• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke neutrale shampoo raden jullie aan ?

Nizzan350

Detailing addict
23 mrt 2013
57
52
Na de auto een goede waxbeurt te hebben gegeven wil je de auto toch op een goede niet te agressieve manier schoonmaken. Zoals het onderwerp al doet laten spreken: Welke neutrale was raden jullie aan?

Op het moment gebruik ik de Megs NXT Wash shampoo, die ik nog genoeg heb staan. Tot nu toe nooit geen slechte ervaringen mee gehad, maar toch.. Weet iemand of een ander product net zo goed al dan niet beter is uit ervaring van meerdere gebruikte producten? Laat het weten!
 
Mijn favoriete shampoo's zijn Dodo Juice Born To Be Mild, Wolfgang Autobathe, Poorboys S&S,.....

Gewoon de juiste dosering gebruiken.. Meestal rond de 20Ml. Hoestsiroop dopje vol.
 
Er zijn natuurlijk diverse goede shampoo's die neutraal zijn voor je waxlaag. Hierbij is het wel van belang dat je de mengverhouding goed in de gaten houd. Dodo Juice Born to be Mild, Dodo Juice Supernatural, Monello Lavare, Auto Finesse Lather etc, allemaal zonder je wax aan te tasten.
 
hoe zit t eigenlijk met California Gold Car Wash? Die is toch ook neutraal voor de waxlaag?
 
In de beschrijving staat van wel.

Carclean.com zei:
Deze shampoo reinigt krachtig, maar is veilig voor uw bestaande waxlaag. Het geeft zelfs een beschermende werking aan uw wax. De krachtige shampoo is pH-neutraal, onthardt het water (tegen kalkvlekken) en verwijdert moeiteloos vuil, industriële neerslag, insecten, vogeluitwerpselen en andere vervuilers.
 
Poorboys Super Slick & Suds (valt goed mee in prijs) ben ik heel content van, net als van de Autofinesse Lather. Vroeger gebruikte ik Meguiars Gold Class, ook goed, maar beviel me minder dan de andere twee. Was ook duurder.
 
ex-mooseman;322525 zei:
Poorboys Super Slick & Suds (valt goed mee in prijs) ben ik heel content van, net als van de Autofinesse Lather. Vroeger gebruikte ik Meguiar's Gold Class, ook goed, maar beviel me minder dan de andere twee. Was ook duurder.

Wat beviel je er minder aan vergeleken met de andere 2 ?
 
Zoveel mensen , zoveel meningen. Na een tijdje wat andere shampoo's gebruikt te hebben ben ik weer terug bij de Meg's Gold Class. Kunnen varieren is voor mij ook belangrijk.
Eentje die ik hier toch wel wil noemen als "veilig-voor-je-bescherming-shampoo is de Duragloss 901/902. Helaas is mijn voorraad er inmiddels doorheen maar als ik een partner weet te vinden om een gallon over de grens te bestellen, dan komt deze zeker weer terug in de collectie.
 
BlackPassat;322542 zei:
Zoveel mensen , zoveel meningen. Na een tijdje wat andere shampoo's gebruikt te hebben ben ik weer terug bij de Meg's Gold Class. Kunnen varieren is voor mij ook belangrijk.
Eentje die ik hier toch wel wil noemen als "veilig-voor-je-bescherming-shampoo is de Duragloss 901/902. Helaas is mijn voorraad er inmiddels doorheen maar als ik een partner weet te vinden om een gallon over de grens te bestellen, dan komt deze zeker weer terug in de collectie.

Over die Duragloss heb ik wel meer gelezen op buitenlandse fora, misschien een mogelijkheid voor Carclean om deze ooit aan te bieden op de site ? Zolang er maar genoeg mensen zijn die het kopen is het wel te doen toch ?
 
Ik denk dat Carclean een mooi en evenwichtig pakket en merken aanbied. Lijkt me voor hun niet handig om voor dergelijke verzoeken een complete lijn van producten in het assortiment op te nemen.
Destijds heb ik samen met een ander forumlid een gallon laten komen, ondanks dat je dan relatief veel geld kwijt bent aan verzending tov het product, is het ook wel te doen.
 
Even reageren.

Na al diversen shampoo's te hebben geprobeerd is er op dit moment naar één.
Born to be Mild van DJ is een super shampoo (14ml op 10 liter water).
Ga wel binnenkort Lavare van Monello testen.
Maar zoals bij alle shampoo's geldt dosering aanhouden vooral niet te veel doseren.
Dit is niet bevorderlijk voor de beschermlaag.
 
Eigenlijk is de NXT shampoo niet het meest neutrale op de markt, maar voor de NXT wax (sealant) is het voor mij de beste combinatie die ik al een poos gebruik. Toch had ik iets specifieker moeten zijn en zal ik de vraag wel opnieuw stellen: Welke 'neutrale' shampoo(s) van andere merken raden jullie het meeste aan bij een sealant zoals die van de NXT wax ?
 
Maakt in theorie allemaal niet zo gek veel uit, als je goed de dosering in de gaten houd ( die van de verpakking is altijd te sterk is de ervaring ).
De BTBM is simpelweg een topper, maar zoals IbizaSigno al aangaf in zijn rijtje: die kan je ook zeker gebruiken.
Hoop is persoonlijke voorkeur: ik vind de bv Meg's Gold Class weer fijner dan de Poorboys SS&S; die is retegoed en ook goedkoper maar sop er minder graag mee.

De BTBM is nu in de aanbieding, 250ml waar je tijd mee vooruit kan ( en niet meteen een hele gallon mocht je niet bevallen), neutraal, en weer wat anders dan de huidige NXT
 
Ik heb ook de BTBM gekocht. Nu staat op de verpakking 2-4 dopjes. Ik heb emmers van 10liter, hoeveel dopjes kan ik het beste gebruiken. Auto is niet vuil.
Thanks.
 
Toch even een vraag over de mengverhouding van de NXT shampoo van Meguiars. Op de site staat namelijk 50ml verbruik op 10 liter water, maar als ik de berekening op de site doe geeft hij 75ml aan op 10 liter water. Wat moet ik nu volgens jullie aanhouden?
 
Ik haak ook nog even op dit Topic in.
Nadat ik een liter Dodo Juice Born to be mild heb verbruikt heb ik Monello Lavare een kans gegeven.
Buiten dat de doseerpomp geweldig makkelijk is, vind ik hem zeker gelijk aan de BTBM.

Ik heb het gevoel dat mijn Washmitt met Lavare nog beter over de lak glijd en de schuimvorming op de auto is perfect.
Ook heb ik hem in mijn Foamsprayer (gloria FM10) gebruikt en dat gaat ook perfect met 8ml (4 pompjes). op 1 L water.

Alleen de geur van de Lavare vind ik niet speciaal, die van BTBM is lekker, maar dat is ook een kwestie van smaak.
 
kan iemand mij vertellen of de Mothers shampoo (gold car wash) ook gebruikt kan worden op een auto die in de wax staat? In de beschrijving staat wel dat deze ph-neutraal is maar ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft.