• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke middelen gebruiken voor wassen/poetsen

FF7

Detailing rookie
8 jul 2021
1
2
Dag,

Ik zou graag jullie hulp willen met het volgende. I.v.m. aanschaf nieuwe auto ga ik de auto met de hand poetsen. Ik heb het volgende al in huis, emmer(s) met gritt guard, washandschoen en doeken.. alles microvezel.

Na veel zoekwerk hier op het forum om te achterhalen welke middelen ik moet hebben , kom ik er echt niet uit. Ik zie van alles voorbij komen wat wel goed is of juist niet goed is. Ook als ik zoek op beoordelingen dan is het toch verwarrend allemaal, natuurlijk begrijp ik dat hier ook een voorkeurs keuze bij inzit... maar goed.
Ik weet het dat dit de zoveelste topic is met deze vraag, maar ik zou jullie hulp echt waarderen. Een nieuwe auto wil je het liefst ook zo lang mogelijk mooi houden.

Wat ik zoek:

- Welke shampoo kan ik het beste gebruiken? Met wax of zonder wax? ( als ik na het wassen nog moet waxen dan is dat geen enkel probleem, dan wel graag vermelden welke en welke middelen ik nog nodig ben )
- Welke insecten verwijderaar?
- Welk middeltje om dashboard etc. mee schoon te maken? ( binnenzijde is het na mijn idee heel veel nep-leer )

Onderaan de auto heb ik ook kunststof delen rondom de auto, ik weet niet of dit apart schoongemaakt moet worden met een middeltje.

Gegevens auto:
- Ford Focus MK4 - zilver metallic

Hopelijk kunnen en willen jullie mij op weg helpen, qua kosten maakt het mij niet zo uit als het maar goed is.
 
Welkom op het forum!

De "Stappenplannen" op het forum zijn vrij duidelijk en geven een goede basis. ;)

Als je met de zoekfunctie alleen al op "nieuwe auto" zoekt, vind je nog veel meer topics met letterlijk dezelfde vraag.


Als je dan nog specifiekere vragen hebt, kan je deze hier gerichter stellen en zullen de antwoorden ook duidelijker zijn.

Have fun!
 
  • Leuk
Reactions: Altos
En dan nog de andere helft van de vragen, mannen. ;)

(En dan ontstaan er nog meer vragen, vandaar mijn advies om in de stappenplannen te duiken en een basis te leggen)

( als ik na het wassen nog moet waxen dan is dat geen enkel probleem, dan wel graag vermelden welke en welke middelen ik nog nodig ben )

Onderaan de auto heb ik ook kunststof delen rondom de auto, ik weet niet of dit apart schoongemaakt moet worden met een middeltje.