te bestellen budget voor de eerste bestelling is +- €350 daar gaat dan de dap900 vanaf wie kan me helpen ben zeer geïnteresseerd in de monello producten joey

Dap900 pakket €230 dus zo'n €120 over...

Collinite #845 €20
Kleiset monello €30
Non-Ferro €12
Monello easy detailing handpads €10 (voor de lastig te bereiken plekken)
Extra MF doeken Peluche Verde Trio €13

Denk dat je dan al een heel eind kan komen!

Tussendoor schoonmaken makkelijk met een handdoek....handdoek tegen de pad en dan de dap aanzetten. Heb je het meeste vuil er wel uit om verantwoord verder te polijsten.

Als ik zon monello doekenset erbij bestel heb ik daar eerst voldoende aan aangezien ze uitwasbaar zijn toch . bestelling word volgende week geplaatst heb dan nog iets meer bestedingsruimte erbij kan men bestellijstje dan wat langer of completer maken en is er toevallig iemand die uit drenthe komt hier op het forum die eventueel tegen vergoeding mij de eerste keer kan instrueren met sommige dingen mvg joey

hoi Joey, ik ben ook beginnend poetser (2,5 jr) heb in oktober voor het eerst me dap500 geprobeerd, ik heb als voorbereiding veel stappen plannen gelezen op het forum hier en een aantal filmpjes bekeken. Om te beginnen heb ik me kofferbak klep gedaan, dat was mooi vlak. Gewoon precies de stappen doorlopen zoals in filmpjes word gedaan en dan kun je langzamerhand zelf beetje gaan proberen snelheid op te voeren en de voor jou meest fijne manier van werken vinden.

Qua producten heb ik me veel laten voorschrijven door gebruikers ervaringen en naar wat mijn mening het beste bij me past. Ik gebruik waxen/sealants/glaze van Poorboys world.
Als cleaner/polijst middelen heb ik autoglym super resin polish voor het snellere werk, en voor de echte detail behandeling heb ik onlangs producten besteld uit de Monello lijn.

Kijk vooral naar de gebruikers ervaringen van anderen met de producten en ga lekker struinen op het forum, ik ben op deze manier heel veel te weten gekomen en heb zo mijn collectie poetsmiddelen samen gesteld. misschien als tip haal een motorkap of iets dergelijks van de auto sloop en probeer daar de producten op uit, met name de polijstmiddelen. Zo kun je goed oefenen en hoef je niet bang te zijn om fouten te maken.

eventueel wil ik je wel wat instrueren maar ik heb zelf nog niet mega veel ervaring met de dap, kleien zal ik dit jaar voor het eerst gaan doen.

Hee hartstikke bedankt voor de info dat is wel een idee even een motorkap van de sloop om op te oefenen moet voor mij geen probleem zijn werk namelijk bij een banden en autodemontage bedrijf dus ga daar is mee aan de gang als ik volgende week men bestelling heb geplaatst en heb mogen ontvangen heb nog een week of langer ligt aan mezelf om keuzes te maken qua producten iniedergeval bedankt voor de info mvg joey