• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke microvezel?

Bas Oomen

Detailing trainee
26 sep 2016
11
25
Ik zoek nieuwe microvezeldoeken. Ik heb twee soorten nodig. Gewone, goedwerkende microvezeldoeken (met ongeveer 300 g/m^2) en "buffingtowels" (> 300 g/m^2). Heeft iemand suggesties? Ik heb twee eisen: ik wel er een paar tegelijk kopen (dus graag een waar je pakketjes van kunt kopen) en natuurlijk wil ik een niet te hoge prijs.
 
Hoi Bas,

Een goeie doek voor goed geld zijn er vele.

Ikzelf gebruik voor polijsten en diverse klusjes gele DJ doekjes.
Basics of Bling Buffing & Polishing Cloth (ook in 3-pack verkrijgbaar)

Voor wax uit te poetsen gebruik ik de rode DJ doekjes.
Basics of Bling Extra-Soft Buffing Cloth (ook in 3-pack verkrijgbaar)

Andere goede ervaringen met :
Monello Peluche Verde (voor polijsten en diverse klusjes)
Monello Peluche Bianco (voor wax uitpoetsen)

Allemaal ook in 3-pack verkrijgbaar
 
Ik wil op den duur geheel over gaan op edgeless mf doeken.
Monello edgeless doeken zijn erg goed.
Daarnaast heb ik nog andere edgeless doeken van een merk die CC niet verkoopt.
 
Ik heb zelf zitten kijken naar de chemical guys workhorse towels. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik zie op hun site veel goede reviews (misschien zijn slechte wel gecensoreerd?), maar ik zou graag van jullie iets horen. Ze zijn wel erg goedkoop per doek...
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig ook sneller Edgeless doeken pak, heb er maar twee. Maar dat zijn de eersten die ik vaak in handen heb. Eer het ander voor mij nog niet is versleten, komt het vanzelf wel.
 
Ik gebruik voornamelijk monello doeken en dan nog de paarse van nanolex zelf.
De monello's voor polijstmiddel af te nemen en de nanos voor coating en glaswerk/interieur
 
Waar gebruik jij de Bordi's zoal voor? Alleen voor waxen?
Met name om polijstmiddel mee af te nemen maar zijn ook geschikt om wax af te nemen hoor.
Ik heb ook andere (zachtere) doeken met andere vezel waar ik wax mee af neem ,ik mag alleen het merk niet noemen op dit forum.
 
Ik heb zelf zitten kijken naar de chemical guys workhorse towels. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik zie op hun site veel goede reviews (misschien zijn slechte wel gecensoreerd?), maar ik zou graag van jullie iets horen. Ze zijn wel erg goedkoop per doek...

Ik heb die ook in een aantal. Echter is de prijs naar de kwaliteit ben ik bang. Vind het niet de zachtste doeken en kunnen krassen op zachtere lakken. Ik raad ze niet aan voor lak werk. Verders geen probleem.

De egless doeken raad ik jou ook aan.
 
Die edgeless Monello's zijn op zich ook zacht dus kun je voor polijstmiddel en Wax prima gebruiken.
Die oranje doeken ook voor beide doeleinden op zich.
Voor polijstmiddel af te nemen Bordi=favo
Voor Wax af te nemen oranje doek=favo
 
Oké, dank jullie wel allemaal. Ik heb gekozen voor een combi van Dodo Juice doeken, zoals Istnogferarie zei. Ik heb bewust door tembaco niet gekozen voor de chemical guys doeken.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie